Skocz do zawartości

Zdjęcie

Dieta jeśli masz wysokie ciśnienie

* * * * - 1 głosów dieta jesli masz wysokie cisnienie nadcisnienie

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
Wojta$

Wojta$

    KFD to mój dom ;)

  • Aktywny user KFD
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2555 postów
  • Płeć:Mężczyzna
Dieta przy wysokim ciśnieniu

Cierpiący na tę przypadłość przyjmują zwykle odwadniające leki. Tracą wtedy sporo potasu. Aby uzupełnić niedobory, powinni jadać jak najwięcej owoców i warzyw. W ich diecie nie może zabraknąć przetworów zbożowych i ryb.


Jak walczyć z nadciśnieniem:

- ogranicz sól i słone produkty
- wypijaj co najmniej 2 szklanki chudego mleka, kefiru lub jogurtu i zjadać porcję białego sera, by pokryć dzienne zapotrzebowanie na wapń.
- dieta powinna być bogata w magnez.
Zawiera go m.in. kasza gryczana, płatki owsiane, muesli oraz ciemne pieczywo.
- często jedz surówki z kapusty, brokułów, brukselki i dodawaj do potraw czosnek
- dwa razy w tygodniu zastąp mięso tłustą morską rybą (łosoś, halibut).
Ryby morskie zawierają kwasy, które sprzyja ją obniżeniu ciśnienia.
- ogranicz picie kawy do 2 filiżanek dziennie.
Kofeina bowiem podwyższa ciśnienie krwi, a obniża poziom potasu.
- unikaj tłustego mięsa i wędlin.
Nadciśnienie tętnicze to przypadłość, która zwykle trapi osoby jadające dużo, tłusto i słono. Znacznie rzadziej występuje wśród wegetarian. Warzywa i owoce dostarczają bowiem witaminy C, potasu, wapnia - składników wpływających na obniżenie ciśnienia krwi. Szczególne miejsce wśród dobroczynnych warzyw zajmuje czosnek, ze względu na korzystnie działające związki siarki. "Czarną listę" produktów, których nadciśnieniowcy powinni się wystrzegać, otwiera sól. Kolejne miejsca zajmują na niej kawa oraz alkohol. Stosowanie przez kilka miesięcy tygodniowego jadłospisu, który zamieszczamy, tak unormuje ciśnienie krwi, że uda się znacznie zmniejszyć dawki leków lub je odstawić (po konsultacji z lekarzem).


Pierwszy dzień

Pierwsze śniadanie: 2 kromki ciemnego chleba z margaryną, pasta z chudego białego sera, czosnku, sproszkowanej papryki, na liściu sałaty, 2 rzodkiewki, kiwi, szklanka herbaty z cytryną
Drugie śniadanie: 2 łyżki serka wiejskiego, 2 kromki pumpernikla, szklanka wody mineralnej
Obiad: talerz barszczu czerwonego czystego z fasolą Jaś, 7 pierogów leniwych, z rodzynkami, polanych zrumienioną na margarynie bułką tartą miseczka surówki z kapusty pekińskiej z marchewką, jabłkiem i łyżką oleju rzepakowego, szklanka kompotu z mieszanki owocowej
Podwieczorek: szklanka koktajlu z maślanki zmiksowanej z mrożonymi truskawkami
Kolacja: dzwonko karpia w galarecie z plasterkiem marchewki i pietruszki, skropione sokiem z cytryny, 2 kromki chleba graham z margaryną, jabłko, szklanka soku pomidorowego, szklanka herbaty z melisy (uspokajająca)

Drugi dzień

Pierwsze śniadanie: 2 łyżki płatków owsianych z mlekiem i rodzynkami, kromka chleba białego z margaryną, plasterkiem sera żółtego, pomidora i z posiekaną dymką, gruszka, szklanka herbaty z cytryną
Drugie śniadanie: kubeczek jogurtu owocowego, 2 kromki bułki chałki, szklanka wody mineralnej
Obiad: talerz krupniku z kaszy jęczmiennej pęczak, posypanego natką, 4 łyżki potrawki z kurczaka z jarzynami, 2 łyżki ryżu na sypko, 2 łyżki marchewki z groszkiem, szklanka soku pomarańczowego
Podwieczorek: mały kawałek placka ze śliwkami, szklanka mleka
Kolacja: 3 łyżki sałatki jarzynowej z gotowanej soczewicy, marchewki, pietruszki, selera, ziemniaków, ogórka kiszonego, jabłka, cebuli z 1 łyżeczką majonezu light, kromka chleba ciemnego, szklanka soku wielowarzywnego, szklanka herbaty z cytryną

Trzeci dzień

Pierwsze śniadanie: 2 łyżki muesli owocowego ze szklanką jogurtu naturalnego, kromka chleba ciemnego z margaryną, plasterkiem pieczonego kurczaka i listkiem cykorii, kilka winogron, szklanka herbaty
Drugie śniadanie: sałatka z pomidora, 4 plasterków sera mozarella i bazylii, pół kajzerki, szklanka wody mineralnej
Obiad: talerz barszczu ukraińskiego, 2 klopsiki z fileta z dorsza, 2 ziemniaki z koperkiem, ćwiartka małej gotowanej kapusty włoskiej z bułka tartą zrumienioną na oleju rzepakowym, szklanka soku z marchewki
Podwieczorek: budyń z plasterkami połówki banana
Kolacja: 3 łyżki ryżu z sosem z łyżki półtłustego sera białego zmiksowanego z truskawkami i jogurtem, pół grejpfruta, szklanka herbaty z cytryną

Czwarty dzień

Pierwsze śniadanie: 2 łyżki muesli z orzechami i szklanką mleka, kromka chleba razowego z margaryną, plasterkiem szynki drobiowej nmiseczka surówki z papryki, pomidora, rzodkiewki z łyżeczką oliwy z oliwek, posypanej oregano nszklanka soku wiśniowego
Drugie śniadanie: kromka chleba sitka z pastą z jajka i posiekaną dymką, kilka orzechów laskowych, szklanka wody mineralnej
Obiad: talerz zupy rybnej, 25 dag mieszanki wielowarzywnej z ryżem smażonej na oliwie z oliwek (danie z mrożonki), 2 mandarynki, szklanka wody mineralnej
Podwieczorek: miseczka sałatki owocowej z banana, grejpfruta, ananasa i brzoskwini z puszki, polanej jogurtem owocowym
Kolacja: 2 pomidory nadziewane białym serem zmiksowanym z miąższem z pomidorów, jogurtem, pieprzem i miętą, z dodatkiem szczypiorku, kromka chleba z siemieniem lnianym z margaryną, szklanka herbaty z cytryną

Piąty dzień

Pierwsze śniadanie: 2 łyżki płatków owsianych zrumienionych w piekarniku i polanych szklanką jogurtu naturalnego z cukrem waniliowym, posiekanym jabłkiem i rodzynkami, szklanka herbaty z cytryną
Drugie śniadanie: banan, szklanka wody mineralnej
Obiad: talerz zupy z porów z groszkiem ptysiowym, 15 dag królika w sosie cytrynowym (szklankę wywaru zagęścić mąką rozprowadzoną w małej ilości mleka, zagotować, wcisnąć sok z cytryny, wymieszać), miseczka sałatki z czerwonej kapusty z łyżką wina nszklanka soku z czarnych porzeczek
Podwieczorek: 3 łyżki sałatki z białej i czerwonej fasoli, cieciorki z puszki oraz pomidora, żółtej papryki, posiekanej cebuli i czosnku, natki pietruszki, łyżki oliwy z oliwek i soku z cytryny nszklanka soku wielowarzywnego
Kolacja: 6 pierogów ruskich, szklanka herbaty owocowej z cytryną

Szósty dzień

Pierwsze śniadanie: 2 łyżki płatków jęczmiennych z posiekanymi migdałami, zalanych szklanką mleka, kromka chleba z margaryną, z plasterkami pieczonego schabu i z pomidorem, posypana koperkiem, pomarańcza, szklanka herbaty z cytryną
Drugie śniadanie: kubek serka homogenizowanego z posiekanymi suszonymi śliwkami, morelami i figami nszklanka wody mineralnej
Obiad: talerz zupy-kremu z brukselki z grzankami, 15 dag cielęciny duszonej z warzywami i fasolą szklanka soku grejpfrutowego
Podwieczorek: 4 łyżki szpinaku uduszonego na oliwie z oliwek z posiekanym czosnkiem, z dodatkiem plastra sera typu camembert
Kolacja: 2 średnie placki ziemniaczane nmiseczka surówki wielowarzywnej z połową jajka na twardo, tuńczykiem z puszki, olejem rzepakowym jabłko, szklanka herbaty z hibiskusa

Siódmy dzień

Pierwsze śniadanie: 2 kromki chleba pełnoziarnistego z margaryną, plasterkami pieczonej cielęciny oraz pomidorem i rzodkiewką, mandarynka, szklanka kakao
Drugie śniadanie: serek homogenizowany, 2 kromki chleba chrupkiego, 2 suszone figi, szklanka wody mineralnej
Obiad: talerz zupy fasolowej ze sporą ilością czosnku, cebuli i majeranku, 15 dag halibuta pieczonego w rękawie foliowym, obłożonego suszonymi śliwkami i morelami, 2 ziemniaki nmiseczka kruchej sałaty z pomidorem pokrojonym w kostkę, paroma posiekanymi migdałami, łyżką soku z cytryny, czosnkiem, 2 łyżeczkami oliwy z oliwek, szklanka kompotu z czarnych porzeczek
Podwieczorek: szklanka koktajlu z kefiru zmiksowanego z malinami
Kolacja: 3 łyżki kaszy gryczanej ugotowanej na sypko, ćwiartka ugotowanego kalafiora posypanego bułką tartą zrumienioną na margarynie, szklanka soku pomidorowego, szklanka herbaty z melisy (uspokajająca).


źródło: miesięcznik "Zdrowie"
  • 0

Doradca KFD

Doradca KFD
  • KFD pro

Siemanko, w tym przypadku, mogę polecić Ci takie produkty (dla ułatwienia przygotowałem boks ze zdjęciami):




Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:
Dieta redukcyjna , Dopasowanie diety | dieta , Aktualna dieta do oceny , Masowanie i bieganie | Trenning z dietą na masę + bieg czy będą efekty ? , Dieta CKD - pytania



0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Najważniejsze działy: Kulturystyka | Dieta | Przepisy | Trening | Doping | Fitness | MMA
 Zamknij okienko