Skocz do zawartości

Zwierze

Zwierze

Użytkownik od 16 02 2016
Offline Ostatnio aktywny Dzisiaj, 00:31
*****

#4922018 Odciski-Sprawdzowne sposoby

Napisany przez Zwierze na 12 sierpień 2017 - 21:23

To jest sprawa mocno indywidualna, zależy od przypadku i od celów (jak ktoś nie myśli o startach w trójboju może cisnąć w paskach, jak ktoś wspiera chwyt na inne sposoby i na zawodach mając przechwyt ciśnie bez problemu to może trenować w paskach itd. Sprawą jest też dysproporcja od ciśnięcia przechwytem, ale nigdy nie widziałem tego ofiary). Ale nad tym wszystkim zastanawiać się powinieneś po fazie początkującej, jako początkujący ciśniesz nachwyt, nie dajesz rady to przechwyt i w górę. Nie sprawdzaj też maksów, buduj siłę, a nie testuj bo nie masz co testować.


  • 1


#4921999 Odciski-Sprawdzowne sposoby

Napisany przez Zwierze na 12 sierpień 2017 - 20:07

Już nie pamiętam, ale jako początkujący dźwigaj tak i tyle, nie baw się w żadne paski. Jako początkujący masz też wzmocnić chwyt.


  • 2


#4921995 Odciski-Sprawdzowne sposoby

Napisany przez Zwierze na 12 sierpień 2017 - 19:49

Czas, po jakimś czasie skóra tam twardnieje i nie odczuwa się żadnego bólu, dyskomfortu. Najzwyczajniej brakuje doświadczenia, dźwigaj, w końcu łapy się przyzwyczają.


  • 2


#4903773 SPAM POST Powerlifting

Napisany przez Zwierze na 29 czerwiec 2017 - 17:12

Do trójboju zamiast Juggernauta to Cowboy Method też od Chada. Zabrał mnie w ciągu jednego cyklu (13 tygodni) z 190kg na 210kg w siadzie


  • 1


#4882853 Odległość miedzy sztangą a ziemią w MC

Napisany przez Zwierze na 14 maj 2017 - 11:18

45cm/2 = 22.5cm 

 

Największe talerze - 20 i 25 mają po 45cm. To jest maksymalna odległość, nie wiem czy możesz startować do martwego z mniej niż jednym talerzem na stronę, przysiad i wycisk płasko na upartego możesz sobie zrobić mając tylko zabezpieczenia (sztanga + zabezpieczenia to minimum, a to jakieś 22.5kg o ile się nie mylę). 

 

Co do drugiego pytania to federacje są tak różne, że nie da się tego określić, są tak zwane lolfedy które rządzą się swoimi prawami. 


  • 1


#4856559 SZYBKIE PYTANIA

Napisany przez Zwierze na 24 marzec 2017 - 00:38

Nie chodziło mi o to, żebyś ich nie ćwiczył, a żeby szły na drugi plan. Jak jesteś zawodnikiem danej dyscypliny to w ogóle dobierasz ćwiczenia tak, aby na siłowni nie wystąpiła kontuzja bo to byłoby co najmniej głupie. Koszykarze i siatkarze nie wykonują typowych wyciskań na głowę tylko corner pressy które są dla nich bezpieczniejsze. Tak samo siadać powinieneś z głową (raczej mała intensywność i średnia objętość) żeby ich nie przeciążać i nie mieć problemów na boisku. Wtedy faktycznie przyniosą na nim efekty. Power cleany to świetne ćwiczenie budujące eksplozywność. Wielkich barków też nie trzeba bo do przepychania i tak używasz w nodze siły nóg. Myśl raczej o tym jakie atrybuty piłkarz potrzebuje i jakie ćwiczenia dają pod tym względem najwięcej efektów oraz je mądrze rozplanuj. Górę ciała trenuj ale jedno ćwiczenie na daną partie na trening wystarczy, w ogóle rotowałbym ćwiczenia na barki i na klatkę bo nie ma potrzeby ich aż tak katować. Do tego jakaś eksplozywność, rzeczy naprawdę wzmacniające core (nie typowe brzuszki, a raczej spacer farmera czy front squaty). Siłka ma napędzać i wzmacniać na boisku, nie osłabiać. Jeśli chcesz po prostu zwykłe FBW na lepszą sylwetkę to mowa o czym innym. Także urazy nie ma.


  • 1


#4855919 SZYBKIE PYTANIA

Napisany przez Zwierze na 22 marzec 2017 - 23:39

Kompletnie nie masz racji, nie wiem skąd masz swoje badania na temat wymagających sportów ale wystarczy spojrzeć na kalendarze, spędzane na boisku minuty i już widać co jest bardziej wymagające. Koszykarze grają back-to-back i swój sport opierają wyłącznie na interwałach, futboliści umierają wieku 40 lat przez wstrząsy mózgu i rozlatujące się ciało, często popełniają samobójstwa bo już nie poznają własnych żon. Powstały nawet o tym filmy fabularne więc możesz sobie obejrzeć. Wywyższanie piłki nożnej jako najcięższego sportu jest co najmniej śmieszne.

 

 

Porównaj sobie 40y Ronaldo, którego tak się wywyższa jako najszybszego bez piłki, a czołówki NFL. Nie chce mi się dyskutować dalej z kimś kto uważa, się za sportowca danego sportu, a nie buduje tego co mu potrzeba tylko robi wszystko na około. Mocna klatka to się przydaje do przepychania ludzi, nie zwinnego ich mijania.


  • 1


#4853887 SPAM POST Powerlifting

Napisany przez Zwierze na 19 marzec 2017 - 20:31

Siema, jak tam dźwiganie?


  • 1


#4811873 SPAM POST Powerlifting

Napisany przez Zwierze na 09 styczeń 2017 - 16:58

https://ufile.io/7d9251

 

28 Programów napisanych przez Grega Nucklosa które się ze sobą przeplata, wygląda to genialnie.


  • 1


#4804958 Szczypior zaprasza na zabawę z siłownią

Napisany przez Zwierze na 28 grudzień 2016 - 01:15

Przerzuć sobie podciąganie z planu A zamiast zginania przedramion ze sztangielkami z B, a do A wrzuć zginanie przedramion ze sztangielkami. 

 

Dzięki temu na obu treningach zaatakujesz plecy. Tak to gitara.  %%)


  • 1


#4804666 SPAM POST Powerlifting

Napisany przez Zwierze na 27 grudzień 2016 - 13:55

Rozgrzewka sama sztanga, potem to zależy od tego jakie ciężary dźwigasz. Pamiętaj tylko, że rozgrzewka to rozgrzewka, a nie serie robocze. Gdy zbliżasz się do serii roboczych zmniejszasz powtórzenia. Gdyby facet dźwigający 250kg w seriach roboczych robił całą rozgrzewkę piątkami to nie miałby już siły na serie robocze.  % %)

 

Z KFD masz m.in. ten art http://www.kfd.pl/st...e-216391.html/ 

 

Ale ja akurat na KFD artów raczej nie czytam, wolę czytać po internecie. 


  • 1


#4804663 SPAM POST Powerlifting

Napisany przez Zwierze na 27 grudzień 2016 - 13:44

Jak sobie obczaisz profil Mike'a to on opisuje czy to była tylko ta seria, czy wszystkie danym ciężarem. Zwykle są wszystkie, ale oni są na takim poziomie, że mogą się tym bawić. Chcąc stać się silnym, ale nie jesteś jeszcze np wg. siebie naprawdę silny to trzymaj się podstaw. Oni są baaaardzo silni i się tym bawią. Gdzieś na IG Optimusa (Ray Williams) jest jak robi 3x1 z 1005 funtami (455 kilo) RAW. Polecam sobie poszukać na IG profili znanych powerlifterów bo są do zobaczenia niesamowite rzeczy. 

 

Przecież dokładasz taki sam ciężar, więc zrobienie 100kg 5x5 i dołożenie 2,5kg - 5kg i zrobienie potem 105kg 5x5 daje bardziej po dupie niż zrobienie 80kgx5, 85kgx5, 90kgx5, 95kgx5, 100kgx5, dołożenie 5kg i zrobienie 85kgx5, 90kgx5, 95kgx5, 100kgx5, 105kgx5

 

Ja tu widzę, że więcej dźwiga ten ze stałym ciężarem. Ew. próbowałbym rampy gdy już nie dajesz rady progresować stałym ciężarem. Teoretycznie z rampą zatrzymasz się później, ale póki jesteś w stanie dokładać do stałego ciężaru to wg. mnie jest bardziej opłacalne. Potem możesz płynnie przejść do rampy i progres się nie blokuje.


  • 1


#4804658 SPAM POST Powerlifting

Napisany przez Zwierze na 27 grudzień 2016 - 13:36

To raczej nie są szkoły 5x5, a inne podejścia do treningów siłowych. Ja np. wiem, że jak niedługo pewnie będę miał zmiany, to będzie to raczej podniesienie serii, obniżenie powtórzeń itp. 

 

https://www.instagra...-by=silentmikke

 

Z tego co zaobserwowałem i czytałem to chłopaki z slingshota zwykle robią w stylu 

 

5x5, 3x5, 5x3, 7x2, 10x2, 10x1, raz nawet widziałem szaleństwo typu 12x1 


  • 1


#4804648 SPAM POST Powerlifting

Napisany przez Zwierze na 27 grudzień 2016 - 13:13

To jest stały ciężar, Bill faktycznie ma tam rampy, ale on napisał kilka programów i nie wiem o który się rozbijałeś. Tak czy siak BS, SS, Wendler są tak naprawdę nie programami dla ciężarowców, a zawodowych atletów - futbolistów amerykańskich. Jeśli jesz tak jak trzeba i nie masz innej aktywności fizycznej (ciężkie treningi kosza, futbolu czy innego sportu) to nie ograniczaj się z lekkimi i ciężkimi dniami. Rób to co każdy z tych trenerów kazał, JEDZ i ŚPIJ. 

 

takie treningi z dodatkiem pylometryki, mobilności, sprintów są w stanie stworzyć potwory jak 

 

- 194cm, 136 kilo. 

 

 

I jeszcze jako ciekawostka http://www.builtlean...ster-stronger/ 

 

Ten program powstał przed 5/3/1 Wendlera tylko nie był sprzedawany jako trening siłowy, który każdego wzmocni, a trening dla atletów. Dlatego też Wendler pracuje w zwykłym HS (Szkoła średnia) jako trener przygotowania fizycznego sportowców, a nie na uczelni. Bo jego program po prostu był wymyślony duuużo wcześniej tylko w innej okładce. 


  • 2


#4804637 SPAM POST Powerlifting

Napisany przez Zwierze na 27 grudzień 2016 - 12:45

Wiosło możesz sobie zmieniać, ale nie korzystasz z takich procentów w ciężarach.

 

Dajmy na to serie robocze to 100kg. 

 

(20kgx 5-10, 50kgx5, 75kgx3, 90kgx1) - rozgrzewka, 100kg 5x5 

 

Rozgrzewka ma pozwolić bezpiecznie wejść na serie robocze i przygotować mięśnie do pracy. W seriach roboczych nie korzystasz z rampy jak u Wendlera, ciśniesz 5x5 wszystko tym samym ciężarem. Czym większe ciężary dźwigasz tym dłuższa będzie rozgrzewka i będzie w niej więcej serii. 

 

100kgx5, 100kgx5, 100kgx5, 100kgx5, 100kgx5 


  • 1





Najważniejsze działy: Kulturystyka | Dieta | Przepisy | Trening | Doping | Fitness | MMA
 Zamknij okienko