Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zasada treningu dzielonego

- - - - - zasada treningu dzielonego

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
~kret

~kret

    Się rozkreca

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 347 postów
  • Wiek: 35
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: dużo
    Chcialem sie zapytac jak wygladalby przykladowy plan przy treningu "dzielonym"?
    Czy to wiaze sie np: z 5 treningami w tygodniu na ktorym cwiczy sie jedna partie dziennie? Nie wiem czy dobrze zrozumialem to co bylo napisane w podwieszonym.
    Wiem, ze popularne sa treningi 3-4 razy w tygodniu, sam osobiscie tak cwicze ale czy przy takim dzielonym tez mozna robic mase? Jest rownie skuteczny?
    Pozdrawiam

    Edytowany przez ~kret, 27 sierpień 2006 - 10:21 .

    • 0

    Doradca KFD

    Doradca KFD
    • KFD pro

    Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




    Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:

    #2
    eeetam

    eeetam

      ZJADAM TYNK ZE ŚCIAN

    • Aktywny użytkownik
    • PipPipPipPipPipPip
    • 2452 postów
  • Wiek: 33
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Łódź
    • Staż [mies.]: 120
    Pierwotna zasada treningu mówi o dzieleniu partii w inny sposób, wg. innego schematu. Chodzi o to, że jeśli np. robisz klatkę, to jednocześnie angażujesz wtedy barki i tricepsy - więc robisz je na tym samym treningu itd - taki holizm (ujmujesz sprawy całościowo).
    Najprostszy przykład to podział partii na górną i dolną połowę ciała. Treningi takie z reguły wykonujesz 4 razy w tyg. - 2x góra + 2 razy dół (oczywiście ćwiczenia w kolejnych sesjach się różnią). Optymalny podział w tym przypadku to trening górnej połowy ciała nastepnie, dolnej w następujących po sobie dniach + dzień przerwy + ponownie - góra, na drugi dzień dół + 2 dni przerwy ---> np : poniedziałek.G+wtorek.D<środa-przerwa>czwartek.G+piątek.D
    Czyli mniej więcej wyglądałoby to tak:
    I. Poniedziałek /górne partie ciała/ - trening zawiera ćwiczenia na klatke piersiową, barki, plecy, biceps, triceps , przedramiona , brzuch
    II. Wtorek /dolne partie ciała/ - ćwiczenia na uda, prostowniki grzbietu, łydki + dajesz tu jako dodatek przedramiona i kaptury
    III. Środa /przerwa/
    IV. Czwartek /górne partie ciała/ - trening zawiera te same partie, co trening I, jednakże dobierasz do niego inny zestaw ćwiczeń
    V. Piątek /dolne partie ciała/ - trening zawiera te same partie, co trening II - tutaj także starasz się dobrać w miare możliwości nieco inne ćwiczenia

    Jak pisałem to najprostszy przykład dzielenia partii - przedstawiony plan treningowy służy zwiększeniu intensywnosci treningów oraz zaangażowaniu większej ilości grup mięsniowych- wiąże się to także z koniecznością zredukowania objętości treningu ---> co oczywiste, z racji tego, że na jednej sesji ćwiczysz wiele partii oraz trening danej partii powtarzasz dwukrotnie w tyg ; w treningach tych w celu zwiększenia intensywnosci, a tym samym skrócenia czasu czeste sa superserie - co takze jest koniecznością do redukcji objetosci

    *pytasz czy przy tego typu treningach można robić masę - tak, w zalezności od wykonania (zgodnie z teoriami poszczególnych rodzajów treningów)
    • 0

    #3
    ~kret

    ~kret

      Się rozkreca

    • Użytkownicy
    • PipPipPip
    • 347 postów
  • Wiek: 35
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: dużo
    Teraz juz rozumie, sprobuje tego w najblizszym czasie. Wielkie dzieki. Temat mozna zamknac. Pozdrawiam
    • 0




    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko