Skocz do zawartości

Zdjęcie

Za duzo bialka w diecie ?

- - - - - duzo bialka diecie

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
Luk1985

Luk1985

    KFD to mój dom ;)

  • Aktywny użytkownik
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3066 postów
  • Wiek: 34
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: 30
    Jesli przyjac zasade ktora podal mi jeden z dietetykow ze na 1gr bialka opwinno byc 24kcal z weglowodanow i tluszczy to chyba sie przejadamy bialkiem, ktorego i tak nie wykorzystamy..

    Moje zapotzebowanie na saa /przy 3gr bialka/ to 250gr wiec zeby to wykorzystac wychodzi mi..6tysiecy kcal :/

    Czemu ten temat podejmuje ?
    Ostatnio gadalem z kumplem i mowi ze nie stwierdzil znaczacej roznicy jedzac 2gr bialka i jedzac 2,5gr ;)

    Kumpel byl konkretnie zaskoczony kiedy na jednym z cykli wrzucil 2,8gr bialka a nie standardowe 3gr bialka, zjechal nawet do 2,5gr bialka i bardzo dobze mu sie roslo.
    POwodu zaczal doszukiwac sie w tym ze sporo energi szlo na "walke" z nadmiarem bialka, czyli na jego zmetabolizowanie i wydalenie.
    Sam zjechalem teraz do 2gr bialka i nie widze praktyczine roznicy jedzac 2gr bialka a 2,5gr.. moze to jakies dziwne placebo ale obaj zauwazylismy.. lepsze samopoczucie.. mniejsze zmulenie..

    zapraszam do dyskusji ;)
    • 0

    Doradca KFD

    Doradca KFD
    • KFD pro

    Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




    Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:

    #2
    BOSSY

    BOSSY

      Bóg spamu ;)

    • Aktywny użytkownik
    • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
    • 19845 postów
    • Płeć:Mężczyzna
    Na cyklach z saa zachwiane są wszelkie procesy w organizmie więc jego zdolności są relatywnie inne niż dla zwykłego ćwiczącego wyjadacza ;)
    • 0

    #3
    Luk1985

    Luk1985

      KFD to mój dom ;)

    • Aktywny użytkownik
    • PipPipPipPipPipPip
    • 3066 postów
  • Wiek: 34
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: 30
    Ale z rozmow z dietetykiem /znajomy/ slysze ze my sie przebialkowujemy..
    ogolnie ludzie cwiczacy..
    Dla poczatkujacych wystarczy 1,8gr bialka.. bo to i tak nadnaturalnie duzo
    Ja teraz jestem off i zszedlem do 2gr bialka i jak mowie jem 2gr i jem 2,5gr to jeden kit..
    • 0

    #4
    Massive`

    Massive`

      Extreme Bodybuilding

    • Mod Ogólny
    • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
    • 63868 postów
  • Wiek: 33
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Trójmiasto
    • Staż [mies.]: 13 lat
    Zależy od wielu czynników,nie można wyzanczyć sztywnych ram dla każdego.Ważne są także cele jakie sobie obieramy.Przykłady:

    - jesteś na cyklu,cel-redukcja,zapotrzebowanie na białko wyższe za sprawą saa oraz wzmożonego wysiłku(cardio,itd.)

    - j.w. z tym,że redukujesz/wycinasz bez saa,zapotzrebowanie również wyższe ze względu na wzmożoną aktywnosć,fakt pochłaniania przez białko większej energii,niż dostarczana również na redukcji można postrzegać jako zaletę.

    - jesteś na cyklu,cel-masa,zapotrzebowanie na białko wyższe ze względu na saa,ale poparte odpowiednią podażą kcal.Ilośc białka niższa,niż na cyklu redukcyjnym.

    Takie przykałdy można mnożyć,a ilość białka jaka zostaje zsyntezowana zalezy od typu budowy,przemiany materii,celu treningów,aktywności fizycznej, regularności spożywania posiłków,wpsomagania suplementacyjnego/farmakologicznego,wagi ciała,wieku,etc.,etc.

    Proponowane ilości w różnych rodzajach diet powinny być traktowane jako baza wyjściowa,każdy trenujący z większym stażem i doświadczeniem powinien indywidulanie określić jakie wielkości BWT są dla niego najodpowiedniejsze w zależności od okresu tr.
    • 0

    #5
    Luk1985

    Luk1985

      KFD to mój dom ;)

    • Aktywny użytkownik
    • PipPipPipPipPipPip
    • 3066 postów
  • Wiek: 34
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: 30
    ktos chyba kogos nie rozumie...
    nasz organizm nie jest w stanie przyswoic tej losci bialka.
    Pomysl Massive ile bys musial zjesc przy wadze 100kg przy 3gnkgmc gdyby przyjac 300x 24kcal.
    jak juz pisalem.
    jesli ludzie ktorzy juz sporo przerzucili na silowni schodza z bialka z 3gr na saa na 2,5gr i nie czuja zbyt wielkiej roznicy
    jesli ludzie off od saa schodza z 2,2gr bialka na 1,8gr bialka i tez czuja sie bdb i nie widza roznicy?

    MAssive przy 200gr bialka potrzebujesz minimum 4,8tys kcal zeby to przyswoic..
    a gdzie tam srubowanie do 300gr

    jedyne co tak naprawde osiagamy takimi ilosciami bialka to bardzo konkretne obciazenie organizmu w tym wtroby, nerek

    i tak jak wspomnialem bardzo podobnie jest off.
    rownierz nie jestesmy w stanie przemielic tyle bialka.

    wielka szkoda ze zgubilem pewien art gdzie sam tytuul mowil wiele
    "bialko - co za duzo to niezdrowo"
    • 0

    #6
    Torres

    Torres

      * holiday *

    • Aktywny użytkownik
    • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
    • 23077 postów
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: 10 lat
    Na pewno cos w tym jest, wielu ludzi sypie proteiny na maxa, bo "od bialka sie rosnie".
    Faktem jest tez to ze organizm, nawet podczas cyklu saa jest w stanie przyswoic pewna ilosc bialka, pozostala czesc jest po prostu wydalana, odklada sie w fat (skrajne przypadki, kulturystow chyba nie dotycza), a reszta zagospodarowana, proteiny, jaki zreszta reszta jedzenia zalegaja w jelitach kilkanascie godzin, mysle ze organizm w lekiej nadwyzce jest w stanie je wykorzystac, a nadmiar zuzyty jako paliwo (patrz nizej) %-) .
    Nie wiem natomiast, czy Twoje wyliczenia Luk sa realne, gdzie straty min. po denaturacji, gdzie zwiekszona synteza bialka spowodowane treningiem silowym (kilkuset % wieksza, przy zwiekszonym poziomie insuliny we krwi), zreszta organizm moze wykorzystywac jako zrodlo energii czesc aminokwasow dostarczanych z jedzeniem (chociaz to slabe paliwo energetyczne), nie wszystko tez przeciez co do grama zostanie przetrawione.
    Co prawda zgadzam sie ze u osob zdrowych, bez uzycia srodkow dopingujacych ilosci rzedu 2-2,5g starcza w zupelnosci, i to nie na dluzsza mete, bo bez odpowiedniej wiedzy mozna sobie krzywde zrobic, nabawic siek ilku przykrych chorob, nie tylko nerkowych.
    Dodatkowo nie zapominajmy, ze zapotrzebowanie takie wylicza sie na sucha mase ciala.
    A na bombie to wiadomo, zostaje zaburzona calkowicie gospoodarka, wiec i wieksze ilosci bialka zostaja przerobione, z tym nie ma co polemizowac, badan chyba cala gama byla.

    Pomiajac te fakty, nie mozna stawiac za wzor kolegi z silowni, nie wiadomo nawet z jak dlugim stazem i doswiadczeniem, dokladnych reakcji organizmu bez specjalistycznych dlugofalowych badan "na oko" nie poznamy, pozatym indywidualne przypadki nie musza nic oznaczac (chociaz nie twierdze, ze tak nie jest) ;) .
    • 0

    #7
    ptakasraka

    ptakasraka

      Wczuwa się w forum

    • Użytkownicy
    • PipPip
    • 192 postów
  • Wiek: 31
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: 28
    Panowie a da rade jakos sprawdzic ze np bialka mamy za duzo ?
    Nie wiem jakies "dziwne" reakcje ze strony organizmu czy cos w tym stylu ?
    • 0

    #8
    BOSSY

    BOSSY

      Bóg spamu ;)

    • Aktywny użytkownik
    • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
    • 19845 postów
    • Płeć:Mężczyzna
    Luk jakby nie można było przyswajać ilości białka o którym piszesz, to nie istniałaby kulturystyka, wielu zawodników odczuwa efekty dopiero przy zatrważających ilościach tego budulca.

    Zresztą chyba rzeczywiście ktoś kogoś nie rozumie :klaps:

    Przeczytaj dokładnie co wypunktował massive, białko nie zawsze odgrywa role budulcowe, szczególnie na cyklach redukcyjnych gdzie zawyża się jego ilości %-)

    Osobiście jestem przykładem gdzie wystarcza ok 1,8g/kg dobrego jakościowo (co warto podkreślić) białka, ale nie można tego generalizować dla wszystkich, wiele organizmów wyklucza prawa natury ;)

    Zresztą to o czym jest ten temat było znane od wielu lat więc Ameryki nie odkryto w tym przypadku
    • 0

    #9
    Massive`

    Massive`

      Extreme Bodybuilding

    • Mod Ogólny
    • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
    • 63868 postów
  • Wiek: 33
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Trójmiasto
    • Staż [mies.]: 13 lat
    Luk bardzo dobrze zrozumiałem o co Ci chodzi i jaka była intencja tego tematu.
    Cały szkopuł tkwi w cechach osobniczych,które predysponują do przyswajania określonych ilości makro i mikroskałdników.Wymieniłem już jakie kryteria decydują o ilości białka jakie jesateśmy wstanie przyswoić,a generalizowanie ,że tylko i wyłącznie taką ilość budulca jesteśmy wstanie wykorzystać jaka będzie podaż kcal nie ma sensu.Jak dobrze wiesz oraganizm człowieka jest niesamowicie złożonym mechanizmem,a jeśli do tego dodasz ingerencje w system hormonalny(saa) otrzymujesz nieodgadnioną 'machinerie".
    Takie przytacznie przykładów kolegów z siłowni nie ma kompletnie sensu,już pomijając anomalie związane z metabolizmem/anabolizmem w jakim stopniu jego spostzreżenia można uznać za obiektywne?-w żadnym!
    Ost. nie schodziłem z ilością białka poniżej 4 g,a w porywach dochodziłęm nawet do 5 g,z ww i fatu dostarczałem nie więcej jak 2,5 tys. kcal, efekty:zejscie z pasa 14 cm przy jednoczesnym wzroście wagi 3 kg.I co teraz mam uważać i twierdzić,że takie ilosci białka są idealne do nabierania masy przy jednoczesnym gubieniu fatu?W żadnym razie,ponieważ wpływ na ten proces miało mnóstwo czynników.
    • 0

    #10
    naja

    naja

      NAJA KFD

    • Aktywny user KFD
    • PipPipPipPipPipPipPip
    • 5212 postów
  • Wiek: 37
    • Płeć:Mężczyzna
    masive ma racje nie mozna generalizowac, ale jedzenie na cyklu saa podkreslam saa powyzej 3 gram bialka mija sie z celem. W cyklach redukcyjnyc nie chodzi o to aby bialko ładowac jako energie tylko tak dobrac kalorie z btw aby wszystko cykalo a tluszc szedl w dol. Bossy o jakich ty wielkich ilosciach piszesz? wielkie ilosci to sa dla ludzi ktorzy wala gh, inse, Ht, igf'y a saa maja jako zakaske %)
    • 0

    #11
    Massive`

    Massive`

      Extreme Bodybuilding

    • Mod Ogólny
    • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
    • 63868 postów
  • Wiek: 33
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Trójmiasto
    • Staż [mies.]: 13 lat

    W cyklach redukcyjnych nie chodzi o to aby białko ładowac jako energie tylko tak dobrac kalorie z btw aby wszystko cykalo a tluszc szedl w dol.

    Nie o to mi chodziło.Nadmieniłem tylko,że fakt pochłaniania większej ilości energii do syntezy białka,niż z niego pozyskujemy można postzregać jako zalete na diecie redukcyjnej.Większe ilość na redukcji/wycince,dlatego,iż pod wpływem dużej aktywności (tr.siłowe+cardio) jesteśmy narażeni na większy katabolizm wysiłkowy,a wieksza ilość aminokwasów ten proces "tłumi".


    masive ma racje nie mozna generalizowac, ale jedzenie na cyklu saa podkreslam saa powyzej 3 gram bialka mija sie z celem.

    Dlaczego nie więcej ,niż 3 g?
    Przyznałeś mi racje,a sam generalizujesz ;)
    Cykl cyklowi nie równy,np. osobnik biorący środek wpływający znacząco na anabolizm(metanabol)oraz testo ,który posiada wysokokaloryczną diete napewno zapewnia lepsze warunki do syntezy białka ,niż drugi,który wbija tylko testo i dostarcza proporcjonalnie mniej kcal.
    Zgadzam się,że nie nalezy przesadzać z białkiem,tym bardziej jak nie dostarczamy odpowiedniej ilosci energii,ponieważ częsć zostanie wykorzystana do procesów energetycznych,a część poprostu wydalona.
    Chodzi mi poprostu o to,iż wiele,naprawde wiele czynników skłaa się na ilość jaką jesteśmy wstanie przyswoić i takie podawanie dokładnej wielkości jest bez sensu.
    Mogę być w błędzie ,więc Naja jak masz jakieś badania/opracowania dot. maksymalnego pułapu wielkości białka jaką jest zdolny przyswoić BB na cyklu(przytoczone 3 g/kg m.c.)niezależnie od wszelakich
    czynników czekam z niecierpliwością ;)
    • 0




    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko