Skocz do zawartości

Zdjęcie

Wysoki cholesterol LDL i glukoza - dieta do oceny.

- - - - - cholesterol glukoza

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#21
Arthass

Arthass

    Chyba zostanę tu na dłużej

  • Zbanowany
  • PipPipPipPip
  • 944 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Warto słuchać osób, które miały do czynienia z tymi chorobami, nawet doświadczenia cukrzyków. Shotgun nie ma żadnego pojęcia o tym jak wyglądają te choroby.

Miażdżyca jest chorobą rozwijająca się na podłożu stanu zapalnego. Należy więc ograniczyć w diecie czynniki zapalne m.in. nadmiar cukrów prostych, oleje o wysokim stopniu oksydacji ( szczególnie narażone są na to oleje o wysokiej zawartości kwasów wielonienasyconych, najczęściej roślinne, ale też np. olej rybi/tran ). Istotne też są czynniki środowiskowe - toksyny, pleśń, metale ciężkie.

Jako źródło tłuszczy polecam oliwę z oliwek - w miarę stabilny tłuszcz, o ile dobrze przechowywany i spożywany na zimno.
Omega 3 jest dobrym pomysłem, ale należy uważać na źródło, bo te kwasy ulegają łatwej oksydacji i wtedy działają przeciwnie. Dobrym źródłem są całe ziarna siemienia lnianego - zmielone przed spożyciem. Również orzechy włoskie, gorczyca, ziarna konopne. Wszystko to spożywamy na zimno ( poza siemieniem lnianym ).

Należy uważać na większość olei roślinnych - mają zwykle nadmiar omega 6 w stosunku do omega 3 co prowokuje stany zapalne. Szczególnie szkodliwe są po podgrzaniu, bo kwasy te po prostu jełczeją. Wszelkie ziarna tłuste ( jak słonecznik ) powinny być spożywane na zimno. Masła orzechowe / na bazie tłustych ziaren zwykle odpadają, jeśli są prażone ( a zwykle są ). Masło arachidowe ( orzeszki ziemne ) radzę unikać, bo ma masę aflatoksyn. Masła orzechowe, które nadają się do spożycia po prażeniu: laskowe, migdałowe, pistacjowe, z nerkowców, makadamia, kokosowe, kakaowe - zawierają przeważającą ilość kwasów jednonienasyconych lub nasyconych.

Unikać za wszelką cenę utwardzonych tłuszczów roślinnych trans ( margaryna ). Obecne w większości słodyczy na rynku.
Unikać smażenia, grillowania, pieczenia potraw.

To podstawowe porady w przypadku ograniczenia wpływu zapalnego diety.

PS. Resveratrol może mieć pozytywny wpływ na układ sercowo-naczyniowy, ale nie na suplementacji powinna opierać się profilaktyka zdrowia. Suplementy to tylko dodatek do zdrowej diety i aktywności fizycznej.
Równie dobre efekty może przynieść dobrej jakości zielona herbata ( polecam kupować luzem, te torebkowane są kiepskiej jakości ). Zamiast pchać w siebie drogie suple typu resveratrol - lampka dobrego, czerwonego wina wytrawnego raz na tydzień dostarczy profilaktycznych ilości resveratrolu.

 

Update, bo wyszedł akurat materiał na temat "diety przeciwzapalnej", czyli bezpośredniego czynnika rozwoju tego typu chorób.
Warto sprawdzić Dietary Inflammatory Index.


Edytowany przez Arthass, 14 sierpień 2018 - 17:13 .

  • 0

#22
nesft

nesft

    Wczuwa się w forum

  • Nowi na forum
  • PipPip
  • 85 postów

Dwie najlepsze metody

 

zmiana diety na zdrowszą ( nie będę tutaj pisał co jeść, w sieci jest bardzo wiele poradników na temat tego co można jeźć przy wysokim cholesterolu tak wieć dobrze jest sobie na spokojnie poczytać).

jak równeiz duża aktywność fizyczna

 

https://kreatywnet.p...e-cholesterolu/

 

Dobrze jest również pić odpowiednie zioła - na stronie jest opisane, jakie zioła pomagają na obniżenie cholesterolu. 


  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników