Skocz do zawartości

Zdjęcie

Wyciskanie sztangielek, skos dolny

* * * * * 1 głosów trening klatki piersiowej wyciskanie sztangielek skos dolny

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
BOSSY

BOSSY

    Bóg spamu ;)

  • Aktywny użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 19845 postów
  • Płeć:Mężczyzna
Główne mięśnie biorące udział w ćwiczeniu: piersiowy większy
Mięśnie pomocnicze: piersiowy mniejszy, zębaty przedni, naramienny akton przedni, trójgłowy ramienia
Stabilizatory: dwugłowy ramienia

Dodany obrazek

Wykonanie: Ustaw ławkę pod kątem 20-45 stopni (skos ujemny). Połóż się na na niej głową do dołu tak, żeby pośladki i grzbiet przylegały bezpośrednio. Nogi zaczep o uchwyt, aby utrzymać równowagę i nie zjechać w dół. Złap sztangielki nachwytem. W momencie kiedy pośladki oraz plecy będą przylegać do ławki weź głęboki wdech i wykonaj ruch podobny do wyciskania sztangi, wypychając sztangielki ku górze i jednocześnie robiąc wydech. Następnie opuść równym tempem ciężar w taki sposób, aby łokcie znalazły się trochę poniżej poziomu, na którym ułożony jest tułów. W fazie tej pamiętaj o kolejnym wdechu. Łokcie w trakcie całego ćwiczenia powinny być oddalone od tułowia.

Uwagi: Jest to bardzo skuteczne ćwiczenie, działające w pierwszej kolejności na dolną część klatki piersiowej. Jest alternatywą dla wyciskania sztangi w skosie dolnym. Ważną rolę odgrywa odpowiednia technika. Plecy powinny przylegać bezpośrednio do ławeczki. Należy zwrócić uwagę, aby ramiona nie pływały, a łokcie nie przybliżały sie do ciała. Kończyny dolne powinny być odpowiednio zablokowane, co jest szczególnie istotne podczas ćwiczeń indywidualnych, bez osoby asekurującej. Ćwiczenie daje również możliwość lepszego rozbudowania wewnętrznej części klatki, bowiem przy wyciskaniu sztangielek do pionu można zbliżać je do siebie, co jest z praktycznych względów niemożliwe kiedy ćwiczy się sztangą. Przy ruchu w dół powinno się niżej opuszczać łokcie. Ważną rolę odgrywa płynny oddech. Serie treningowe powinna poprzedzić solidna rozgrzewka, bądź inne ćwiczenie na omawianą grupę mięśniową.

Ćwiczenie to daje możliwość zmiany ustawienia nadgarstków, przez co pozwala atakować mięśnie pod różnym kątem i w różny sposób. Istotną rolę odgrywa odpowiedni dobór obciążenia. Należy postarać się, aby wziąć taki ciężar, który pozwoli na wykonanie zakładanej serii treningowej. Zamiast chwytu zamkniętego można zastosować chwyt otwarty, czyli tzw. "małpi chwyt". Zalecane jest to jednak tylko dla osób zaawansowanych i przy obowiązkowej asekuracji.

Aby zmniejszyć udział przedniego aktonu mięśni naramiennych i tricepsów można ściągnąć łopatki do siebie. Ćwiczenia nie powinny wykonywać osoby mające problemy z krążeniem i ciśnieniem.

Dodany obrazek



Dodany obrazek


Dodany obrazek
Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek
  • 4

Doradca KFD

Doradca KFD
  • KFD pro

Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:



0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

 Zamknij okienko