Skocz do zawartości

Zdjęcie

Wyciskanie sztangielek na ławce poziomej leżąc

* * * - - 2 głosów trening klatki piersiowej wyciskanie sztangielek lawce poziomej lezac

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
BOSSY

BOSSY

    Bóg spamu ;)

  • Aktywny użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 19845 postów
  • Płeć:Mężczyzna

*
POPULARNY

Główne mięśnie biorące udział w ćwiczeniu: piersiowy większy
Mięśnie pomocnicze: piersiowy mniejszy, zębaty przedni, przedni akton naramiennego, trójgłowy ramienia
Stabilizatory: dwugłowy ramienia

Dodany obrazek

Wykonanie: Złap sztangielki nachwytem, połóż się na ławce poziomej (płaskiej), a stopy postaw stabilnie na podłożu. Ugnij nogi w kolanach tak, aby tworzyły kąt prosty. Kiedy pośladki i plecy będą przylegać ściśle do ławki weź głęboki wdech i wykonaj ruch podobny do wyciskania sztangi wypychając sztangielki ku górze, jednocześnie robiąc wydech. Następnie opuść równym tempem ciężar w taki sposób, aby łokcie znalazły się trochę poniżej poziomu, na którym ułożony jest tułów. W tej fazie pamiętaj o kolejnym wdechu. Łokcie w trakcie całego ćwiczenia powinny być oddalone od tułowia.

Uwagi: Jest to jedno z najlepszych ćwiczeń na rozbudowę klatki piersiowej. Jest alternatywą dla wyciskania sztangi w skosie dolnym. Bardzo ważną rolę odgrywa odpowiednia technika. Należy zwrócić szczególną uwagę, aby plecy przylegały bezpośrednio do ławeczki, a stopy były osadzone pewnie na podłodze (nie kładź ich ugiętych na ławce). Ćwiczenie daje możliwość lepszego rozbudowania wewnętrznej części klatki piersiowej, bowiem przy wyciskaniu sztangielek do pionu można zbliżać je do siebie, co jest z praktycznych względów niemożliwe kiedy ćwiczysz sztangą. Przy ruchu w dół można niżej opuścić łokcie. Ważną rolę odgrywa płynny oddech. Serie treningowe powinna poprzedzić solidna rozgrzewka.


Ćwiczenie to daje możliwość zmiany ustawienia nadgarstków, przez co pozwala atakować mięśnie pod różnym kątem i w różny sposób. Istotną rolę odgrywa odpowiedni dobór obciążenia. Należy wziąć taki ciężar, który pozwoli na wykonanie zakładanej serii treningowej. Aby zmniejszyć udział przedniego aktonu mięśni naramiennych i tricepsów można ściągnąć łopatki do siebie. Zamiast chwytu zamkniętego można zastosować chwyt otwarty, czyli tzw. "małpi chwyt". Zalecane jest to jednak tylko dla osób zaawansowanych i przy obowiązkowej asekuracji.



Dodany obrazek



Dodany obrazek


Dodany obrazek
Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek
  • 7

Doradca KFD

Doradca KFD
  • KFD pro

Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:

#2
alladyn87

alladyn87

    Się rozkreca

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 462 postów
  • Wiek: 32
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: >36
    "Jest to jedno z najlepszych ćwiczeń na rozbudowę klatki piersiowej. Jest alternatywą dla wyciskania sztangi w skosie dolnym". A w filmie jest mowa o poziomie, chyba w tekście jest błąd
    • 0




    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko