Skocz do zawartości

Zdjęcie

Wyciskanie sztangi zza głowy / na maszynie

* * * * * 2 głosów trening barkow wyciskanie sztangi glowy maszynie

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
Eva KFD

Eva KFD

    Się rozkreca

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 424 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Miasto:Lublin
Główne mięśnie biorące udział w ćwiczeniu: naramienny akton przedni
Mięśnie pomocnicze: naramienny akton boczny ,nadgrzebieniowy, trójgłowy ramienia , czworoboczny część dolna i środkowa , zębaty przedni.
Stabilizatory: trójgłowy ramienia głowa długa ,czworoboczny część górna , dźwigacz łopatki, naramienny akton tylni

Dodany obrazek

Wykonanie: Opierając tułów na ławce złap sztangę nachwytem zamkniętym. Ręce trzymaj na szerokości barków. Następnie poprzez prostowanie łokci unoś sztangę do góry, jednocześnie robiąc wydech. Nie prostuj łokci do samego końca. Biorąc wdech równocześnie opuszczaj sztangę na wysokość uszu (lub trochę niżej). Ruch sztangą powinieneś wykonywać za głową.

Uwagi: Ćwiczenie może być wykonywane również na stojąco lub na odpowiednich maszynach. Ważne jest odpowiednie ustawienie oparcia ławki - najlepiej pod kątem 90 stopni. Biodra wraz z tułowiem powinny przylegać do ławki i znajdować się w jednej linii - plecy wyprostowane. W ćwiczeniu najlepiej jest używać nachwytu zamkniętego. Osoby bardziej zaawansowane mogą używać nachwytu otwartego, lecz jest to mniej bezpieczne. Trzeba starać się nie kołysać sztangą. Nie prostuj łokci do końca, ponieważ cały ciężar zostanie przeniesiony na mięśnie trójgłowe i stawy. Stopy powinny być stabilnie oparte o podłoże. Jest to jedno z ćwiczeń, które zalicza się do tzw. kontuzjogennych. Bezpieczniejsze jest wyciskanie sztangi z przodu.



Dodany obrazek



Dodany obrazek


Dodany obrazek
Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek
  • 2

Doradca KFD

Doradca KFD
  • KFD pro

Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:

#2
Plebanek94

Plebanek94

    KFD Silver

  • KFD pro
  • PipPip
  • 172 postów
  • Wiek: 25
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: 17
    Które ćwiczenie będzie lepsze dla barków, wyciskanie zza karku czy wyciskanie z klatki? Obecnie wyciskam z klatki ale zastanawiam się własnie czy nie zamienić tych ćwiczeń.
    • 0

    #3
    ProfesorPaker

    ProfesorPaker

      KFD Premium

    • KFD pro
    • PipPipPipPipPipPip
    • 3609 postów
  • Wiek: 26
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Okolice Konina/Poznań
    • Staż [mies.]: 24+

    Zawsze preferowałem wyciskanie z klatki ze względu na kondycję stawów, bardziej naturalny kąt wyciskania IMO.


    • 0




    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko