Skocz do zawartości


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
BOSSY

BOSSY

    Bóg spamu ;)

  • Aktywny użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 19845 postów
  • Płeć:Mężczyzna
Główne mięśnie biorące udział w ćwiczeniu: trójgłowy ramienia
Mięśnie pomocnicze: łokciowy
Stabilizatory: naramienny akton przedni, naramienny akton tylny, piersiowy większy, najszerszy grzbietu, obły większy, dźwigacz łopatki, zginacze nadgarstka

Dodany obrazek

Wykonanie: Połóż się na ławce poziomej (płaskiej), stopy postaw stabilnie na podłożu i ugnij nogi w kolanach tak, aby utworzył się kąt prosty (można zastosować wersję z nogami ułożonymi na poziomie tułowia). Dłonie zaciśnij na gryfie nachwytem na szerokość barków (lub nieco wężej) i unieś ramiona nad klatką piersiową. Zaczynając ruch zegnij przedramiona w łokciach, w taki sposób, aby gryf powędrował do czoła (podczas ruchu weź wdech). Następnie wykonaj ruch powrotny kończąc tuż przed zablokowaniem łokci. Łokcie podczas całego ćwiczenia powinny być skierowane równolegle do tułowia oraz trzymane w stabilnej pozycji.


Uwagi: Jest to jedno z najlepszych i najczęściej stosowanych i ćwiczeń na tę partię mięśniową. Używając sztangi można zastosować nachwyt zamknięty lub dla bardziej zaawansowanych osób otwarty. Bardzo ważną rolę odgrywa odpowiednia technika. Należy zwrócić szczególną uwagę, aby plecy przylegały bezpośrednio do ławeczki, a stopy były osadzone pewnie na podłożu (ławeczce). Ciężar trzeba dobrać tak, aby zbyt nie obciążać stawów łokciowych. Ponad to powinno się zadbaj o pełną koncentrację i zwróć uwagę na to, aby ruch inicjowały tricepsy, a nie np. przedramię. Nadgarstki podczas całego ćwiczenia powinny być zablokowane, żeby nie angażować zbyt mocno ich zginaczy. Ważną rolę odgrywa płynny oddech. Serie treningowe powinna poprzedzić solidna rozgrzewka.

Ćwiczenie można wykonać również podchwytem, angażując bardziej głowy boczne tricepsów. Aby odciążyć łokcie można używać sztangi łamanej. Ćwiczenie można wykonywać również sztangielką trzymaną oburącz, przenosząc ciężar za głowę, bądź też oburącz hantlami. Można wykorzystać ławkę z różnymi skosami, dzięki czemu atakuje się ćwiczony mięsień pod różnym kątem.

Dodany obrazek



Dodany obrazek


Dodany obrazek
Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek
  • 1

Doradca KFD

Doradca KFD
  • KFD pro

Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:

#2
NextProgress

NextProgress

    KFD Premium

  • KFD pro
  • PipPipPip
  • 293 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Co z lekkim opuszczeniem sztangi za głowę,po to aby uaktywnić mięsień długi tricepsa,odciążyć nadgarstki i przy okazji jeszcze zastosować stretch reflex.Popieracie te teze ? 


  • 0

#3
Kamilbb

Kamilbb

    Na KFD prawie jak w domu ;)

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 1440 postów
  • Wiek: 24
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Kraków
    • Staż [mies.]: 40

    Jak dla mnie najlepiej nadgarstki w całym ruchu prosto i przedramiona napięte, pełne czucie 


    • 1




    1 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko