Jump to content

Photo

Wakacje za pasem - zrzuć nadwagę!

- - - - -

  • Please log in to reply

#1
LIL'

LIL'

    BEWARE

  • Aktywny user KFD
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3851 posts
  • Wiek: 32
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Bydgoszcz
    • Staż [mies.]: rośnie
    Połowa czerwca, za kilka dni koniec nauki. Wszyscy, nawet najwięksi pracoholicy przymierzają się do wakacji. Czeka już słońce, piasek, woda... Plaża, biała plaża...
    No właśnie: Gdzie są kąpielówki? Na dnie szuflady! Warto przymierzyć i stanąć przed lustrem, żeby nacieszyć się harmonijnym pięknem sylwetki, jędrnością mięśni i aksamitną tonacją skóry. Ale! Zaraz! Cóż to jest? Przez zimę, wokół bioder uformował się niczym koło ratunkowe brzydki wałek tłuszczu, zwisający wokół gumki! Że też go nie dostrzegłeś przez kilka zimowych miesięcy, częstych biznesowych kolacyjek i hektolitrów piwa, wypitych w pubie! Teraz - tylko bez paniki! Sądzisz, że jest jeszcze czas na serię intensywnych ćwiczeń na siłowni i dietę-cud którą poleciła Ci koleżankal? Niestety... To nie jest takie proste.

    Wałeczki tłuszczu wokół bioder to pierwszy sygnał alarmowy. Twój organizm zgromadził zbyt wiele tłuszczu. Masz lekką nadwagę z tendencją do otyłości. A otyłość - nie jest ani zdrowa, ani estetyczna. W Polsce, otyłością dotkniętych jest aż 60 % społeczeństwa, a wskaźnik ten stale rośnie. W Stanach Zjednoczonych, na otyłość cierpi co najmniej 70 milionów osób - jedna trzecia dorosłych i jedna piąta dzieci! Na ulicach miast amerykańskich widać monstrualnych grubasów, a według przyjętej przez American Medical Association w 1985 roku definicji, są oni chronicznie chorzy. Nadmierne obżarstwo jest w Ameryce drugim - po papierosach - powodem przedwczesnej śmierci. Otyłość niesie poważne zagrożenie dla zdrowia i życia. Wywołuje hypercholesterolemię, miażdżycę, a w następstwie chorobę niedokrwienną serca i zawał, nadciśnienie tętnicze, udar mózgu, cukrzycę, choroby układu oddechowego, zmiany zwyrodnieniowe kości i stawów... Wystarczy?

    Otyłość, w języku medycyny, to nadmiar tłuszczu, spowodowany brakiem równowagi pomiędzy energią przyjmowaną w formie pokarmu (kalorie) a wydatkowaną (na podtrzymywanie procesów życiowych i inne przyjemności). Skąd się bierze ten brak równowagi? Tego dokładnie nie wiadomo, ponieważ otyłość występuje często rodzinnie i częściej w jednych grupach etnicznych niż w innych. Naukowcy brytyjscy wykazali, że otyli rodzice produkują w 70% otyłe dzieci. Dlatego wydaje się, że bardzo dużą rolę odgrywają tu uwarunkowania genetyczne. Jeśli jednak przyjrzysz się krytycznie swemu życiu, na pewno dojdziesz do wniosku, że zbyt często przesiadujesz przy komputerze, a zbyt rzadko chodzisz na spacery lub jeździsz na rowerze a na dodatek pochłaniasz zbyt obfite posiłki. Jeśli upodobałeś sobie hamburgery i frytki - nie dziw się, że strzałka wagi niebezpiecznie zbliża się do strefy alarmowej. Obecnie przyjmuje się, że czynniki genetyczne mogą stanowić do 40% przyczyn prowadzących do otyłości. Pozostałe 60% to czynniki, na które mamy bezpośredni wpływ.

    Wałeczki, jakie uformowały się wokół Twoich bioder powinieneś potraktować bardzo poważnie, bo wskazują one na zakłócenia w procesach metabolicznych (przemiany materii). Jeśli warstwa tłuszczu nie jest jeszcze zbyt gruba - możesz się jej łatwo pozbyć, odżywiając się wyłącznie grejpfrutami. Musisz jednak postawić pytanie - skąd się ten wałek wziął? Otóż z tego, że prowadzisz niehigieniczny tryb życia. Amerykańskie Stowarzyszenie Leczenia Otyłości (American Obesity Association) jest zdania, że jedynym sposobem trwałego zachowania szczupłej sylwetki i zdrowia jest odrzucenie złych przyzwyczajeń. Na początek, możesz zebrać kilka recept na dietetyczne potrawy i pogadać z trenerem na siłowni. Jeśli nie lubisz siłowni z jej narzędziami tortur - zacznij biegać, jeździć na rowerze. Kup sobie psa (i kochaj go!) i wyprowadzaj na długie spacery. Zobaczysz że się opłaci! Ale zwiększona aktywność fizyczna nie musi polegać na czynnym uprawianiu sportu! Jeśli nie masz czasu na siłownię i ranne bieganie po parku - wchodź po schodach zamiast jeździć windą, wysiadaj z autobusu przystanek wcześniej i dochodź do celu spacerem, parkuj samochód w pewnym oddaleniu od domu, najlepiej chodź pieszo do pracy, jeśli to możliwe. Wybierz się do dyskoteki! Przetańczona noc (bez drinków i papierosów) to masa spalonych kalorii! Nie siedź bezczynnie przed telewizorem, tylko kręć na stacjonarnym rowerze.

    Słowo "dieta" ma dla wielu wydźwięk negatywny. Niesłusznie! Dieta odchudzająca, poza ograniczeniem kalorii, niczym nie różni się od tak zwanej "zdrowej diety". A zdrowa dieta polega na tym, że jedzenie powinno być jak najbardziej urozmaicone. Codziennie powinno się spożywać produkty zbożowe, mleczne, wysokobiałkowe (ryby, mięso), warzywa i owoce. Warzywa i owoce należy jeść często - cztery, pięć razy dziennie. Dostarczysz w ten sposób organizmowi odpowiedniej ilości witamin, minerałów i błonnika. Koniecznie ogranicz spożycie pokarmów obfitujących w tłuszcze (szczególnie tłuszcze zwierzęce). Podstawę diety powinny stanowić węglowodany złożone, bogate w skrobię i błonnik. Unikaj słodyczy oraz ogranicz spożycie soli. Alkohol jest dozwolony od czasu do czasu w rozsądnych ilościach (szczególnie wytrawne czerwone wino).

    Odchudzanie jest połączone z wyrzeczeniami. Musisz zrezygnować z ulegania zachciankom, odmawiać sobie drobnych przyjemności, takich jak duża torba chipsów przed telewizorem. Dlatego, zanim rozpoczniesz odchudzanie, ułóż sobie plan - najlepiej na piśmie. Jeżeli nie masz przekonania, co do konieczności utraty zbędnych kilogramów, zawsze znajdziesz powód, żeby zrezygnować z odchudzania po tygodniu. Bardzo ważna dla procesu odchudzania jest silna motywacja, systematyczność i cierpliwość. Zaplanuj sobie posiłki. Nie kupuj niczego na chybił-trafił, nie zapełniaj lodówki smakołykami. Jeśli nie będzie w niej czekoladowego budyniu - nie zjesz go. Jedz posiłki przy stole. Nie zjadaj niczego bezpośrednio z lodówki, prosto z opakowania lub garnka. Nie popijaj jedzenia słodkimi płynami. Nie najadaj się do syta, przestań jeść, kiedy jeszcze czujesz, że mógłbyś coś zjeść. I nie daj zjadaj wszystkiego z talerza, kiedy czujesz, że jesteś już syty! Gdy odczuwasz głód, nie rzucaj się od razu na jedzenie ale odczekaj kilka minut. Dokuczliwe uczucie głodu ustąpi a wtedy zjesz mniej.

    Kontrowersyjną metodą odchudzania, jest stosowanie różnych cudownych środków: pastylek, odżywek, płynów. Ich dobroczynne działanie ogranicza się w większości - niestety - do kieszeni producentów. Naukowcy od lat próbują wynaleźć środek przeciw otyłości. Na rynku oferowane są różne specyfiki. Jedne wpływają chemicznie na ośrodki mózgowe, regulujące łaknienie. Inne zawierają substancje, zwiększające objętość w przewodzie pokarmowym, co tworzy uczucie sytości i "oszukuje" głód. Wszystkie te środki nie zapewniają trwałego sukcesu, bo zmorą odchudzających się jest tak zwany efekt "jo jo" - to znaczy szybki powrót do wagi wyjściowej po zakończeniu diety. Podobnie kontrowersyjna jest metoda "odsysania" tłuszczu (liposukcja). Oferują ją także prywatne gabinety zabiegowe w Polsce. Liposukcja jest dość brutalną chirurgiczną metodą inwazyjną - choć trzeba przyznać, skuteczną. W przypadkach ekstremalnych, pozostaje jeszcze chirurgia gastryczna, polegająca na zmniejszeniu pojemności żołądka.

    Zanim jednak znajdziesz się na stole operacyjnym - pójdź lepiej po rozum do głowy i zacznij prowadzić bardziej aktywne życie. Będziesz miał lepsze samopoczucie, nie będziesz musiał co kilka miesięcy kupować nowych ciuchów (bo w stare się nie mieścisz) a na ulicy będą się za tobą oglądały ładne dziewczyny.

    innastrona.pl
    • 0

    Doradca KFD

    Doradca KFD
    • KFD pro

    Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




    Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:



    0 user(s) are reading this topic

    0 members, 0 guests, 0 anonymous users

     Zamknij okienko