Skocz do zawartości

Zdjęcie

Uginanie nadgarstków z sztangą lub sztangielkami nachwytem

* * * * * 1 głosów

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
Electrohunter

Electrohunter

    Ryjówkarz Kokardo-Aksamitny

  • Mod Ogólny
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18027 postów
  • Wiek: 44
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Czarnobyl
    • Staż [mies.]:
    Główne mięśnie biorące udział w ćwiczeniu: prostowniki przedramion - prostownik łokciowy nadgarstka, prostownik promieniowy nadgarstka, prostownik palców, prostownik długi kciuka, prostownik wskaziciela
    Mięśnie pomocnicze: ogółem mięśnie dłoni
    Stabilizatory: ----


    Dodany obrazek

    Wykonanie:
    Chwyć sztangę nachwytem w siadzie prostym z kolanami zgiętymi pod kątem 90 stopni. Opierając przedramiona o uda zwróć uwagę aby rozstaw nadgarstków wynosił ok. 15-20 cm a poza nogi wystawały same dłonie. W ten sposób ruch jest prawidłowo separowany a odpowiedni rozstaw nie przyczynia się do nadwyrężania nadgarstków. Teraz dbając o pracę samych nadgarstków staraj się zmaksymalizować zakres ruchu. Opuść nadgarstki (przez zgięcie nadgarstków) wraz ze sztangą trzymaną zamkniętym nachwytem w dłoniach, po czym wykonuj ruch odwrotny (przez wyprost nadgarstków) unosząc sztangę ku górze .

    Uwagi: Ćwiczenie można wykonywać również za pomocą wyciągu lub separując nadgarstki za pomocą sztangielki. Podstawowym elementem na który warto zwrócić uwagę jest odpowiednie dobranie ciężaru. Stawy nadgarstków są wrażliwe i delikatne w związku z czym nieodpowiednie dobranie obciążenia może przyczynić się do powstania kontuzji. Ćwiczenie wykonuj ze zwiększoną ilością powtórzeń do momentu tzw. zaawansowanego omdlenia mięśni przedramion czyli palenia które mocno utrudnia kontynuowanie ćwiczenia. Zaleca się wybrać mniejszy ciężar przy jednoczesnym zwiększeniu ilości powtórzeń.
    Przedramiona można również oprzeć bezpośrednio o ławkę będąc w klęku podpartym.



    Dodany obrazek



    Dodany obrazek


    Dodany obrazek
    Dodany obrazek

    Dodany obrazek

    Dodany obrazek

    Dodany obrazek
    • 0

    Doradca KFD

    Doradca KFD
    • KFD pro

    Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




    Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:

    #2
    HMK

    HMK

      Się rozkreca

    • Użytkownicy
    • PipPipPip
    • 494 postów
  • Wiek: 29
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Śląsk
    • Staż [mies.]: 05.12
    Można wykonywać sztangą łamaną ?
    • 0

    #3
    WolaPsychikiDajeWyniki

    WolaPsychikiDajeWyniki

      Chyba zostanę tu na dłużej

    • Użytkownicy
    • PipPipPipPip
    • 1013 postów
  • Wiek: 29
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:EŁK
    • Staż [mies.]: rośnie

    Można.

    Dobrym ćwiczeniem jest również uginanie sztangi stojąc nachwytem do kąta 90 stopni. 

     

     

     

     

    PZDR


    • 0




    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników