Jump to content

Photo

Tylko nie kolejny Osobisty Trener

- - - - -

  • Please log in to reply

#1
Edo Ergo Sum

Edo Ergo Sum

    Chyba zostanę tu na dłużej

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 1213 posts
  • Wiek: 33
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Malbork

    Jest to pilotażowy materiał z serii Niezastąpieni, gdzie będę pomagał przyszłym i obecnym małym i średnim przedsiębiorcom odnosić sukces poprzez znalezienie swojej niszy lub polepszenie pozycji w obecnej niszy. Znalezienie niszy to nie wszystko, trzeba stać się niezastąpionym w swojej niszy. By tego dokonać musisz stać się bardziej widoczna/y, wnosić dużo wartości i być zżytym ze swoją niszą. Poprzez tą stronę jak i materiały które przygotowałem pokaże Ci techniki jak stać się Niezastąpionym. W tym pilotażowym materiale jedynie "przelecę" przez wątki które będę głębiej opisywał w kolejnych tekstach.
    Żyjemy w pięknych czasach, gdzie swoją własną działalność można zacząć mając jedynie pomysł korzystając z wielu darmowych lub niekosztownych usług. Tworzenie własnej marki nie musi być wcale ciężkie, nudne i kosztowne.
    Jednak to, większość przedsiębiorców ma tendencje do podążania za niezrozumiałymi zasadami tworzenia i rozwijania swojej marki. Nie musisz być kolejnym osobistym trenerem, fizjoterapeutą, masażystą czym kimkolwiek zdecydujesz starając się być lepszy od innych w swoim fachu. Dlaczego chcesz być lepszy? Nie możesz być inny znajdując swoją mikro-nisze i być w niej Niezastąpiony?
    Udowodnię, że takie podejście jest o wiele efektywniejsze w zdobywaniu sukcesu, rozwoju, lojalnych klientów i spełnienia jako Człowiek. Zaczynajmy więc;     

    Na swoim prywatnym profilu Facebook mam polubionych wielu Osobistych Trenerów. Nie wiem ilu i nie wiem jakich dokładnie ponieważ każdy z nich jest taki sam. Nie ma w nich nic co by było w stanie ich wyróżnić. Z resztą nie dotyczy to tylko Osobistych Trenerów a ogólnie przedsiębiorców ale skoro sam jestem OT to napiszę trochę o tym sektorze bo widzę sporo możliwości na poprawę usługi wielu osób.
    SUKCES, kto by go nie chciał? Zacznijmy więc od przykładów które odniosły większy lub mniejszy sukces i przyjrzyjmy się co stoi za tym sukcesem i co ich wyróżnia od kolejnych Osobistych Trenerów. (Więcej przykładów w serii artykułów "case study")

    Bret Contreras

    Bret na cały świecie słynie jako ekspert od treningów pośladków. Dzięki temu że wyspecjalizował się w tej jednej rzeczy, doradza najlepszym atletom i kulturystom na świecie. Kto nie zna Natalii Melo? Natalia właśnie korzysta z doświadczenia Breta. Taka praktyka, mieć jedną rzecz na której się znamy jak mało kto może przynieść więcej korzyści niż tylko praca z najlepszymi atletami. Bret wszedł w współprace z firmą produkującą sprzęt na siłownie i stworzył własną maszynę do ćwiczenia w którym się specjalizuje; Hip Thurst. Taka kariera nie mogła by być możliwa gdyby był tylko kolejnym trenerem.

    Dominika Cuda

    Odchodzimy trochę od Osobistych Trenerów ale nadal pozostajemy przy pięknych i wysportowanych ciałach. Dominika zajmuję się fotografią sportowców podczas wykonywania ćwiczeń/treningu gdy Ci sportowcy są zupełnie nago. To jest właśnie to co znaczy znalezienie/stworzenie swojej własnej niszy. Dzięki temu że Dominika znalazła coś w czym jest dobra i co z pewnością sprawia jej wiele radości zyskuje więcej renomy i klientów niż gdyby była kolejną osobą która zajmuje się fotografią. Mogę się założyć że Dominika w swojej karierze miała osoby które postanowiły wyrzeźbić swoje ciała tylko po to by wystąpić w Jej sesji zdjęciowej. Wyobrażacie sobie to? Ktoś poświęca się tak bardzo po to by skorzystać z czyjejś usługi. To brzmi pięknie.

    Zostańmy chwile przy Dominice.

    Wyobraźmy sobie że Dominika zapoznaję się z kimś kto kompletnie jej nie zna i zadaje pytanie; czym Dominika się zajmuje:

    Scenariusz 1:

    "Cześć jestem Dominika i zajmuję się fotografią."

    Gdybym ja to usłyszał, pomyślał bym że Dominika robi zdjęcia do paszportu i co weekend jeździ na wesela.

    Scenariusz 2:

    "Cześć jestem Dominika, łapie momenty po przez fotografowanie sportowców podczas ich treningu którzy są kompletnie nago"

    Moja odpowiedź; Wow, gdzie mogę zobaczyć Twoje fotografie?

    Oczywiście nad tą formułką ze scenariusza nr 2 przydało by się popracować ale mam nadzieje że zrozumieliście co chcę przekazać. Jako Osobisty Trener lub przedsiębiorca, jak się przedstawiasz?
    Tylko jako OT? To wtedy ja pomyślał że Twoja usługa polega na prowadzeniu nastolatków online którzy chcą przybrać na "masie" i że wstawiasz codziennie selfie z siłowni na swój profil FB jako Twoje główne i jedyne narzędzie marketingowe. Gdybym jednak usłyszał takie coś, byłbym Tobą zainteresowany;

    "Cześć jestem Osobistym Trenerem. Jestem autorem programu treningowego który rozwija dolne partie ciała dzięki czemu moi klienci, np. sportowcy mogą poprawić swoje wyniki w swojej dyscyplinie, inni natomiast poprawiają siłę mięśniową ud bo taki mają cel a mój program im to umożliwia. Jestem w stanie zmodyfikować mój program do potrzeb klientów. Dla przykładu, ostatnio pomagałem jednemu z moich klientów wrócić do pełnej sprawności po wypadku samochodowym"

    To co przedstawiłem nazywa się "Pitching". Pitching można nazwać treścią która precyzyjnie w prosty i zrozumiały sposób określa kim jesteś, co robisz i co osoba może zyskać korzystając z Twojej usługi lub po prostu to co chce przekazać drugiej osobie. Ilu z Was ma przygotowaną taką treść? Sama treść Pitch nie jest ważna, trzeba najpierw znaleźć swoją nisze i misje.
    Dlaczego tak ważne jest by znaleźć swoją nisze? By się wyróżnić, by stać się w czymś ekspertem i być niezastąpiony w czymś, chociażby.
    Wyobraźmy sobie taką sytuacje; W radiu, w telewizji lub na portalu internetowym, ktoś daje komentarz na temat poprawy sylwetki jakiejś celebrytki. Celebrytka odpowiada że ta poprawa jest głównie dzięki przysiadom. Co robi Kobieta która czyta to i pragnie takiej samej zmiany dla siebie? Wygoogluje przysiady. Jeżeli Ty jako Osobisty trener nie jesteś w tej niszy jako ktoś kto się na przysiadach zna, zostaniesz pominięty w tym poszukiwaniu. Będziesz kolejnym bezbarwnym Osobistym Trenerem.

    Marketing jaki kiedyś znaliśmy powoli znika. Dziś, gdy na przykład chcę kupić komórkę nie kupuję tej która jest najbardziej reklamowana. Patrzę na oferty, wchodzę na portale internetowe i dokładnie przeglądam specyfikę każdego telefonu i dobieram do swoich preferencji. Po czym sprawdzam opinie użytkowników pod względem praktyczności i szukam informacji które mnie interesują. Słaba bateria? Akurat mnie to nie dotyczy. Selekcjonuje więc informacje które są dla mnie przydatne. Każda komórka ma stworzony swój profil. Czy Ty jako przedsiębiorca masz swój profil?  Wchodząc na profile Osobistych Trenerów nie widzę informacji, nie widzę wartości, nie widzę niszy. Nie wiem kim oni są, są tacy sami czyli mogą być zastąpieni kimkolwiek.

    Jak się wyróżnić? Jak znaleźć niszę? Użyj wyobraźni, nie bój się swoich własnych myśli. Znasz coś czego inni nie? To jest Twoja nisza. Widzisz problem którzy inni nie widzą? To jest Twoja nisza. Rozwiązałaś/łeś problem z którym borykałaś/łeś w życiu? To jest Twoja nisza. Pamiętaj że takie wynalazki jak żarówka, telefon, samolot nawet facebook zostały wymyślone i stworzone przez jednego lub nie wielką grupę ludzi którzy wierzyli w swój pomysł i zaczęli od niszy. Nie jesteś inna/y. Jednak jeśli będziesz podążać wytartym szlakiem i starać się być lepsza/y od innych nie odkryjesz swojego geniuszu. Pozbawisz się uczucia tworzenia czegoś nowego i Twoja pasja stanie się pracą i walką o każdego klienta.

    Nawet Bruce Lee dostrzegał wartość niszy mówiąc że nie boi się kogoś kto trenuje 10000 kopnięć lecz tego który trenował 10000 razy jedno kopnięcie. Znajdźcie więc jedną rzecz w której będziecie Niezastąpieni.

    Dołącz do Nas.

    Jeżeli jesteś lub planujesz być przedsiębiorcą, chcesz stworzyć coś swojego, proszę dołącz do naszej grupy na profilu FB Niezastąpieni. Jest to zamknięta(prywatna) grupa ludzi którzy dążą do swojego celu i chcą stworzyć coś unikatowego. Znajdziesz tam wiele porad, analizy struktur sukcesywnych przedsiębiorstw i ich twórców których nie znajdziesz na otwartym profilu FB. Zależy mi na stworzeniu sieci nowoczesnych przedsiębiorców którzy są świadomi tego że czasy się zmieniły i że dziś prowadzi i rozwija się swoją działalność inaczej niż chociażby 5 lat temu dzięki technologi która jest dostępna. Zależy mi by przyciągać do projektu ambitnych, odważnych, aktywnych i otwartych ludzi którzy nie traktują procesu tworzenia i rozwijania swojej marki jako rywalizacje bo wiedzą że posiadają unikatowe umiejętności, informacje, usługę lub unikatowy sposób dostarczania w/w co czyni ich Niezastąpionymi w swojej niszy.
    Jedyny warunek by wstąpić w szeregi grupy Niezastąpieni. to napisanie prywatnej wiadomości gdzie opiszesz co chcesz zrobić i dlaczego chcesz to zrobić, jaką masz misje? Co chcesz osiągnąć poprzez swoją działalność i dlaczego chcesz to zrobić. W tekście chce widzieć wizje, kolory i emocje!
    Jeżeli uważasz że jesteś jeszcze niegotowa/y, no problem. Polub profil FB Niezastąpieni. gdzie regularnie będą pojawiać się artykuły które z pewnością przygotują i zachęcą Cie do zapisania się do grupy.




    Pozdrawiam     

    Artur Seredziuk   

    Polub na FB Niezastąpieni.


    • 0

    Doradca KFD

    Doradca KFD
    • KFD pro

    Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




    Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:



    0 user(s) are reading this topic

    0 members, 0 guests, 0 anonymous users

     Zamknij okienko