Skocz do zawartości

Zdjęcie

Tuning roweru - zwiększenie szybkości

- - - - -

  • Zamknięty temat Ten temat jest zablokowany

#1
edwin1095

edwin1095

    Nowy na pokładzie

  • Nowi na forum
  • Pip
  • 12 postów
  • Wiek: 24
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: 3
    Siema, mam rower góral 18 biegów, tylko strasznie wolny, nie wiem co go tak spowalnia pedałuje na maksa, i osiągam prędkość do 35-40 km na prostej, odkręciłem błotniki troche lepiej, teraz myślę co by tu jeszcze odkręcić albo zmienić aby szybciej jeździł.
    Stopka waży 1 kg ale to jest raczej nie odczuwalne, opony napompowane, już troche zeszło, ale da coś jak na maksa dopompuje, albo siadełko podwyżyć czy zniżyć, na 18 przerzutce troche długo się rozpędzam, dało by coś jak bym naoliwił łańcuch i zebatki? proszę o rady.
    pzdr
    • 0

    Doradca KFD

    Doradca KFD
    • KFD pro

    Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




    Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:

    #2
    cocacola

    cocacola

      Na KFD prawie jak w domu ;)

    • Użytkownicy
    • PipPipPipPipPip
    • 1365 postów
  • Wiek: 29
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Wroclove
    • Staż [mies.]: +4lata
    Proste zagadnienia z trybologii i mechaniki zębatych kół.
    Otóż musisz odpowiednio nowe koła wyrobic aby przełożenie było jak najlepsze oraz popracowac nad tarciem, które jest oczywistym marnotrawstwem energii %-)
    • 0

    #3
    Despero666

    Despero666

      Się rozkreca

    • Użytkownicy
    • PipPipPip
    • 225 postów
  • Wiek: 30
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:z nienacka
    • Staż [mies.]: < rok

    Proste zagadnienia z trybologii i mechaniki zębatych kół.
    Otóż musisz odpowiednio nowe koła wyrobic aby przełożenie było jak najlepsze oraz popracowac nad tarciem, które jest oczywistym marnotrawstwem energii %-)



    do tego jeszcze siodełko do góry ale tak żebyś nogą wyprostowaną dotykał pedałów %)
    • 0

    #4
    thuglifee

    thuglifee

      Chyba zostanę tu na dłużej

    • Użytkownicy
    • PipPipPipPip
    • 1228 postów
  • Wiek: 26
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: ~38

    Siema, mam rower góral 18 biegów, tylko strasznie wolny, nie wiem co go tak spowalnia pedałuje na maksa, i osiągam prędkość do 35-40 km na prostej, odkręciłem błotniki troche lepiej, teraz myślę co by tu jeszcze odkręcić albo zmienić aby szybciej jeździł.
    Stopka waży 1 kg ale to jest raczej nie odczuwalne, opony napompowane, już troche zeszło, ale da coś jak na maksa dopompuje, albo siadełko podwyżyć czy zniżyć, na 18 przerzutce troche długo się rozpędzam, dało by coś jak bym naoliwił łańcuch i zebatki? proszę o rady.
    pzdr


    Po pierwsze po co Ci zwiekszac szybkosc, jak znajac zycie ujedizesz tyle tylko z 5-10metrów %-)
    Po drugie co mi to da ze napsizesz 'góral 18biegów' ?%) to nie biegi tylko przełożenia to na poczatek.
    Wiedze o rowerach masz nikłą, ale co po 15latku sie spodziewac %) proponował bym najpierw napisac dokladnie co masz za sprzet - rama, amor przod/tyl / widelec %) , sztyca , siodelko, przerzutka przód/tyl , lancuch , kaseta, korba , opony i rok produkcji rowera %) a dopiero pozniej mozna coś myslec %)

    po tym ze masz blotniki wnioskuje ze lipa straszna, a z nozka to przegiecie wiec tak.. odkrec te wszystkie badziewia , wywal jakies lampki , odlbaski etc. nie boj sie ze psy cie zlapia bo oni nie gonia rowerzystow ;)

    opony jakie? jaki rozmiar , typ .. duze znaczenie to ma jesli masz typowe zjazdowki to nic nie zrobisz... wymieniasz opony na mniejsze lacie i to juz Ci da szybkosci ;) nastpenie myjesz lancuch, kasete .. przerzutki tez mozesz ... smarujesz ale OLEJEM np. do silnikow spalinowych (tania alternatywa drogich shimanowskich olei - za 12zl kupisz litr ) zadnymi WD40 etc. to najwieksze gówno i zło dla napedow rowerowych.. pozniej mozesz hamulce dobrze poregulowac, bo moga chaczyc i Cie spowalniac..

    a przede wszystkim duzo treningu ;)

    ps. bo nie doczytalem wczesniej - przerzutki sie zmienia wraz ze zmiana predkosci ... to sie dostosowywyuje do jazdy - cos ala biegi w aucie :-P hahahahha
    • 0

    #5
    diil

    diil

      Się rozkreca

    • Użytkownicy
    • PipPipPip
    • 207 postów
  • Wiek: 28
    • Płeć:Mężczyzna
    Proponuje kupic kolarzowke. ^^
    • 0

    #6
    cocacola

    cocacola

      Na KFD prawie jak w domu ;)

    • Użytkownicy
    • PipPipPipPipPip
    • 1365 postów
  • Wiek: 29
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Wroclove
    • Staż [mies.]: +4lata

    bo nie doczytalem wczesniej - przerzutki sie zmienia wraz ze zmiana predkosci ... to sie dostosowywyuje do jazdy - cos ala biegi w aucie %-) hahahahha

    Rozumiem, że pijesz do mnie bo coś takiego w jakimś temacie napisałem. Otóż - tak. Miałem na PKM między innymi projekt układu napędowego roweru a potem tokarki. Także idea wszelkich zespołów przekładni zębatych jest dość oczywista i nie chce mi się na ten temat rozpisywać. Nawet specjalnie na potrzeby projektu rozmawiałem z zawodowym kolarzem . Chyba, że twierdzisz inaczej, to mi Ciebie szkoda %)

    BTW też bym polecał zakup kolarzówki zamiast bawić się w 'usprawnianie' roweru. Ja mam taką starą kolarzówkę z manetkami dźwigniowymi, śmiga się na tym naprawdę elegancko.
    • 0

    #7
    liz4

    liz4

      Nowy na pokładzie

    • Użytkownicy
    • Pip
    • 25 postów
  • Wiek: 31
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: 24
    zrób taki tuning jak Cancellara http://www.youtube.c...h?v=8Nd13ARuvVE %-)


    Wtedy to już w Tour de Pologne możesz startować.

    Edytowany przez liz4, 30 lipiec 2010 - 12:19 .

    • 0

    #8
    thuglifee

    thuglifee

      Chyba zostanę tu na dłużej

    • Użytkownicy
    • PipPipPipPip
    • 1228 postów
  • Wiek: 26
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: ~38

    Rozumiem, że pijesz do mnie bo coś takiego w jakimś temacie napisałem. Otóż - tak. Miałem na PKM między innymi projekt układu napędowego roweru a potem tokarki. Także idea wszelkich zespołów przekładni zębatych jest dość oczywista i nie chce mi się na ten temat rozpisywać. Nawet specjalnie na potrzeby projektu rozmawiałem z zawodowym kolarzem . Chyba, że twierdzisz inaczej, to mi Ciebie szkoda %-)

    BTW też bym polecał zakup kolarzówki zamiast bawić się w 'usprawnianie' roweru. Ja mam taką starą kolarzówkę z manetkami dźwigniowymi, śmiga się na tym naprawdę elegancko.


    Nie czytałem nawet Twojego postu "gdzie, gdzieś coś pisałeś" , napisałem po prostu prawdę, że przerzutki zmienia się jak biegi przykładowo w aucie... a to, że było tam 'haha' to było wyśmianie tego co on pisał wcześniej %) także do Ciebie nic tu nie było skierowane, bo sam trenowałem kolarstwo górskie i troche szosowe i coś o tym wiem %)

    Hmm, ale zalezy do czego mu ten rower... uwierz, że nie trzeba miec kolarzówki zeby szybko jezdzic.. trzeba sie wytrenowac, umiec dobrac przełożenie dobre i tyle.. a po za tym dobrze serwisowac rower, co mało kto robi. Wystarczy kupic pedały i buty SPD - takie do wpinania i już troche szybciej pojedziesz bo masz 'motyw ciagniecia nogi do gory' co Ci pozwala przyspieszyc... duzo jest prostych rzeczy przy rowerze ktore go usprawnia, ale musi napisac po co mu szybciej jezdzic , i wiecej o swoim rowerze bo tak to wyrocznia nie jestem %)
    • 0

    #9
    edwin9510

    edwin9510

      Nowy na pokładzie

    • Nowi na forum
    • Pip
    • 9 postów
  • Wiek: 24
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: 3
    Ok to napisze wam jaki mam rower dokładnie,

    Góral przerzutki 3 i 6 największe.
    bez resorów, hamulce słabe, tak samo przerzutki niektóre nie działaja ale 3 i 6 działają, siadełko mogę bardzo wysoko mieć, dodatkowo kołka 26 cali, firma ramy andromeda, dodatkowo pare zdjęć żeby było wam łatwiej go ocenić.

    (mam bardzo małą wiedze o rowerach, ostatnio coś mnie nakręciło na rower i często jeżdzę, i chcę trochę polepszyć rower żeby był szybszy, co doradzicie? stopke odkręcać? da mi to coś? mam jeszcze jeden rower góral ale malutki, myslę nad tym czy by nie odkręcić od tamtego hamulców bo ma lepsze, ma też resory z tyłu i z przodu ale to jest cięzko złożyć.

    Więc podwyżyć siadełko na maksa? i co jeszcze zrobić? pozdrawiam

    Załączony plik  DSC00028.JPG   75,44K   28 pobrań
    Załączony plik  DSC00029.JPG   64,84K   16 pobrań
    Załączony plik  DSC00030.JPG   44,8K   13 pobrań
    Załączony plik  DSC00033.JPG   65,33K   14 pobrań
    Załączony plik  DSC00034.JPG   68,01K   8 pobrań
    Załączony plik  DSC00035.JPG   72,15K   12 pobrań
    Załączony plik  DSC00031.JPG   75,46K   10 pobrań

    Edytowany przez edwin9510, 30 lipiec 2010 - 13:18 .

    • 0

    #10
    thuglifee

    thuglifee

      Chyba zostanę tu na dłużej

    • Użytkownicy
    • PipPipPipPip
    • 1228 postów
  • Wiek: 26
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: ~38
    Więc tak..

    Jeśli serio złapałeś bakcyla i chcesz jeździc dużo, a później wystąpic ew. w jakiś zawodach to zmień rower.. bo na tym to dużo nie zdziałasz.. tutaj jest wszystko do wymiany i szczerze czy odkrecisz nóżke czy nie to dużo to nie da.. jak już wcześniej pisałem prędkośc z jaka bedziesz sie poruszał zalezy głownie od Ciebie - bo to Ty prowadzisz i musisz miec dobra kondycje i pare w nogach zeby jechac coraz to szybciej i dluzej...

    Jesli nie masz kasy i chcesz zrobic ten rower to przede wszystkim wez wymyj caly naped.. i później nasmaruj łancuch bo widze, ze smarowany to on nie byl baaaaaardzo długo, albo nawet i wcale, a ta rdza wcale nie napawa optymizmem - ja bym sie bal tym 30km/h jechac %-) i wyjezdzac dalej niz 20km od domu, żeby z buta nie wracac %) Dużo nie zrobisz jak mowie... hamulce mozesz wyregulowac i beda dzialac lepiej, a siodelko to sprawa indywidualna, tobie ma byc wygodnie i musisz siedziec tak zeby czuc rower...

    wiecej nie pomoge.

    pozdrawiam !
    • 0

    #11
    edwin9510

    edwin9510

      Nowy na pokładzie

    • Nowi na forum
    • Pip
    • 9 postów
  • Wiek: 24
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: 3
    nie chcę zawodów, ja rekreacyjnie jeżdzę tak dla kondycji i dla nóg, wymyłem go wczoraj, ale napędu nie myłem, myślałem że tego się nie myje, a smary gdzie kupić można? jak umyje napęd i nie nasmaruje będzie działać? stopki nie będę na razie odkręcać bo bym całe koło musiał zdjąć, błotniki już zdjąłem pobawie się troche później i te hamulce wymienie, może mam te smary w domu i nasmaruje od razu, ale bym z ojcem musiał pogadać. CO bym mógł od tamtego rowera odkręcić i zamontować do tego jeszcze? kierownice da się? bo tamten ma lepszą.
    • 0

    #12
    liz4

    liz4

      Nowy na pokładzie

    • Użytkownicy
    • Pip
    • 25 postów
  • Wiek: 31
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: 24
    ja trenowałem kolarstwo z 2lata, potem (niestety) studia i zaniedbałem. Jak patrze na Twój rower to nachodzi mnie zdanie "z tego chleba nie będzie". Jeśli chcesz się bawić rekreacyjnie- to super, na pewno mnóstwo potu zostawisz jeżdząc na tym rowerze, natomiast jak chcesz poszaleć to musisz zainwestować.


    Jeśli masz mało kasy, polecam kupno roweru używanego- najtaniej na giełdzie od ludzi którzy sprowadzają z zagranicy. Plusem jest to że kupisz taniej, natomiast minusem że zazwyczaj będzie to rower na dobrym osprzęcie ale mający parę lat. Niestety ludzie którzy handlują takimi rowerami zazwyczaj się na nich dobrze znają, zatem dobry sprzęt ma też adekwatną cenę.


    Jeśli nie jesteś zdecydowany to najlepiej jakbyś pożyczył od kolegi/wujka/ciotki dobry dwukołowiec i na nim pojeździł 1 dzień. Wtedy na pewno się przekonasz.
    • 0

    #13
    Boczuś

    Boczuś

      Się rozkreca

    • Użytkownicy
    • PipPipPip
    • 558 postów
  • Wiek: 25
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Zielona Góra
    • Staż [mies.]: 108+5

    nie chcę zawodów, ja rekreacyjnie jeżdzę tak dla kondycji i dla nóg, wymyłem go wczoraj, ale napędu nie myłem, myślałem że tego się nie myje, a smary gdzie kupić można? jak umyje napęd i nie nasmaruje będzie działać? stopki nie będę na razie odkręcać bo bym całe koło musiał zdjąć, błotniki już zdjąłem pobawie się troche później i te hamulce wymienie, może mam te smary w domu i nasmaruje od razu, ale bym z ojcem musiał pogadać. CO bym mógł od tamtego rowera odkręcić i zamontować do tego jeszcze? kierownice da się? bo tamten ma lepszą.


    On jeździ dla kondycji i dla treningu nóg, a narzeka że 35 km w jedną stronę dziennie na trening by nie pojechał ! Haha %-)
    • 0

    #14
    blackebjj

    blackebjj

      Wczuwa się w forum

    • Użytkownicy
    • PipPip
    • 128 postów
  • Wiek: 23
    • Płeć:Mężczyzna

    On jeździ dla kondycji i dla treningu nóg, a narzeka że 35 km w jedną stronę dziennie na trening by nie pojechał ! Haha %-)


    1.Może dopiero zaczął, albo nie ma czasu. W sumie widzisz jaki to jest rower, sam bym nim 20 km za dom bał się pojechać bo nie wiadomo co by odpadło albo się popsuło. W dodatku forum jest chyba od pomocy a nie od bezczelnego wyśmiewania się z użytkownika?

    2.Proponuję kupić jakiś nowy rower to będzie najmądrzejsza decyzja mi się wydaje.
    A jeżeli nie masz kasy, bądź zbierasz na coś innego, to sprzedaj tamten rower wtedy sobie kupisz smary albo jakiś dodatek.
    Kierownicy nie odkręcaj bo skoro tamten rower jest mniejszy to będziesz jeździć jak kaleka z tym rowerem, możesz pedały zamienić, hamulce, siodełko, chwyty (rogi jeżeli są).
    Hamulców nie polecam zmieniać, te co masz możesz podkręcić.
    Smary możesz kupić na allegro, w sklepie (real itp), w sklepie jakimś samochodowym, chemicznym, nawet możesz sprawdzić w sklepie z rowerami.
    Polecam smar w spreju WD-40 najlepszy jest według mnie.

    Powodzenia życzę :)
    • 0

    #15
    liz4

    liz4

      Nowy na pokładzie

    • Użytkownicy
    • Pip
    • 25 postów
  • Wiek: 31
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: 24
    Wczoraj przejeżdzał przez moje miasto Tour de Pologne i reklamowali piatkowy wyscig dla amatorów, przyszedlem do domu i od razu wyjałem nie jezdzona ze 2-3 lata kolarkę bo w piątek będzie musiała pokonać 45km w samym środku gór :D


    Mam ogromną chęć sprawdzenia siebie, mam nadzieje że dam radę. Nie trenowałem specjalnie (oprócz biegów 4x w tygodniu i siłowni). Nigdy nie jeździłem po prawdziwych górach więc trochę się obawiam, ale priorytet dla mnie to ukończyć.
    • 0

    #16
    patomar

    patomar

      KFD to mój dom ;)

    • Aktywny user KFD
    • PipPipPipPipPipPip
    • 3502 postów
  • Wiek: 25
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:WO
    • Staż [mies.]: %)

    Wczoraj przejeżdzał przez moje miasto Tour de Pologne i reklamowali piatkowy wyscig dla amatorów, przyszedlem do domu i od razu wyjałem nie jezdzona ze 2-3 lata kolarkę bo w piątek będzie musiała pokonać 45km w samym środku gór :D


    Mam ogromną chęć sprawdzenia siebie, mam nadzieje że dam radę. Nie trenowałem specjalnie (oprócz biegów 4x w tygodniu i siłowni). Nigdy nie jeździłem po prawdziwych górach więc trochę się obawiam, ale priorytet dla mnie to ukończyć.


    Możesz jakąś krótką relację zrobić %)
    Jakieś foto czy coś.

    Sory za %-)
    • 0

    #17
    thuglifee

    thuglifee

      Chyba zostanę tu na dłużej

    • Użytkownicy
    • PipPipPipPip
    • 1228 postów
  • Wiek: 26
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: ~38

    Smary możesz kupić na allegro, w sklepie (real itp), w sklepie jakimś samochodowym, chemicznym, nawet możesz sprawdzić w sklepie z rowerami.
    Polecam smar w spreju WD-40 najlepszy jest według mnie.

    Powodzenia życzę :)


    Wyjdz i zamknij drzwi za sobą %-)

    Stary jak sie nie znasz na rowerach to nie wypowiadaj sie.. to jest najwieksze gówno jakie może być dla łańcucha i napędu rowerowego %) ! Są specjalnie smary do smarowania, ale mi by było szkoda hajsu na jakieś shimanowskie na taki rower.. zwykły olej do pił łańcuchowych i łańcuch działa jak talala : ) Później co jakieś 150-200km czyścić lekko i znów na smarować i będzie git !

    Jutro TdP u mnie w mieście - zobaczymy, chętnie bym wystąpił w tym konkursie bo kocham jazdę po górach, ale to pewno po asfalcie i same kolarzówy więc ja odpadam na swoim MTB chociaż myślę, że powalczył bym coś %) ale piątek - więc ja odpadam - wczasy ; |
    • 0

    #18
    blackebjj

    blackebjj

      Wczuwa się w forum

    • Użytkownicy
    • PipPip
    • 128 postów
  • Wiek: 23
    • Płeć:Mężczyzna

    Wyjdz i zamknij drzwi za sobą %)

    Stary jak sie nie znasz na rowerach to nie wypowiadaj sie.. to jest najwieksze gówno jakie może być dla łańcucha i napędu rowerowego %) ! Są specjalnie smary do smarowania, ale mi by było szkoda hajsu na jakieś shimanowskie na taki rower.. zwykły olej do pił łańcuchowych i łańcuch działa jak talala : ) Później co jakieś 150-200km czyścić lekko i znów na smarować i będzie git !



    Może nie znam się jak ty niby wszystko wiedzący %-) , ale sam stosuję WD-40, wcześniej stosowałem różne smary i WD-40 okazał się najlepszy, żadnego stękania i innych odgłosów, dodatkowo wszystko płynnie chodzi, gdy bym go nie używał to bym tu o nim nie pisał. %)

    Edytowany przez blackebjj, 03 sierpień 2010 - 20:24 .

    • 0

    #19
    thuglifee

    thuglifee

      Chyba zostanę tu na dłużej

    • Użytkownicy
    • PipPipPipPip
    • 1228 postów
  • Wiek: 26
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: ~38

    Może nie znam się jak ty niby wszystko wiedzący %-) , ale sam stosuję WD-40, wcześniej stosowałem różne smary i WD-40 okazał się najlepszy, żadnego stękania i innych odgłosów, dodatkowo wszystko płynnie chodzi, gdy bym go nie używał to bym tu o nim nie pisał. %)


    Nie jestem wszechwiedzący, ale akurat trenowałem kolarstwo górskie i przesiadywałem w rowerowym u kolegi bardzo dużo czasu - musiałem swój rower ciągle robić żeby było jeszcze lepiej niż jest i po prostu każdy kto jezdzi wiecej na rowerze i robi to 'zawodowo' powie Ci ze WD40 niszczy naped.. to w ogole nie smaruje %) Nie wiem jak masz tescowy rower to mozesz tym robic, ale mi by bylo szkoda sprzetu zeby robic tym dziadostwem.
    • 0




    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko