Skocz do zawartości

Zdjęcie

Trening przy dysproporcjach

- - - - - trening przy dysproporcjach

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
costia

costia

    Wczuwa się w forum

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 107 postów
  • Wiek: 35
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Polska B
    Witam wszystkich.
    Jestem po operacji szewskiej klatki piersiowej. Wszystko jest już w porządku, ładnie się zrosło i wogóle. Problem polega na tym, że po prawej stronie (po tej stronie było wgłebienie, tu były ciete żebra i po tej stronie mostka jest szew) mięsnie klatki są widocznie mniejsze niż po lewej. Jestem już w pełni sił i po mału zaczynam trenować, póki co "rozgrzewkowo", ale w dalszych planach bede chciał wyrównać tę dysproporcje. JAK TO ROBIĆ? Trenować tylko prawą, aż się wyrówna? Trenować normalnie, dodatkowo dokładając cos tylko na prawą stronę (np. wyciskanie sztangielki)? Czy może trening bez przykładania się do prawej strony załatwi sprawę? A może inny sposób? Proszę o podpowiedzi.
    • 0

    Doradca KFD

    Doradca KFD
    • KFD pro

    Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




    Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:

    #2
    Szłapa

    Szłapa

      Wczuwa się w forum

    • Użytkownicy
    • PipPip
    • 138 postów
  • Wiek: 27
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Kościan
    • Staż [mies.]: 48
    trenuj na klate z hantlami... tylko uważaj na siebie żeby nic sie nie stało po operacji:) pozdro
    • 0

    #3
    kuba122

    kuba122

      Się rozkreca

    • Użytkownicy
    • PipPipPip
    • 265 postów
  • Wiek: 29
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: 44
    kiedy byla operacja?? pytales sie lekarza czy mozesz zaczac cwiczyc?? jezeli uzyskasz zgode lekarza na treningi to mozesz zaczac trenowac normalnie(zaczynajac od ACT) i nie przejmuj sie ta dysproporcja po jakims czasie sie wyrowna
    • 0

    #4
    costia

    costia

      Wczuwa się w forum

    • Użytkownicy
    • PipPip
    • 107 postów
  • Wiek: 35
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Polska B
    Operacja była 3 sierpnia. Nie pytałem czy mogę ćwiczyć, bo póki co nie zamierzam. To co robię teraz to w 1/4 rozgrzewka (rozpietki bez hantli itp.) Jednak opracowuje już system na przyszłość. Co to jest ACT?
    • 0

    #5
    kuba122

    kuba122

      Się rozkreca

    • Użytkownicy
    • PipPipPip
    • 265 postów
  • Wiek: 29
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: 44
    zawsze lepiej sie spytac lekarza czy mozesz cwiczyc po opreacji bo chyba nie chcesz zeby cos sie stalo nie?? ale przy takich cwiczeniach jak mowisz to nie mozliwe zeby cos sie stalo;D
    ACT to trening ogolnorozwojowy --->google
    • 0

    #6
    costia

    costia

      Wczuwa się w forum

    • Użytkownicy
    • PipPip
    • 107 postów
  • Wiek: 35
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Polska B
    W sumie to też tak to widziałem, nie znająć skrótu ACT :) Jak narazie jadę swoim lajcikiem-uruchamiam stawy i je rozgrzewam. Za kilka tygodni spróbuję lekką ogólnorozwojówkę 3x w tygodniu, a po miesiącu, dwóch takiego treningu zacznę budować masę. Myslicie że, normalny trening, bez dodawania czegoś tylko na prawą stronę,wyrówna sprawę?
    • 0

    #7
    czolo

    czolo

      znawca w dziale trening

    • Aktywny użytkownik
    • PipPipPipPip
    • 835 postów
  • Wiek: 35
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Stacja "Mirr"
    • Staż [mies.]: 24
    1) fajnie by bylo gdybys wstawil zdjecie klatki, postawa zwarta
    2) jezeli nie ma przeciewskazań lekarskich to mozesz robic ćwiczenia bez ciezaru - takie ktore w wolnym tempie bedą adaptowały organizm do wysiłku.
    3) pomysł z dokładaniem po jednej stronie ciezaru lub treningiem tylko jednej strony ciała jest delikatnie mowiac nietrafiony
    4) trening na mase to w twoim przypadku bardzo zaawansowana forma spedzania czasu na siłowni i minie jeszcze troche czasu zanim do niej dojdzie

    5) najpierw idz na konsultacje do lekarza i zapytaj, czy i jakie formy aktywnosci są dla Ciebie dozwolone

    Jak załatwisz 5 pkt to daj znac

    Edytowany przez czolo, 19 wrzesień 2007 - 15:57 .

    • 0

    #8
    Aggressor

    Aggressor

      Entia non sunt multiplicanda praeter necessitatem

    • Aktywny użytkownik
    • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
    • 15119 postów
  • Wiek: 37
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Siemianowice
    • Staż [mies.]: 11lat
    zgoda lekarza to raz
    - stosuj odpowiednie cwiczenia oddechowe i rozciagajace oraz wzmacniajace (sa to odpowiednie cwiczenia dobrane do wady )
    - zapisz sie na basen i tam tez je wykonuj bedzie dodatkowy efekt
    -silownie jesli juz bedziesz mogl to traktuj przez dluzszy czas jako rekreacje (mimo wszystko bylo ciecie z tego co mowisz)
    -nigdy nie obciazaj jednej strony bo doprowadzisz do zaburzenia napiecia miesniowego i innych wad np kregoslupa , juz nie mowiac ze mozesz ponownie zdeformowac klatke piersiowa
    • 0

    #9
    costia

    costia

      Wczuwa się w forum

    • Użytkownicy
    • PipPip
    • 107 postów
  • Wiek: 35
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Polska B

    1) fajnie by bylo gdybys wstawil zdjecie klatki, postawa zwarta
    2) jezeli nie ma przeciewskazań lekarskich to mozesz robic ćwiczenia bez ciezaru - takie ktore w wolnym tempie bedą adaptowały organizm do wysiłku.
    3) pomysł z dokładaniem po jednej stronie ciezaru lub treningiem tylko jednej strony ciała jest delikatnie mowiac nietrafiony
    4) trening na mase to w twoim przypadku bardzo zaawansowana forma spedzania czasu na siłowni i minie jeszcze troche czasu zanim do niej dojdzie

    5) najpierw idz na konsultacje do lekarza i zapytaj, czy i jakie formy aktywnosci są dla Ciebie dozwolone

    Jak załatwisz 5 pkt to daj znac



    1.Postaram się
    2.Zgadzam się
    3.Czyli ćwiczymy standardowo?
    4.O trening na mase mysle niewczesniej jak w grudniu, o ile nie bedzie trudności przy wczesniejszych etapach, Tak więc bez obaw.
    5. lekarze... lekarze... lekarze... z całym tym ich półświatkiem, sposobem myslenia i sposobem działania.... :)
    Cały czas jestem monitorowany przez chirurgów, którzy mnie operowali. Chirurg to chirurg-tnie, łamie, zaszywa i tyle go interesuje,reszta go nie obchodzi. Na ostatniej wizycie mówi do mnie "No teraz to trzeba ćwiczyć" Same ogólniki, a gość jest drugi po Bogu w te klocki w tej części Polski. Moja rodzinna jest specjalistką chorób płuc, też nic ciekawego mi nie powiedziała. Może dobry lekarz rehabilitacji coś mógłby tu powiedzieć, a do takich w moim mieście czeka się dwa, trzy tygodnie. :)

    Ale mijamy się z tematem: Nie pytam czy mogę ćwiczyć. Pytam jak ćwiczyć żeby wyrównać masę mięsni klatki piersiowej. Jak już pisałem zdjęcie postaram się zamieścić.
    • 0

    #10
    czolo

    czolo

      znawca w dziale trening

    • Aktywny użytkownik
    • PipPipPipPip
    • 835 postów
  • Wiek: 35
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Stacja "Mirr"
    • Staż [mies.]: 24
    Tak po prawdzie to ja bym zrezygnowal narazie z siłowni i pieniadze przeznaczone na nia spozytkowal na basen. Uważam ze trening na nim bedzie bardziej efektowny jeżeli chodzi o korekcje dysoroporcji. Jezeli sie ze mna zgodzisz - daj znac. Napisz tez jak u Ciebie z umiejętnościa pływania.
    • 0

    #11
    costia

    costia

      Wczuwa się w forum

    • Użytkownicy
    • PipPip
    • 107 postów
  • Wiek: 35
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Polska B
    Basen byłby najlepszym rozwiązaniem, gdybym umiał pływać:) Przepływam jedną długość basenu "kombinowaną żabką" później idę na dno. Za dzieciaka próbował mnie nauczyć pływać brat, później ratownik, w szkole sredniej nauczyciel wf, a w zeszłe wakacje kumpel z AWFu, a ja i tak kładąc się luźno na plecach na wodzie zaczynam tonąć. Była taka teoria że mam za dużą gęstość ciała (0 tłuszczu, jestem typem chudzielca który z trudem buduje masę) i że to przez wadę klatki, ale to raczej mity, chociaż po operacji jeszcze nie próbowałem.

    Ćwiczenia oddechowe i rozciagające stosuję.

    Wzzyscy póki co zgadzają się co do jednego-gdy już bedemógł ćwiczyć, klatkę mam traktować jako całość.
    W zasadzie o to mi chodziło,ale może jeszcze jakieś rady?

    Na ten pomysł z jedną stroną wpadłem, bo wiem, że u ludzi u których osłabione sa mięśnie jednej strony (np. najdłuzszy grzbietu przy skoliozach czy całe grupy mięsniowe przy udarach) wzmacnia się szczegółnie stronę słabszą
    • 0

    #12
    czolo

    czolo

      znawca w dziale trening

    • Aktywny użytkownik
    • PipPipPipPip
    • 835 postów
  • Wiek: 35
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Stacja "Mirr"
    • Staż [mies.]: 24
    - uzupelnij profil - szczegolnie wiek
    Tak jak mowilem - warto poswiecic kase na instruktora, ktory pokaze co i jak. Najlepiej ktos po awf kto wie jak korygowac wady cwiczeniami w wodzie. Ja sie nauczylem pływac majac 17 lat. Teraz pływaniem zarabiam na siebie. Wytrwalosc kluczem do sukcesu. KAZDY moze sie nauczyc pływac. Kwestia systematycznosci i dobrego trenera.
    • 0

    #13
    Aggressor

    Aggressor

      Entia non sunt multiplicanda praeter necessitatem

    • Aktywny użytkownik
    • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
    • 15119 postów
  • Wiek: 37
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Siemianowice
    • Staż [mies.]: 11lat
    Lekarze nie moga znac sie na wszystkim , wiesz ile czasu doswiadczenia kasy i wszystkiego trzeba poswiecic zeby chociazby w jednym ukladzie ciala byc dobrym ????? tego sie nie da , dlatego sa tacy ludzie jak fizjoterapeuci ktorzy maja za zadanie przywrocic po operacji goscia do w miare normalnego zycia, w wielu krajach unii ludzie juz to wiedza i tam do fizjoterapeuty mozna isc pomijajac lekarza , fizjo moze diagnozowac dysfunkcje narzadu ruchu lub w przypadku podejzenia czegos powazniejszego (Tetniaki itp) odeslac do lekarza, szkoda ze u nas tak nie ma. Takze polecam wizyte u dobrego fizjoterapeuty ktory moglby poprowadzic fizjoterapie , pokazac cwiczenia , monitorowac postepy, i zapisac zalecenia i cwiczenia.
    Do wykonywania cwiczen w wodze nie trzeba umiec plywac , idz do czytelni poszukaj ksiazek rehabilitacja w wodzie , jest tez jedna ksiazka pana Owczarka w ktorej jest mase cwiczen. Jestem z okolic Katowic wiec jesli masz niedaleko to mam ta ksiazke mozesz mnie odwiedzic chetnie ci pozycze i ewentualnie pomoge w dobraniu czegos. To twoje zdrowie i to ty musisz o nie zadbac.
    Pozdrawiam i jesli mozesz zamieszczaj co jakis czas opisy z postepow i fotki:)
    • 0

    #14
    costia

    costia

      Wczuwa się w forum

    • Użytkownicy
    • PipPip
    • 107 postów
  • Wiek: 35
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Polska B

    Lekarze nie moga znac sie na wszystkim , wiesz ile czasu doswiadczenia kasy i wszystkiego trzeba poswiecic zeby chociazby w jednym ukladzie ciala byc dobrym ?????

    Akurat wiem :)

    tego sie nie da , dlatego sa tacy ludzie jak fizjoterapeuci ktorzy maja za zadanie przywrocic po operacji goscia do w miare normalnego zycia, w wielu krajach unii ludzie juz to wiedza i tam do fizjoterapeuty mozna isc pomijajac lekarza , fizjo moze diagnozowac dysfunkcje narzadu ruchu lub w przypadku podejzenia czegos powazniejszego (Tetniaki itp) odeslac do lekarza, szkoda ze u nas tak nie ma. Takze polecam wizyte u dobrego fizjoterapeuty ktory moglby poprowadzic fizjoterapie , pokazac cwiczenia , monitorowac postepy, i zapisac zalecenia i cwiczenia.

    O fizjoterapi mam "względne" pojęcie i stosuje autoleczenie. Za duzo razy przejechałem się na słuzbie zdrowia i podchodze do nich z dystansem. No chyba że widzę że coś mnie przerasta to idę. Więc spokojnie-krzywdy sobie nie zrobie :) Gorzej u mnie z metodami typowo siłowymi, stąd ten temat.

    Do wykonywania cwiczen w wodze nie trzeba umiec plywac , idz do czytelni poszukaj ksiazek rehabilitacja w wodzie , jest tez jedna ksiazka pana Owczarka w ktorej jest mase cwiczen. Jestem z okolic Katowic wiec jesli masz niedaleko to mam ta ksiazke mozesz mnie odwiedzic chetnie ci pozycze i ewentualnie pomoge w dobraniu czegos. To twoje zdrowie i to ty musisz o nie zadbac.

    Jestem z drugiego krańca Polski (po przekatnej) ale dzieki za propozycję

    Pozdrawiam i jesli mozesz zamieszczaj co jakis czas opisy z postepow i fotki:)



    Fotki już zamieszczam i postaram sie to aktualizować,podobnie opisy postępów.
    Dysproporcje dobrze widać na zdjęciu A. Troche gorzej na B, gdzie jestem napięty, ale też da się zauwayć. Jak już znajdę centymetr :) to zrobię pomiary od mostka do kręgosłupa i będzie wszystko wiadomo.

    Pozdrawiam

    Załączone pliki

    • Załączony plik  A.jpg   35,3K   125 pobrań
    • Załączony plik  B.JPG   27,49K   114 pobrań

    • 0

    #15
    Aggressor

    Aggressor

      Entia non sunt multiplicanda praeter necessitatem

    • Aktywny użytkownik
    • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
    • 15119 postów
  • Wiek: 37
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Siemianowice
    • Staż [mies.]: 11lat
    wg mnie lekarze zrobili kawal dobrej roboty , nie bedzie to napewno w przyszlosci klatka arniego ale ja widze duza szanse na ladna rozbudowe miesni
    Naprawde wg mnie nie jest zle a widzialem w zyciu troche fotek ludzi (dzieci) z wadami.
    • 0

    #16
    czolo

    czolo

      znawca w dziale trening

    • Aktywny użytkownik
    • PipPipPipPip
    • 835 postów
  • Wiek: 35
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Stacja "Mirr"
    • Staż [mies.]: 24
    nie jest zle:d poczekaj az sie wszystko ładnie zablizni i obstaje za pływaniem jako formą rehabilitacji i korekcji dysproporcji. Pieniadze ktore masz przeznaczyc na siłke przeznacz na instruktora. opłacisz go raz na tydzien lub dwa, a gdy bedziesz na basenie sam to staraj sie doprowadzic zadane przez instruktora cwiczenia do perfekcji. Polecam takze film "Total Immersion Swimming - Four Strokes Made Easy" - bardzo przyjazne dvd o nauce pływania. Zagadaj na pw to powiem Ci jak je dostac ;)

    głowa do góry
    • 0

    #17
    costia

    costia

      Wczuwa się w forum

    • Użytkownicy
    • PipPip
    • 107 postów
  • Wiek: 35
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Polska B
    Nie jest źle??? Jest miodzio w porównaniu z tym co było wczesniej. Dla porównania zamieszczam fotki sprzed operacji. Jeśli macie kogoś znajomego z szewską klatką powiedzcie mu żeby poważnie zastanowił się nad operacją. No ale mimo to że jest dobrze, wolałbym żeby było bardziej symetrycznie.
    Dzięki Czolo, ale z tym basenem to jest jeszcze mały problem techniczny, po prostu mi "nie podrodze". Więc będę ćwiczył na sucho :) A z moich tereningów opisy postępów i zdjęci będę zamieszczał na forum.
    Agresor oceń fotki sprzed operacji /w kontekscie wady, nie umiesnienia/
    Pozdrawiam

    Załączone pliki


    • 0

    #18
    czolo

    czolo

      znawca w dziale trening

    • Aktywny użytkownik
    • PipPipPipPip
    • 835 postów
  • Wiek: 35
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Stacja "Mirr"
    • Staż [mies.]: 24
    hehe Pływac nie umie ale wszystkie foty w wodzie %) ;) %) :-D %)
    • 0

    #19
    Aggressor

    Aggressor

      Entia non sunt multiplicanda praeter necessitatem

    • Aktywny użytkownik
    • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
    • 15119 postów
  • Wiek: 37
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Siemianowice
    • Staż [mies.]: 11lat
    no klatka szewska jakby nie patrzec ... czy mi sie wydaje czy bardziej poszla na prawa(twoja) strone ?? chodzi o umiesnienie i zapadniecie.
    Mimo wszystko jeszcze nie bylo ttak zle.

    Wiesz co robia przy bardzo duzej klatce szewskiej ?? wycinaja mostek i obracaja go na druga strone .
    Co do tego jednostronnego cwiczenia co pisales tez w odniesienu do skolioz to troszeczke zle sie tutaj zapedziles :P w skoliozach chodzi o dysproporcje glownie napiecia przez co dochodzi do sysproporcji w budowie itd , u ciebie bardziej chodzi o dysproporcje wielkosciowe ktory wydaje mi sie w wiekszym stopniu wyrownaja przy dobrym symetrycznym treningu.
    • 0

    #20
    costia

    costia

      Wczuwa się w forum

    • Użytkownicy
    • PipPip
    • 107 postów
  • Wiek: 35
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Polska B

    Co do tego jednostronnego cwiczenia co pisales tez w odniesienu do skolioz to troszeczke zle sie tutaj zapedziles :P w skoliozach chodzi o dysproporcje glownie napiecia przez co dochodzi do sysproporcji w budowie itd , u ciebie bardziej chodzi o dysproporcje wielkosciowe ktory wydaje mi sie w wiekszym stopniu wyrownaja przy dobrym symetrycznym treningu.



    No no no :) ja to rozumiem, u tamtego gościa to zupełnie inna para butów. Też mam nadzieje że symetryczny trening wszystko naprawi. Póki co jestem wciąż w fazie rozruchu

    Pozdrawiam
    • 0




    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko