Skocz do zawartości

Zdjęcie

Trening kobiet.

- - - - - kobieta trening kobiet weider delikatny

  • Zamknięty temat Ten temat jest zablokowany

#1
ANATOM

ANATOM

    Cieplice Family-Runners

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2529 postów
  • Wiek: 39
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Jelenia Góra-Cieplice
    • Staż [mies.]: 11 lat

    *
    POPULARNY

    W temacie tym chciałbym przedstawić jak mają się podstawy specyfiki kształtowania siły mięśniowej u kobiet.

    Post ten ma za zadanie ukierunkować i wskazać odpowiednią drogę kobietom w podjęciu decyzji dotyczącej rozpoczęcia treningu siłowego.

    W ciągu ostatnich kilku lat obserwuje się ogromne zainteresowanie kobiet ćwiczeniami siłowymi.
    Obecnie prawie tyle samo kobiet co i mężczyzn zajmuje się "kulturystyką".
    Między mężczyznami i kobietami występują pewne różnice fizjologiczne.

    Generalnie można powiedzieć, że panowie są silniejsi od pań i bardziej wytrzymali, co wiąże się z faktem, iz mają większe serce i większą zawartość we krwi cząsteczek przenoszących tlen.
    Natomiast kobiety zbliżoną do mężczyzn siłę mięśni nóg. Jest faktem nie kwestionowanym, że panie i panowie różnią się pod względem anatomicznym i fizjologicznym, ale pod wieloma względami ich układy są podobne i funkcjonują na tej samej zasadzie.

    Różnice płci uwzględnione w "systemie treningowym Weidera":

    - zwykle panowie są więksi i silniejsi niż panie,

    - mężczyźni mają silniejszą górną połowę ciała,

    - panowie są bardziej wytrzymali, gdyż mają większy mięsień sercowy i wyższą zawartość hemoglobiny - maksymalne wchłanianie tlenu jest większe u mężczyzn,

    - kobiety są silniejsze w obrębie dolnej połowy ciała.

    Na ile kobiety różnią się od mężczyzn?

    Mają one mniejsze stawy, z w związku z tym mniejsze ścięgna i wiązadła. Nie mogą, więc oczekiwać, że będą ćwiczyć z tak samo dużymi obciążeniami jak panowie, mogą jednak wykonywać te same ćwiczenia.

    Kobiety mają większą i szerszą miednicę od mężczyzn. Szerokie biodra dają im lepszą równowagę i niżej niż panowie położony środek ciężkości.

    Kobiety są bardziej gibkie niż mężczyźni, dzięki czemu mogą ćwiczyć mięśnie przy większym zasięgu ruchu.

    Dolna połowa ciała pań jest większa i silniejsza od górnej połowy, w związku z tym występuje u nich tendencja do szybszego rozwoju siły i masy mięśniowej dolnej połowy ciała.
    U kobiet występuje tendencja do odkładania się większej ilości tkanki tłuszczowej w obrębie nóg, co jest przyczyną dodatkowych trudności w rozwoju ich umięśnienia.
    Aby poprawić umięśnienie nóg wykonywać należy dużo różnorodnych ćwiczeń stosując mniejsze obciążenie i więcej powtórzeń w seriach.

    Kobietom bardziej zależy na ujędrnieniu ciała niż na zdobyciu dużej siły masy mięśni więc wykonują znacznie więcej ćwiczeń na mięśnie, których panowie nie ćwiczą, np. przywodziciele i odwodziciele ud oraz pośladki.

    Ćwiczenia na siłowni to wręcz idealna forma ruchowa dla kobiet. Można ćwiczyć pod kątem wzrostu siły i masy lub dla poprawienia wyglądu ciała i odtłuszczenia go.
    Panie powinny ćwiczyć w identyczny sposób jak panowie - pod względem objętości i intensywności.

    Najczęstszą obawą kobiet dotyczącą ćwiczeń na siłowni jest to, że urosną im zbyt duże mięśnie. Jest to obawa całkowicie nieuzasadniona gdyż kształtowanie siły jest procesem długotrwałym. U kobiet występuje również dużo niższy poziom hormonów odpowiedzialnych za rozwój mięśni (testosteron) więc przyrost ich masy jest dużo wolniejszy.

    Istotne aspekty ćwiczeń na siłowni dla kobiet:

    1. rób 10 - 15 minutową rozgrzewkę,

    2. oddychanie: wstrzymywanie oddechu może podwyższyć ciśnienie krwi i doprowadzić do arytmii serca, należy oddychać regularnie,

    3. bądź skoncentrowana: należy skupić się na ćwiczeniu, które się wykonuje,

    4. podnoś powoli: jeśli robisz to zbyt gwałtownie, upraszczasz ćwiczenie i niweczysz zmierzony cel, nie obciążając mięśni odpowiednio, kontroluj zarówno podnoszenie jak i opuszczanie ciężarków,

    5. bądź cierpliwa: potrzeba kilku tygodni, aby poczuć się silniejszą i kilku miesięcy, aby zmienić wygląd mięśni. Nie skupiaj się tylko na efekcie końcowym, doceń cały proces.

    W celu dalszego zgłębiania podstaw całego procesu treningowego zapraszam do przeglądania reszty lektury naszego forum.




    pozdrawiam
    anatom
    • 5

    Doradca KFD

    Doradca KFD
    • KFD pro

    Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




    Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:



    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko