Skocz do zawartości

Zdjęcie

Trening, dieta i suplementacja dla początkującego - jak zacząć?

- - - - -

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
Therd

Therd

    Nowy na pokładzie

  • Nowi na forum
  • Pip
  • 1 postów

Siema, mam 18 lat, 80 kg wagi (około) i 177 cm wzrostu.
Zaczalem chodzic na silownie jakies 3 tygodnie temu, najpierw trener pokazal mi trening obwodowy i robilem sobie go pare razy.
Mniej wiecej po jednym cwiczeniu na kazdą partie, 12-15 powtorzen x3.
Potem koledzy powiedzieli mi zebym sobie laczyl partie duza małą i robil po 3 cwiczenia na jedna partie i tak robilem, biceps z plecami np albo barki z tricepsem.
Do tego posrednio staram sie trzymac diete, nie jem smieci ani slodkiego, staram sie jesc duzo wartosciowych rzeczy zeby dostarczac bialka i innych bajerów.
Ale mysle zeby zabrac sie na to powazniej zeby byly jakies efekty, bo jestem pewien ze nic mnie nie zmotywuje tak jak wlasnie efekty.

No i mam pare pytan w zwiazku z tym.

1. Jest tu gdzies temat dla ciemnych, o masowaniu, redukcji, itp itd, takie totalne podstawy? Szukalem i nie znalazlem.
2. po 2-3 tygodniach treningu, gdzie wczesniej przez ponad rok mialem totalnie 0 ruchu, powinienem juz zaczac ukladac sobie jakis trening czy jak?

3. Na ten moment mam dosc duzo tluszczu i malo miesni, ogolny efekt jaki bym chcial osiagnac to nic wielkiego, poprostu pozbyc sie ile sie da tluszczu i wyrobic sobie fajnie sylwetke, nie chce byc duzy ani silny tylko dobrze wygladac. Ale sila sie z tym wiąże wiec spoko. http://www.motywujem...03_17-14-38.jpg coś takiego maksymalnie.  Tak wiem ze na to potrzeba czasu itp ale mi sie nigdzie nie spieszy, chce osiagnac taki efekt tylko najpierw musze sie dowiedziec jak. I czy to zajmie rok czy 5 lat, nie robi mi to roznicy.
4. Jak jest z odzywkami, kreatynami itp? W sensie co powinienem zażywać, co moge zażywać, jakie mogą byc skutki zażywania tego co nie trzeba itp. No bo jesli cos ma przyspieszyc efekty i nie jest jakos bardzo szkodliwe to czemu nie.
5. Jaki jest przyblizony koszt ogarniecia sobie potrzebnego sprzetu (nie profesjonalnego) zeby w dostatecznym stopniu umozliwic sobie cwiczenie w domu i nie chodzenie na silownie. Jesli bylaby taka mozliwosc i nie kosztowalaby jakos duzo to wolalbym cwiczyc w domu czy w zrobionej przez siebie silowni. Duzo osob napewno cos takiego ma itp, to kwestia raczej 400-500 zł czy 4-5 tysiecy?
6. Jaki bylby koszt wykupienia gdzies treningu i diety dostosowanej bezposrednio do mnie? oplaca sie takie cos czy lepiej zadbac o to samemu?


Mam nadzieje ze komus sie zachce przeczytac i mi cos pomoze, oczywiscie będe lajkował, nie mam mozliwosci zaoferowac wiecej.


  • 0

Doradca KFD

Doradca KFD
  • KFD pro

Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:

#2
Pifcio30

Pifcio30

  • KFD pro
  • PipPipPip
  • 307 postów
  • Wiek: 37
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: 1

    Pierwsza rzecz to przestań tak dużo pisać a zacznij dużo więcej czytać. Jeśli na początku zdobędziesz podstawy wiedzy z ćwiczeń i diety to będziesz miał z górki w osiąganiu efektów. 

     

    1. Masowanie, redukcja to po prostu dieta, na forum masz odpowiedni dział, polecam też artykuły użytkowników. Nie łykaj tylko wszystkiego co ludzie napiszą, bo najczęściej są to mity krążące po internecie.

     

    2. Trening już od początku powinieneś mieć ułożony. Na wstępie poczytaj o FBW, ułóż sobie tylko jeden dzień i tak trenuj przez jakiś czas (sam poczujesz kiedy sobie urozmaicić). Polecam wpleść sobie aeroby, poprawisz wydolność tlenową do np ciężkich przysiadów.

     

    3. Najpierw znajdź kalkulator (jest na górze strony) i wylicz sobie zapotrzebowanie, później poczytaj o rekompozycji i rotacji węglowodanów. Na początku przyjmij +200 kcal. Tłuszcz i tak poleci przy nadwyżce

     

    4. Odżywki zostaw na później, dietą powinieneś zabezpieczyć organizm. Kreatyna też Ci się nie przyda. Jak weźmiesz na początku do po około pół roku będziesz miał problem ze stagnacją

     

    5. Popatrz sobie na sprzęt marbo i sobie policz, na początku ławka, prosta sztanga i jakieś obciążenia (bierz żeliwne)

     

    6. Lepiej samemu, dzięki wiedzy zrobisz coś w rok gdzie inni będą to samo robili w 3 latka


    • 1




    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko