Skocz do zawartości


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
kochamjesc

kochamjesc

    Wczuwa się w forum

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 156 postów
Witam,
Dwa lata temu wykryto u mnie guzki tarczycy, wprawdzie nie były ona złośliwe, ale po pewnym czasie zaczęły mnie uciskać w gardle a to sprawiało mi problemy w przełykaniu jedzenia a z czasem zaczęły występować duszności. Lekarz zadecydował więc o usunięciu części tarczycy na której występowały guzki. Po operacji powoli wszystko wracało do normy. Niestety parę dni temu odebrałam najnowsze wyniki, które wykazują zaburzoną gospodarkę elektrolitów. Czy mogło to mieć związek z operacją tarczycy? Bardzo proszę o pomoc, gdyż do lekarza idę za 2 tyg a do tego czasu chciałabym wiedzieć przynajmniej czy to tarczyca, czy może jakaś nowa choroba daje o sobie znać.
Dziękuję za odpowiedź,
Pozdrawiam, Barbara.
  • 0

Doradca KFD

Doradca KFD
  • KFD pro

Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:

#2
white.smile

white.smile

    Wczuwa się w forum

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 177 postów
Basiu,
Tarczyca odpowiada min. za gospodarkę wapniową w organizmie a z tego bardzo prosty wniosek że ma ona wpływ na wynik twoich badań. Mniejmy nadzieje że nie czepia się ciebie żadna nowa choroba, tylko po prostu w związku z usunięciem części tarczycy, produkuje ona mniej elektrolitów, czyli wapnia, magnezu, potasu, sodu. Nie martw się, lekarz na pewno coś poradzi na to %-)
  • 0

#3
ciastek77

ciastek77

    Wczuwa się w forum

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 147 postów
Operacja miała na pewno wpływ na to że masz zaburzoną wartość elektrolitów. Poziom wapnia we krwi warunkują hormony wydzielane przez przytarczyce - parathormon i tarczycę - kalcytonina. Niski poziom parathormonu, który jest charakterystyczny przy niedoczynności przytarczyc powoduje spadek wapnia we krwi. Jest to częste powikłanie w operacjach tarczycy.
Dlatego sugeruje wykonanie badan pod tym kątem %-)
Ale to na pewno zleci ci lekarz po zobaczeniu wyników.
  • 0

#4
pytan8

pytan8

    Wczuwa się w forum

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 144 postów
Nie powinnaś martwić się na zapas. Nie wydaje mi się aby była to nowa choroba. To po prostu powikłanie po operacji jaką miałaś. Zacznij pić magnez + potas w tabletkach, może pomóc a na pewno nie zaszkodzi %-)
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

 Zamknij okienko