Skocz do zawartości

Zdjęcie

System aktywnego opuszczania

* * * * * 2 głosów system aktywnego opuszczania trening ujemny masa sila

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
pukiel

pukiel

    Na KFD prawie jak w domu ;)

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 1444 postów
  • Wiek: 30
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Cz-wa
    • Staż [mies.]: 12+
    Soa polega na wykorzystaniu skurczu ekscentrycznego mięśni. Jak wiadomo mięśnie pracują aktywnie nie tylko podczas unoszenia ciężaru, ale także w trakcie jego opuszczania, kiedy występuje skurcz ekscentryczny. Unoszenie ciężaru stanowi zwykle pierwszą fazę ćwiczenia, opuszczanie- drugą. Przy unoszeniu ciężaru przeszkadza nam przyciąganie ziemskie, natomiast przy opuszczaniu- pomaga. Stąd prosty wniosek, że fazę opuszczania możemy wykonywać ze znacznie większym ciężarem. Stwierdzono doświadczalnie, że w fazie unoszenia ciężaru pracuje aktywnie ok. 36% włókien mięśniowych, a przy kontrolowanym opuszczaniu tegoż ciężaru ponad 70%. Stosując więc aktywne opuszczanie ciężaru możemy w każdym ćwiczeniu dodatkowo angażować 36% włókien mięśniowych. Korzyść ze stosowania tego systemu dla rozwoju masy mięśniowej jest więc oczywista. Praktycznie trening soa polega na tym, że w każdym ćwiczeniu stosuje się obciążenie znacznie większe niż normalnie (o 40-70%), a ruch musi być ciągły- w górę i w dół. W jednej serii wykonuje się 4-6 takich powtórzeń. Ćwicząc tym sposobem trzeba mieć do pomocy partnerów, którzy będą pomagali przy podnoszeniu ciężaru w górę. Faza opuszczania musi być wykonana samodzielnie i kontrolowana ( hamowana ) przez ćwiczącego. Systemem tym można wykonywać wszystkie ćwiczenia dwufazowe, w których na tej samej drodze występuje ruch unoszenia i opuszczania ciężaru. Trening SOA, stosowany jednak wyłącznie przez kulturystów zaawansowanych, daje dwukrotnie szybszy przyrost masy mięśniowej.

    Uwagi metodyczne:
    - Przed każdym ćwiczeniem trzeba dokładnie rozgrzać mięśnie, wykonując 2-3 serie z mniejszym obciążeniem.
    - Należy stosować nieco dłuższe przerwy wypoczynkowe
    - W trakcie opuszczania ciężaru należy maksymalnie napinać mięśnie i starać się prowadzić ciężar jak najwolniej.
    - SOA można ćwiczyć okresowo, np. raz w tygodniu na wszystkie grupy mięśniowe lub na każdym treningu jedną grupę.
    - Trening SOA powoduje nie tylko wzrost masy mięśniowej i siły, ale również poprawę rzeźby mięśni poprzez angażowanie do pracy dużej ilości włókien mięśniowych.
    - Liczba powtórzeń w seriach- do 6, liczba serii- do 5


    System wydaje się ciekawy i możliwe, że tak jest jak autor opisuje :) (Jeśli SOA występuje aktualnie pod inną nazwą to przepraszam, lecz artykuł pochodzi z 1984r. ;)

    Źródła: Henryk Jasiak ,, Współczesny Herkules" (Wa-wa 1984) str. 30-31.
    • 1

    Doradca KFD

    Doradca KFD
    • KFD pro

    Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




    Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:

    #2
    ~Grzegorz

    ~Grzegorz

      blood & guts

    • Mod Ogólny
    • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
    • 57370 postów
  • Wiek: 34
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Prawie 3 miasto / Warszawa
    • Staż [mies.]: 120
    Trening ujemny, dobra rzecz, ale dla bardzo zaawansowanych.
    • 0

    #3
    Aggressor

    Aggressor

      Entia non sunt multiplicanda praeter necessitatem

    • Aktywny użytkownik
    • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
    • 15119 postów
  • Wiek: 36
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Siemianowice
    • Staż [mies.]: 11lat
    dobra rzecz na zwiekszenie ilosci rekrutowanych jednostek motorycznych - czyli wzrost siły bez wzrostu masy lub z nieznacznym wzrostem masy , czesto stosowany przez trojboistów.
    • 0




    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko