Skocz do zawartości

Zdjęcie

Steve Reeves

- - - - - steve reeves

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
Ridż

Ridż

    Kosheck TEAM %)

  • Spamer ;)
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4646 postów
  • Wiek: 31
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:kfd.pl
    • Staż [mies.]: 55
    RADY STEVE'A REEVESA

    Zna go młodzież wszystkich kontynentów, choć okres jego największej popularności już minął. W latach 50. Był najlepszym kulturystą świata, później jednym z najbardziej kasowych aktorów filmowych, nowoczesnym Apollonem: silnym sprawnym, inteligentnym, słowem -przykład dla wielkich mas młodzieży. W ankiecie na najpopularniejszego kulturystę świata wszechczasów przeprowadzonej w 1971 roku przez pismo "Muscle Builder" - zwyciężył zdecydowanie Steve Reeves.
    W kilkudziesięciu filmach kreował główne role. Między innymi był bohaterem "Herkulesa", "Terroru barbarzyńców", "Wojny trojańskiej", Herkulesa i królowej Lidii", "Ostatnich dni Pompei"(znany również w naszym kraju), "Dawida i Goliata", "Herkulesa przeciw bogom", "Romulusa" itd.
    Karierę filmową rozpoczął nie w USA, lecz we Włoszech. jego filmy cieszyły się dużym zainteresowaniem. Np. Herkules wyświetlany był w Europie równocześnie w 600 kinach. W ankiecie tygodnika filmowego "Cinemonde" Reeves zdobył tytuł Apolla XX wieku...
    Steve Reeves urodził się 21 stycznia 1926 roku. Do 15 roku życia nie zapowiadał się na Herkulesa. Ale w tym czasie zetknął się z kulturystyką. Piec lat wytężonej pracy nad poprawą sylwetki sprawiło, że 1947 roku zdobył tytuł mistrza USA w kulturystyce. Do dziś jest w Ameryce najmłodszym zdobywcą tego tytułu, po który sięgnął jako 21 latek. Warto dodać, że w latach 1944-1945 podczas wojny walczył w Japonii. Tytuł najlepiej zbudowanego sportowca świata zdobył w 1949 i 1950 roku. Klasyczne jego wymiary: wzrost 187cm, ramię 48cm, udo 67cm, pas 76cm, klatki piersiowej (przy wdechu) 135cm, waga 98kg., Na czym polegało, że sylwetka Steve Reevesa budziła taki podziw? Sprawa jest prosta: na silnie zarysowanych kontrastach między wymiarami poszczególnych partii ciała, a przede wszystkim na rzucającej się w oczy różnicy między obwodem barków i pasa (w barkach tur w pasie osa)
    Steve Reeves ma stosunkowo drobne kości, i to sprawiało, że pracując usilnie nad rozwinięciem poszczególnych grup mięśniowych mógł zmienić całkowicie swój wygląd. Nie musi siłę, więc mieć potężnego kośćca, aby osiągnąć imponujący wygląd. Solidną pracą każdy "chudeusz" może dojść do pięknej sylwetki i - co jest równie ważne- sprawnych mięśni.
    Oto trzy sylwetki, o jednakowej budowie, lecz o zupełnie innym wyglądzie. Różnice spowodowało umięśnienie, które przecież - zwłaszcza w młodym wieku- możemy kształtować prawie dowolnie. Od nas, więc samych zależy nasz wygląd, to, w jakim "stroju" pójdziemy przez życie.(...)
    A oto kilka rad i wskazówek, zaczerpniętych z treningu, Steve'a Reevesa.
    Zacznijmy od mięśni karku
    Rozwinąć je można ćwicząc w kasku, do którego przyczepia się lekkie ciężarki. Nie należy dążyć do nadmiernego rozwinięcia mięśnia czworobocznego grzbietu, ponieważ taki kark daje wrażenie węższych barków. nie nadużywać, więc podciągań sztangi lub sztangielek wzdłuż tułowia jak również wznosów i opustów barków z obciążeniem.

    Mięsnie piersiowe
    I tu nie najważniejsza jest masa mięśniowa, lecz jej "umiejscowienie" Chodzi o wysoką klatkę piersiową, jaką zadziwia Steve Reeves. Oto ćwiczenia, które dadzą pozytywne wyniki:
    a)wznosy ramion bokiem. Ćwiczenie wykonuje się w leżeniu na ławeczce, ramiona obciążone sztangielkami;
    b)wyciskanie sztangielek lub sztangi w leżeniu na skośnej ławce(kąt nachylenia 45', a nawet większy)

    Mięsnie najszersze grzbietu
    Nie tylko Steve Reeves, ale i inni najwybitniejsi kulturyści świata mają wspaniale rozwinięte m. najszersze grzbietu zwane popularnie "skrzydełkami". Szczególnie ich cześć górną. Dla rozwinięcia górnych sektorów najszerszych mięsni grzbietu stosuje się następujące ćwiczenia:
    a) ramiona w łokciach ugięte(obciążone halami) przenosić w przód i w tył wzdłuż tułowia. Ćwiczenia wykonuje się w leżeniu na ławeczce.
    b) rozciąganie przed sobą sprężyn lub gum, ramiona uginać pod różnymi kątami
    c) opusty ramion na wyciągu leżąc na ławeczce lub na podłodze: ramiona w łokciach wyprostowane. Ćwiczyć również w siadzie lub w klęku.
    Do ćwiczeń używać zawsze takiego samego obciążenia by w każdej serii móc wykonać po 6-8 ruchów. Serie powtarzać 2 lub 3 razy.

    Mięśnie brzucha
    Steve Reeves zaleca przede wszystkim wznosy nóg w leżeniu na skośnej ławce. Stopy obciążone sandałami metalowymi. Rzecz ciekawa, że Reeves nie zaleca ani skłonów bocznych z obciążeniem ani też wznosów tułowia (przechodzenia z leżenia tyłem do siadu) To ostatnie ćwiczenie- jego zdaniem- poszerza sylwetkę. Skłony boczne z obciążeniem wprawdzie pięknie rzeźbią mięsnie skośne brzucha, które potem wyglądają jak na słynnej rzeźbie Herkulesa Farnezyjskiego, ale i to ćwiczenie zmniejsza wcięcie w pasie. Starożytni Grecy uprawiali ćwiczenia rozwijające mięsnie skośne, brzucha ze względów utylitarnych, ponieważ te mięsnie odgrywały ważną rolę przy władaniu dzidą w rzucie oszczepem.

    Mięsnie naramienne
    Steve Reeves nie był przez naturę obdarzony barami Atlasa. Na rozwinięcie mięsni naramiennych musiał, więc zwrócić większą uwagę. Miesień naramienny, decydujący o wyglądzie barków, morfologicznie stanowi jedną całość, ale pod względem czynnościowym dzieli się na 3 części(przednią -obojczykową, środkową-barkową, tylną-grzbietową) Reeves wiedząc o tym dążył przede wszystkim do rozwinięcia tylnej części mięśnia naramiennego. Dlaczego? Bo jeśli cześć przednia tego mięśnia jest lepiej rozwinięta od tylniej, to ten miesień nie uwidacznia się tak wyraźnie. Modelując mięsień naramienny Reeves wykonywał w różnych pozycjach (stojąc siedząc) i ze znacznym obciążeniem wznosy ramion bokiem(wyprostowanych i ugiętych w łokciach) Do ćwiczeń używał hantli i sztangielke. Poza tym wracał baczną uwagę na klasyczne wyciskanie sztangi stosując jednak szeroki uchwyt. Do wyciskania(stojąc lub siedząc) używał najczęściej sztangielek niż sztangi gdyż one umożliwiały mu szersze prowadzenie ramion w górę.


    Mięśnie ramion
    Aby uzyskać jak najmasywniejsze i symetrycznie ukształtowane mięśnie ramion, Reeves zwracał uwagę na rozwinięcie nie samego tylko bicepsa, ale przede wszystkim mięśnia trójgłowego. biceps Reevesa był potężny, ale triceps-podobnie zresztą jak u innych wybitnych kulturystów i ciężarowców- jeszcze lepiej rozwinięty. Zwłaszcza głowa boczna tego mięśnia sprawia imponujące wrażenie. ulubionym ćwiczeniem Reevesa stosowanym dla rozwinięcia tego mięśnia były:
    a) francuskie wyciskanie (wyprosty i uginanie ramion ponad głową) w staniu lub w siadzie.
    b) uginanie i wyprotsy ramion na wyciągu w leżeniu na ławce ( w różnym jej ustawieniu)

    Mięsnie przedramion
    Na dobrze ukształtowane mięśnie przedramion zwraca się u nas na ogół za mało uwagi. A przecież te mięśnie ładnie rozwinięte korzystnie wpływają na obramowanie, sylwetki, wycyzelowanie jej szczegółów. Reeves stosował szczególnie często:
    a) nawijanie ciężarka na drążek nachwytem i podchwytem(drążek obracał ruchem palców) zwracając uwagę na "dokręcenie" ruchu
    b) zginanie i prostowanie nadgarstków. Do tego ćwiczenia nie obawiał się używać nawet dużych obciążeń (sztangi)
    ruchy ściskające ugniatanie sprężyn, piłeczek(gumowych i pełnych), specjalnych ściskaczy

    Mięśnie nóg
    Steve Reeves dążył zawsze do tego by nogi harmonizowały jak najbardziej z resztą ciała. u nas - niestety dość często grzeszy się zbyt małym zwracaniem uwagi na rozwój mięśni nóg. Reeves nie był zwolennikiem głębokich przysiadów, które wprawdzie szybko zwiększają masę mięśniową(czworo głowy uda, a zwłaszcza mięśień gruby przyśrodkowy i mięśnie pośladkowe), ale przy zbyt częstym stosowaniu mogą zdeformować sylwetkę. Stosował często przysiady ze sztangą, ale były to raczej półprzysiady wykonywane sprężyście, szybko. Półprzysiady można zalecić wszystkim podobnie jak i dwa inne ulubione ćwiczenia Reevesa:
    a) wznosy nóg(na przemian) w pozycji stojącej
    b) wymachy nóg w bok(na przemian) i krążenia w stawie biodrowym
    W obu ćwiczeniach stosować sandały metalowe lub inne obciążenia stóp.

    Mięśnie podudzia
    Mięśnie te sprawiają zwykle kulturystą wiele kłopotu. niełatwo je rozwiną c i to w dodatku tka by ich wygląd był jak najkorzystniejszy )wyżej pogrubienie i płynne zwężenie ku dołowi)
    Dla rozwinięcia tych mięśni Reeves stosował:
    a) stojąc na krawędzi deski(wysokość około 6cm) z obciążeniem na barkach wspięcia na palce i opuszczanie pięt w dół (poniżej deski)
    b) w miejscu sprężyste skoki na palcach z obciążeniem ułożonym na barkach
    c) napinanie mięśni podudzia(ćwiczenie izometryczne)
    Są to tylko najważniejsze ćwiczenia z repertuaru Steve Reevesa uzupełnione kilkoma poradami. Dedykujemy je naszym kulturystom podkreślając, że nie powinni się ograniczać do samych tylko ćwiczeń siłowych i modelowania sylwetki, ale również powinni troszczyć się o wszechstronność ruchowa i sprawność organizmu.

    Stanisław Zakrzewski "Siła Sprawność Piękno"
    Dodany obrazek
    Dodany obrazek
    Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek

    Edytowany przez Guru Swami, 26 wrzesień 2006 - 10:34 .

    • 0

    Doradca KFD

    Doradca KFD
    • KFD pro

    Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




    Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:

    #2
    Trener1

    Trener1

      Nowy na pokładzie

    • Nowi na forum
    • Pip
    • 13 postów

    Człowiek, który rozsławił kulturystykę na całym świecie.


    Wymiary:
    Urodzony: 1926 (zmarł w 2000 roku) 
    Wzrost – 182,5 cm 
    Waga: 98 kg - 107
    Kraj: USA 
    Obwód bicepsa: 46 cm 
    Klatka piersiowa: 132 cm 
    Talia: 74 cm 
    Udo – 69 cm 
    Łydka i kark po – 47 cm


    Przebieg kariery: 

    21.12.1946 - I miejsce na Mr. Pacific Coast 
    24.05.1947 - I miejsce na Mr. Pacific Coast 
    29.06.1947 - I miejsce na Mr. America 
    13.03.1948 - II miejsce na Pro Mr. America 
    13.08.1948 - II miejsce na Mr. Universe 
    16.08.1948 - I miejsce na Mr. World 
    26.03.1949 - III miejsce na Mr. USA 
    24.06.1950 - I miejsce na NABBA Mr. Universe 




    Steve Lester Reves urodził się 21 stycznia 1926 roku w Glasgow w stanie Montana. Bardzo wcześnie stracił ojca, który zginął na farmie przebity widłami. Wychowywała go tylko matka. Lata 30-te to okras Wielkiego Kryzysu.  Poszukując chleba Steve z matką przeprowadzili się do Oakland w Kalifornii, gdzie w wieku 12 lat zaczął zarabiać rozwożąc gazety na rowerze. 

    Oakland sąsiadowało z  Santa Monica, które było dobrze znane w Stanach z piaszczystych i słonecznych plaż.Miejsca te nazwano „rajem kulturystów” lub „Muscle Beach. Plaże często były odwiedzane przez znane gwiazdy filmu oraz przez tłumnie zjeżdżających tam kulturystów, ciężarowców, zapaśników, gimnastyków i zawodników innych dyscyplin sportu

    Klimat jaki tam panował bardzo odpowiadał Stevowi. W tym okresie Reeves zainteresował się siłowaniem na rękę i wyspecjalizował się w tym do tego stopnia, że prawie nikt nie mógł go pokonać. Zrobił to dopiero jego przyjaciel, Joe Gambino, który bez większego wysiłku położył na rękę większego od siebie rywala. Steve był w szoku, a gdy Joe wyjawił mu sekret swojej siły - trening z ciężarami.

    Steve szybko chwycił bakcyla i w wieku 16 lat zaczął ćwiczyć kulturystykę z Eddie Yarricksem, kolegą i jego długoletnim partnerem treningowym, po latach czołowym kulturystą USA. Trenowali codziennie przed lekcjami. Steve Reeves w jednym ze swoich późniejszych wywiadów tak wspomina ten okres: 

    Po roku systematycznych i intensywnych treningów moja waga wzrosła o ponad 13 kg i były to same mięśnie. Stałem się najlepiej zbudowanym uczniem w szkole. Moi rówieśnicy również poczynili duże postępy. To mnie jeszcze bardziej zmobilizowało do treningów. Głównymi kryteriami mojego rozwoju były proporcje, symetria i rzeźba mięśni.

    Latem 1944 18-letni Steve roku ważył już 93 kg. W tym samym roku skończył szkołę średnia i został powołany do wojska. Służył podczas II wojny światowej w rejonie Południowego Pacyfiku, gdzie nie przestawał ćwiczyć przy wykorzystaniu wszelkich dostępnych metod. Gdy zachorował tam na malarię, schudł o 10 kg, a po przeniesieniu do Japonii, został zwolniony z wojska we wrześniu 1946 roku. 

    Szybko wrócił do formy i  zabrał się ostro za treningi i już po kilku miesiącach wygrał prestiżowe zawody Mr California, a następnie Mr Western America. Pokonując po dogrywce Erica Pedersena.   Zachęcony tymi sukcesami zwiększył intensywność treningów, czego efektem była poprawa umięśnienia. 

    Następnie pojechał do Los Angeles, by stanąć w pojedynku z zawodowcami w konkursie Pro Mr. USA, którego główną nagrodą było 1000 USD i angaż do roli Samsona w filmie "Samson i Dalila". Reevesowi nie udało się wygrać i zajął II miejsce, ale za nie byle kim, bo wyprzedził go Clancy Ross. jednak ani Clancy ani Steve nie zagrali w tym filmie, a reżyser tego filmu uznał Steve'a za zbyt mocno umięśnionego jak na Samsona.

    Steve stawał się gwiazdą światowej kulturystyki. 1948 r. wziął udział w najważniejszych wówczas zawodach, zorganizowanych w Londynie z okazji Igrzysk Olimpijskich, o tytuł Mr Universum (NABBA), odpowiadający dziś tytułowi Mr Olympia. Był faworytem,wygrał z  Clancy Ross;em ale zdecydowanie przegrał z Johnem Grimkiem, starszym od niego o 16 lat, który do zawodów był znakomicie przygotowany, zarówno pod względem umięśnienia, jak i pozowania, urozmaiconego elementami gimnastycznymi. Steve Reeves po tej porażce pojechał do Paryża na zawody o tytuł Mr World (Amateur Athletic Union – AAU) i wygrał je. 

    1950 na  Mr Universum zmierzył się z Regiem Parkiem – reprezentantem Wielkiej Brytanii. W finale pierwszy wystąpił Anglik, wysoki i potężnie zbudowany. Klatka piersiowa jak u gladiatora, szerokie barki i doskonale rozwinięte mięśnie nóg, szczególnie łydek.  Publiczność od samego początku widziała w nim zwycięzcę. 

    Jednak gdy na scenie ukazał się potężny, wysoki, pięknie opalony, lekko uśmiechnięty Steve po sali widowiskowej sali Royal National Hotel przeszedł subtelny szmer publiczności. Był to szmer zachwytu. Na scenie stał mężczyzna o szerokich barkach, z niesamowicie umięśnioną klatką piersiową, wąskich biodrach i ze znakomicie rozwiniętymi mięśniami grzbietu, które nadawały górnej części sylwetki kształt litery V. Mięśnie miał doskonale wyrzeźbione i wyseperowane. Jego pozowanie byłe fantastyczne. Po scenie poruszał się płynnie i lekko, demonstrując, jakby w transie, swoje umięśnienie. Owacjom nie było końca. 

    Reg Park, jego główny rywal, skwitował zwycięstwo Steve Reevesa słowami: „Bóg dał mu wszystko, pełną wspaniałą kombinację: urody, genetyki i proporcji, a on to wszystko rozwinął i nam ukazał”. 

    W tym samym roku skończył swoją karierę kulturysty i zaczął występować w filmach.

    Kariera aktorska

    Steve wystapił w wielu filmach najbardziej  znane to min..: „Athena”(1954), „Herkules”, „Wielki maraton”(1958), „Złodziej z Bagdadu”, „Ostatnie dni Pompei”(1960), „Romulus i Remus”(1961), „Wojna Trojańska” (1962) oraz „Syn Spartakusa” (1963).

     

    Największy sukces przyniosła mu główna rola w filmie „Herkules”. Dała mu sławę i fortunę. W 1958 roku został w USA uznany Najlepszym Aktorem Roku. W klasyfikacji o ten zaszczytny tytuł wyprzedził sławy światowego kina: Rocka Hudsona i Johna Wayne’a. W okresie kariery filmowej nie zapominał o treningu, gdy tylko miał trochę wolnego czasu poświęcał go na trening. 

    Napisał  też kilka książek o treningu, a także o diecie w kulturystyce. Ogromną popularność zyskała jedna z jego ostatnich książek pt. „Building the Classical Physigue –The Natural Way”; jej nakład był kilkakrotnie wznawiany w kilkunastu krajach. W Wielkiej Brytanii jest uznawana za najlepiej napisaną pozycję poświęconą kulturystyce. 

    Ulubiony sportowiec

    Był m.in. ulubionym sportowcem i aktorem Sir Winstona Churchilla, wieloletniego premiera Wielkiej Brytanii, który często powtarzał „Steve Reeves to prawdziwy mężczyzna”. Jednym z najbardziej fanatycznych wielbicieli Steeve’a jest amerykański aktor Sylwester Stallone, który po obejrzeniu filmu „Herkules”, w którym czołową rolę grał Steve Reeves, rozpoczął intensywne treningi siłowe i wkrótce wypracował imponujące mięśnie prezentowane m.in. w filmach „Rocky” i „Rambo”. W Hollywood do tej pory wspominają jak „Sly” namawiał do ćwiczeń każdego napotkanego aktora mówiąc: „Czy chcesz wyglądać jak dupa, czy jak Steve Reeves .

    Ostatnie lata swojego życia mieszkał wraz z matką i żoną, mającą polskie korzenie, na rancho w Escondido w pobliżu San Diego w stanie Kalifornia.  Systematycznie ćwiczył dla zdrowia i mógł oddawać się uwielbianej przez siebie jeździe konnej. Steve Reeves zmarł 1 maja 2000 r., pozostanie on jednak na zawsze w naszej pamięci jako wzór kulturysty.

     

    Odświeżam.


    • 0




    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko