Skocz do zawartości

Zdjęcie

Skąd i jak czerpać energię ?

- - - - - skad czerpac energie

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
ANATOM

ANATOM

    Cieplice Family-Runners

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2529 postów
  • Wiek: 39
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Jelenia Góra-Cieplice
    • Staż [mies.]: 11 lat
    Nie możesz wymagać od swojego ciała by służyło ci wiernie pomimo ciągłych zaniedbań. :!:

    POPRAW DIETĘ.
    Zadbaj o to, aby w twoim menu znalazło się więcej produktów zawierających witaminę C, witaminy z grupy B oraz minerały, takie jak żelazo, potas, magnez, cynk oraz miedź. Są one niezbędne w procesach przetwarzania składników pokarmowych na energię. Ich niedobory mogą powodować uczucie ciągłego zmęczenia, trudności z koncentracją i złe samopoczucie psychiczne. Dobroczynne składniki znajdziesz w chudym mięsie, rybach, roślinach strączkowych i jajach. Dostarczą ci ich także pełnoziarniste produkty zbożowe jak kasze, płatki, pieczywo razowe. Zawarte w nich węglowodany złożone są wolniej rozkładane na glukozę, dzięki czemu jej poziom we krwi będzie stabilny. Nie zapominaj także o świeżych warzywach i sokach. Są źródłem witamin oraz błonnika, ułatwiającego trawienie (kłopoty z funkcjonowaniem jelit także mogą być powodem ociężałości). Nadające im żywy kolor substancje to silne antyutleniacze, które neutralizując wolne rodniki pomagają oczyszczać organizm z toksyn, spowalniają procesy starzenia, wspomagają procesy energetyczne i regenerację komórek. Śniadanie to podstawa udanego dnia! Idealny posiłek to płatki zbożowe lub owsianka na mleku albo muesli z kefirem lub jogurtem. W ciągu dnia jedz co trzy godziny. Drugie śniadanie i podwieczorek nie dopuszczą do zmęczenia, poirytowania i napadów obżarstwa, obciążających organizm i powodujących nadwagę.

    RUSZAJ SIĘ.
    Zacznij od rana! W przezwyciężeniu senności pomoże ci przeciąganie się. Wyjdź powoli z łóżka, stań na czworaka na podłodze i odchyl głowę głęboko w tył. Następnie, wyginając plecy w “koci grzbiet”, dotknij brodą klatki piersiowej. Kilka takich przeciągnięć sprawi, że podniesie ci się ciśnienie, dzięki czemu mózg będzie lepiej dotleniony. Kiedy dopada cię senność w ciągu dnia, zrób sobie przerwę i wyjdź na 10 minutowy spacer. Przydałoby się więcej ruchu, ale i to wystarczy, by cię ożywić. Najlepiej jednak regularnie ćwicz. Znajdź coś co sprawi ci przyjemność. Nie pociąga cię aerobik czy siłownia? Zapisz się na kurs tańca, a połączysz dobroczynne działanie ruchu z muzykoterapią, zaś kontakt z ludźmi poprawi ci samopoczucie. Ważne, byś na stałe wpisał ruch do swojego kalendarza. Pamiętaj, że najtrudniejszym elementem ćwiczeń jest... wyjście z domu.

    WEŹ SOBIE WOLNE. Czujesz się wyczerpany nawałem codziennych obowiązków? Powiedz głośno: dość! Ustal, które z twoich zajęć są naprawdę ważne, a z których bez szkody możesz zrezygnować. Zastanów się, jak podzielić przytłaczającą cię pracę między domowników i współpracowników. Nie musisz przeprowadzać w swym życiu radykalnych zmian, wystarczy, byś wykroił dla siebie trochę wolnego czasu. Pół godziny wykorzystane na ulubioną lekturę lub błogie lenistwo w wannie wystarczy, abyś nabrał chęci do życia. ;)

    TWOI SPRZYMIERZEŃCY
    Szybki zastrzyk energii w ciągu dnia zapewnią ci:

    > suszone owoce – zawarty w nich cukier szybko przeniknie do krwi, co pobudzi cię do działania, a błonnik wypełni żołądek; zjedz koło południa garstkę suszonych moreli, a nie rzucisz się wygłodniały na obiad;
    > orzechy – zawierają tryptofan, aminokwas niezbędny do produkcji hormonu szczęścia: serotoniny, duże ilości NNKT (niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych) usprawniających pracę układu nerwowego, błonnik, magnez, potas, fosfor oraz witaminy B1 i PP; nie chrup ich jednak garściami, bo są bardzo kaloryczne;
    > pestki słonecznika i dyni – dostarczą ci magnezu, a także tryptofanu i żelaza oraz witamin z grupy B; posyp nimi sałatkę lub zjedz garść w ciągu dnia.

    FAŁSZYWI PRZYJACIELE
    Strzeż się ich w chwilach kryzysu! Ich działanie szybko mija i pozostawia cię w jeszcze gorszej formie.

    > Kawa – jedna filiżanka postawi cię w potrzebie na nogi, ale nie nadużywaj jej, bo wypłukuje magnez i powoduje wahania poziomu glukozy we krwi; wypicie w ciągu dnia więcej niż sześciu filiżanek grozi nadmierną nerwowością i kłopotami ze snem;
    > słodycze – zawarty w nich cukier (węglowodan złożony: sacharoza) dostarcza wprawdzie energii, ale jest pozbawiony jakichkolwiek wartości odżywczych; po godzinie od zjedzenia ciastka z kremem lub kawałka tortu poczujesz się bardziej senny niż byłeś wcześniej;
    > alkohol – jeśli czujesz się przygnębiony lub osowiały, nie próbuj rozładować napięcia serią drinków! Kieliszek alkoholu pomoże ci się rozluźnić i wprawi cię w dobry humor, ale większa ilość spowoduje kłopoty ze snem i nasili objawy wyczerpania.

    na podstawie artykułu zawaretego w miesięczniku
    Samo Zdrowie - marzec 2001
    zredagował: Pikador25

    AUTOR POSTU: PIKADOR25
    • 0

    Doradca KFD

    Doradca KFD
    • KFD pro

    Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




    Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:



    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko