Skocz do zawartości

Zdjęcie

Sen a kulturystyka.

- - - - - kulturystyka

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
ANATOM

ANATOM

    Cieplice Family-Runners

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2529 postów
  • Wiek: 42
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Jelenia Góra-Cieplice
    • Staż [mies.]: 11 lat
    1. Mówi się, że kulturysta powinien spać conajmniej 8 godzin dziennie. Otóż można doprowadzić się do takiego stanu, że 4 godzinki snu będą wystarczające. Gdyby codziennie kłaść się spać dokładnie o tej samej godzinie, początkowo spać 9 godzin, co tydzień można skracać sobie sen o 15 minut. Po jakimś czasie będziemy spali bardzo krótko, przy czym ten sen będzie tak samo wartościowy jak poprzedni 9-cio godzinny.

    2. Najważniejszą częścią snu jest ta przed północą i jest to raczej niezależne od prowadzonego trybu życia. Zegar biologiczny jest dostosowany do życia zależnie od tego kiedy wschodzi, szczytuje, zachodzi słońce, więc warto kłaść się dosyć wcześnie, np. o 22:00. Natomiast podczas skracania sobie snu należy "ucinać" końcowe 15 minut.

    3. Żeby przestawić się na wcześniejsze chodzenie spać nie rób tak, że o zaplanowanej wcześniejszej niż zwykle godzinie kładziesz się do łóżka i próbujesz zasnąć. Nie warto też stopniowo przechodzić na wcześniejsze godziny. Siostra poleciła, że najlepiej jest obudzić się wcześnie rano, a wieczorem już nie będzie kłopotów z zaśnięciem o zaplanowanej porze.

    4. Nie powinno się spać ile tylko się da, bo przy zbyt długim śnie chyba jakieś złe substancje płyną do głowy (czy jakoś tak) i takie coś może być dla organizmu równie niekorzystne co nieprzespana noc. Najlepiej budzić się budzikiem i tyle. Chyba każdy odczuł jak pomimo długiego snu jest się sennym przez cały dzień.

    5. Żeby sen był najbardziej wartościowy nie powinniśmy w nocy odbierać żadnych bodźców z otoczenia. Czyli nie sypiać przy włączonej muzyce, intensywnych zapachach, zadbać o dobrą temperaturę. Znaczenie ma również to czy śpimy w wygodnej pozycji.

    6. Sen powinien być nieprzerwany - odsypiamy to co mamy jednym ciągiem. Jeżeli w nocy są kłopoty z pragnieniem, 3,5-4 litry z pięciu nakazanych do wypicia w ciągu dnia powinny być wypite do godziny 17:00.

    7. Ostatni posiłek powinien być zjedzony MINIMUM 1 godzinę przed zaśnięciem. Wiele osób je tuż przed snem puszkę tuńczyka. To jest bardzo złe. Ryba jest tłusta, a przez to ciężko strawna. Można ją zjeść w ostateczności na kolację (bo właściwe wszystkie tłuszcze powinniśmy starać się zjeść rano), natomiast 1,5 godziny przed snem zjeść porcję odżywki białkowej - jest łatwo przyswajalna dla organizmu, a przy tym lekkostrawna. Jeżeli coś będzie zjedzone mniej niż godzinę przed zaśnięciem to możecie mieć pewność, że organizm nie zdąży tego strawić do "godziny X", a podczas snu organizm zajmuje się regeneracją a nie trawieniem, wtedy to co zjedliśmy będzie czekało na strawienie w układzie pokarmowym aż do rana. Takie zalegające jedzenie przyczynia się do powstawania wrzodów żołądka (i chyba
    jakichś problemów ze zwieraczem żołądka, także może to doprowadzić do kłopotów z nieświeżym oddechem).

    8. Nie wolno dosypiać w ciągu dnia, ponieważ taka drzemka wcale nie regeneruje organizmu, a zakłóca wydzielanie hormonów, które jest regulowane w cyklu dobowym.

    źródło książkowe

    Dodał: Yaro
    • 0

    Doradca KFD

    Doradca KFD
    • KFD pro

    Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




    Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:
    Absenor , piosenka świąteczna | 52 Dębiec - Kryszmas , Marek Roman | piosenka o kwiatach , Senność bez Xpand , HIIT Interwaly na basenie



    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko