Skocz do zawartości

Zdjęcie

Rozciąganie - film z podstawowymi ćwiczeniami

- - - - - mocni.net

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
czorcia7

czorcia7

    Wczuwa się w forum

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 126 postów
  • Wiek: 44
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Chełmno
    • Staż [mies.]: 1200
    W poniższym artykule chciałbym Wam przedstawić trochę podstawowych informacji na temat rozciągania (tzw. stretching).

    Znajdziecie tutaj podstawowe ćwiczenia i sposób ich wykonania - film poniżej.

    Rozciąganie to podstawowa forma zapobiegania kontuzjom i bólom mięśni. Stretching polega na rozciąganiu mięśni celem ich uelastycznienia, a także poprawienia ukrwienia układu motorycznego. Jego zalety doceniają niemal wszyscy sportowcy, ludzie aktywni docenili jego zbawienny wpływ na samopoczucie.


    Film prezentujący wybrane ćwiczenia rozciągające:




    Podstawowe informacje dotyczące rozciągania:

    Sesja rozciągania musi być poprzedzona solidna rozgrzewką.

    Stretching można podzielić na kilka rodzajów, m.in.:
    - rozciąganie statyczne - rozciąganie mięśni podczas spoczynku i ich rozluźnienia (np. dociskanie),
    - rozciąganie dynamiczne - rozciąganie mięśni poprzez ruch (wymachy itp.)

    W każdej pozycji, w której się rozciągamy staramy się wytrzymać kilka sekund (5-10) a następnie wracamy do pozycji wyjściowej.

    Każde ćwiczenie wykonujemy w 3-4 seriach.

    W przerwach między ćwiczeniami staramy się rozbić/rozmasować rozciągane mięśnie (dłońmi/pięściami lub będąc w siadzie uderzając o podłogę)

    Nigdy nie należy się rozciągać czując ból (może dojść do naderwania lub zerwania). Ćwicząc z partnerem należy wszystkie ćwiczenie wykonywać delikatnie i z wyczuciem, aby nie doprowadzić do kontuzji osoby ćwiczącej.

    Rozciąganie należy wykonywać regularnie – kilka razy w tygodniu (4-5)


    Korzyści płynące z rozciągania:
    - powiększamy swój zakres ruchu
    - zmniejszamy napięcie mięśniowe
    - poprawiamy koordynacje ruchów
    - poprawiamy krążenie krwi
    - doprowadzamy organizm do stanu równowagi fizycznej
    - zwiększamy elastyczność mięśni
    - zapobiegamy uszkodzeniom włókien mięśniowych oraz kontuzjom w obrębie dolnego grzbietu, bóle mięśniowe i stawowe,
    - poprawiamy regenerację i redukujemy zakwasy (np. po treningu siłowym)

    Pozdr.
    • 0

    Doradca KFD

    Doradca KFD
    • KFD pro

    Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




    Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:



    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko