Skocz do zawartości

Zdjęcie

Ręce przy skroniach!

- - - - - rece przy skroniach

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
ANATOM

ANATOM

    Cieplice Family-Runners

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2529 postów
  • Wiek: 40
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Jelenia Góra-Cieplice
    • Staż [mies.]: 11 lat
    RĘCE PRZY SKRONIACH ...!

    W artykule tym chciałem poruszyć niesamowicie ważny problem, który jest bardzo istotny przy wykonywaniu ćwiczeń oddziałujących na mięśnie brzucha.

    Przez szereg lat [dziesiątki] wykonuje się popularnie mówiąc „brzuszki” trzymając splecione ręce na karku i w dodatku o wyprostowanych kończynach dolnych.

    Taki oto wizerunek wykonywanego ćwiczenia przekładany na praktykę powodował i powoduje wiele uszczerbków w zdrowiu ćwiczących.
    Otóż zostało już udowodnione poprzez naukowe badania biomechaniczne, iż tak wykonywane ćwiczenie z trzymanymi rękoma na karku prowadzi do poważnych uszkodzeń i dysfunkcji kręgosłupa. Podczas takiej „złej techniki” następuje ucisk rąk na kark, a zatem na odcinek szyjny kręgosłupa popychając go w przód.

    Taki stan rzeczy powoduje powstawanie szczelin między krążkami międzykręgowymi a kręgami.

    Powstają w ten sposób swego rodzaju „luzy” w kręgosłupie w jego odcinku szyjnym.

    Analizując dalej całą sytuację „luzy” z odcinka szyjnego kręgosłupa przenoszone są na zasadzie kompensacji w coraz to niższe „partie” kręgosłupa ostatecznie „lokując” się w odcinku lędźwiowo – krzyżowym.
    Większość ludzi, która w ten sposób ćwiczyła przez wiele, wiele lat może teraz odczuwać wszelakie bóle i niedogodności w tej części kręgosłupa.
    Niestety tak wykonywane ćwiczenia spotyka się dalej w szkołach na lekcjach wychowania fizycznego. Oczywiście nauczyciel prowadzący taką lekcję, w tak karygodny sposób tj. każąc ćwiczyć uczniom „brzuszki” z rękoma na karku jest bardzo niekompetentną osobą której należałoby odebrać prawa wykonywania zawodu, do momentu jego „AUTOREFORMACJI” !!!


    Tak więc od dziś dbajmy o swój kręgosłup i wykonujmy poprawnie owe ćwiczenie.

    - Z leżenia tyłem, nogi zgięte w stawach kolanowych oparte o podłoże, wykonujemy skłony w przód z rękoma trzymanymi przy skroniach [ewentualnie skrzyżowane na klatce piersiowej].
    Oczywiście aby bardziej wyizolować ćwiczenia mięśni brzucha [mm. abdominis] polecam wykonywać w takiej samej pozycji spięcia mięsni brzucha.


    Z kulturystycznym pozdrowieniem

    autor i opracowanie: Paweł Łukaszewicz
    • 2

    Doradca KFD

    Doradca KFD
    • KFD pro

    Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




    Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:



    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko