Skocz do zawartości

Zdjęcie

Pytanie o zestaw ćwiczeń na "Zdrowe nogi"

- - - - - dwugłowy czworogłowy zdrowe nogi ćwiczenia

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
lonzek

lonzek

    Nowy na pokładzie

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 38 postów
  • Wiek: 41
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Wrocław
    • Staż [mies.]: 18

    Hejka

    Mam domową siłownię (ławka, stojaki, atlas, drążek + kilka akcesoriów) i z racji dysponowania raczej ograniczonymi urządzeniami nie jestem w stanie wykonywać wszystkich ćwiczeń, które robiłem na siłowni profesjonalnej (chociażby wszelkie ćwiczenia na suwnicy). W związku z tym dotychczas w dniu treningu nóg wykonywałem następujące ćwiczenia:
    1. Przysiady ze sztangą 12,10,8,6
    2. Wykroki z hantlami 4x10
    3. Uginanie nóg na maszynie 4x10 (na atlasie)
    4. Jakieś ćwiczenia na łydki (wspinanie z hantlami/sztangą, stojąc/siedząc)
     
    Czyli miałem 2 ćwiczenia na czworogłowy (ćwiczenia 1. i 2. - przód nogi) i tylko 1 na dwugłowy (3. - tył nogi). Do tego razem z plecami ćwiczyłem martwy ciąg a to też obciąża przednią część uda, a przeczytałem, że powinno się równomiernie ćwiczyć (przód i tył). Zamieniłem więc wykroki (ćwiczenie nr 2.) na martwy ciąg na prostych nogach i w dniu treningu pleców dodałem dodatkowe ćwiczenie - skłony ze sztangą (tzw. "Dzień dobry"), gdzie też dwójki są zaangażowane. Czytałem też, że dwugłowy uda jest często zaniedbywanym mięśniem - dużo mniej rozwiniętym od czwórek. Co o tym sądzicie?
     
    Dodam jeszcze, że oprócz siłowni gram w koszykówkę (1-2x w tygodniu) i biegam (1x w tygodniu).
     
    Pozdrowionka.

    • 0

    Doradca KFD

    Doradca KFD
    • KFD pro

    Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




    Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:

    #2
    kozza

    kozza

      KFD Premium

    • KFD pro
    • PipPipPipPipPipPip
    • 2435 postów
  • Wiek: 33
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Wieliczka

    To, czy przysiady angażują mocniej przód uda, tył, czy może pośladki zależy od twojej budowy, rozstawu nóg, mechaniki ruchu i tego jak głęboko schodzisz. Tak czy inaczej przysiady angażują zawsze całe nogi, choć nie zawsze równomiernie.


    • 0

    #3
    lonzek

    lonzek

      Nowy na pokładzie

    • Użytkownicy
    • Pip
    • 38 postów
  • Wiek: 41
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Wrocław
    • Staż [mies.]: 18

    To, czy przysiady angażują mocniej przód uda, tył, czy może pośladki zależy od twojej budowy, rozstawu nóg, mechaniki ruchu i tego jak głęboko schodzisz. Tak czy inaczej przysiady angażują zawsze całe nogi, choć nie zawsze równomiernie.

     

    Ja sugeruję się tym, co jest w Atlasie napisane ;-) Poza tym ćwicząc przysiady najczęściej czwórki najbardziej właśnie czuję.

     

    W swoim pierwszym poście zapomniałem jeszcze dopisać, że wcześniej ćwiczyłem jeszcze wyprosty nóg, ale zrezygnowałem z tego ćwiczenia po tym, ja rehabilitantka mi powiedziała, że to jest złe ćwiczenie, bo obciąża mocno kolana a ja właśnie z kolanami mam problem od jakiegoś czasu (bolą po grze w kosza - nie miałem żadnego urazu).

    Pozdrowionka.


    • 0




    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko