Skocz do zawartości

Zdjęcie

Przetrenowanie.

- - - - - przetrenowanie

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
ANATOM

ANATOM

    Cieplice Family-Runners

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2529 postów
  • Wiek: 39
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Jelenia Góra-Cieplice
    • Staż [mies.]: 11 lat
    Optymalna częstotliwość treningów jest częstym przedmiotem dyskusji naukowców.Istnieje szereg teorii,a każda ma potwierdzenie w wynikach badań.
    Zamiast jednak głowić się nad wyimaginowaną idealną częstotliwością treningu, zajmijmy się zdefiniowaniem poruszanego problemu. Zanosi się na to, wszystkie wysuwane przez ekspertów propozycje mogą być prawdziwe.
    Niektórzy naukowcy są przekonani, że istnieją trzy odrębne typy przetrenowania,a w ramach nich podkategorie.
    Przetrenowanie mechaniczne angażuje układ lokomotoryczny tkanki łącznej (elementy tkanki łącznej bezpośrednio zaangażowane w ruch, na przykład chrząstki, wiązadła, ścięgna i kości). Te typy tkanek mają stosunkowo małe ukrwienie, powolną przemianę materii, a co za tym idzie, wolne tempo regeneracji. Zbyt częsty wysiłek lub zła technika podczas ćwiczeń zazwyczaj powoduje kontuzje sportowe wskutek nadmiernego zużycia miejscowego tych tkanek.
    Natomiast przy przetrenowaniu metabolicznym następuje utrata rezerw glikogenu. Jest to z ruguły wynik braku równowagi pomiędzy rozpadem a wytwarzaniem adenozynotrójfosforanu. Gdy sportowiec nie dba o należytą regenerację, zasoby bogatych w energię związków fosforu zaczynają się zmniejszać, co z kolei utrudnia pracę mięśni.
    Wreszcie istnieje zespół przetrenowania systemowego albo przetrenowania całego ciała. Cechuje się ogólnym poczuciem przemęczenia, które jest głównym objawem, kojarzacym się sportowcom z przetrenowaniem. Oprócz braku motywacji i zmęczenia, przejawia się osłabieniem reakcji układu odpornościowego, co może prowadzić do chorób.
    Istnieje jeszcze więcej podtypów przetrenowania. Nie będziemy ich wyliczać, po prostu pamiętajmy, że jest ich wiele więcej o różnych objawach, i że wymagają one różnych metod leczenia. Przy przetrenowaniu mechanicznym wystarczy po prostu nosić odpowiednie obuwie albo stosować właściwą technikę przy wykonywaniu ćwiczeń. U osób cierpiących na przetrenowanie metaboliczne ważne jest odpowiednie spożycie węglowodanów, suplementacja kreatyną i należny odpoczynek, a rekonwalescencja zakończy się w ciągu paru dni.
    Jednakże zespół przetrenowania systemowego zazwyczaj wymaga co najmniej tygodniowego leczenia, gdyż wchodzą w grę rozmaite czynniki, w tym stres emocjonalny czy psychiczny, dieta i/albo choroba. Konieczne jest zwiększenie spożycia kalorii i suplementacja przynajmniej 10 g glutaminy dziennie.
    Warto śledzić swoje postępy i zwracać uwagę na sygnały, jakie daje Ci organizm. Jeżeli zaobserwowałeś u siebie objawy podobne do opisanych powyżej, na przykład słabsze wyniki czy chroniczne przemęczenie, przyjrzyj się swojemu programowi treningu i ogólnie swojemu życiu. Może twój organizm usiłuje Ci powiedzieć, żebyś dokonał paru drobnych zmian, a może nawet potrzebuje odpoczynku.

    źródło: szymiec.pl


    AUTOR POSTU: BAGIET
    • 0

    Doradca KFD

    Doradca KFD
    • KFD pro

    Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




    Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:



    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko