Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problem z kalorycznością podczas redukcji

- - - - -

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
zuychi

zuychi

    Nowy na pokładzie

  • Nowi na forum
  • Pip
  • 2 postów

Witam, nie jest to moja pierwsza redukcja, w przeszłości już zdarzyła się jedna z 94 na 86 kg, aktualnie ważę 84kg i chciałbym to zbić w okolice 76 kg. Mam 18 lat, waga 84 kg, aktywność fizyczna wygląda głównie tak, że jeżdżę na rowerze, z aplikacji Huawei Health wynika, że spalane kalorie oscylują w granicach 400-1200 kcal, wiadomo, zależy od przebytego dystansu.
Obliczyłem swoje BMR ze wzoru 

BMR = (9,99 x waga) + (6,25 x wzrost) – (4,92 x wiek) + 5
Wyszło coś w okolicach 2756 kcal

Około 2 tygodnie temu zacząłem redukcję na kaloriach 1600-1800 kcal, waga od tamtego czasu stoi w miejscu mimo deficytu i wydatku kalorycznego w postaci przejażdżek na rowerze. 
Teraz pytanie, ile kalorii powinienem spożywać, skoro taki deficyt na mnie nie działa? Nie mam sztywnego systemu odżywiania, czasem jest to jajecznica z trzech jaj i bułka, czasem jakaś owsianka itd. 
Czasem też całkowicie pomijam śniadanie, gdy budzę się w okolicach godziny 10 i dzień zaczynam od obiadu o godzinie 12, później jakieś mniejsze przekąski na wieczór. 
Wychodziło też tak, że czasami do tych 1800-2000 kcal nie dociągałem, bo po prostu nie byłem głodny. 
Sporadycznie w tygodniu zdarzą mi się ćwiczenia z hantlami czy to gumą oporową.

Czy to, że waga stoi w miejscu może być spowodowane tym, że zacząłem redukcję od zbyt niskiej kaloryki?
Powinienem spożywać sztywnie wyliczone makro co do grama, jak chodzi o węgle, białka i tłuszcze? 

Wyliczałem też PPM ze wzoru 

66,5 + (13,75 x masa ciała [kg]) + (5,003 x wzrost [cm]) – (6,775 x [wiek])
Wyszło 2008 kcal

Jakieś wskazówki co do diety? Ile białka, węgli i tłuszczu spożywać, czy też ile kalorii powinienem zjadać. 
Proszę o pomoc  :oops:
 



 


  • 0

Doradca KFD

Doradca KFD
  • KFD pro

Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:

#2
zuychi

zuychi

    Nowy na pokładzie

  • Nowi na forum
  • Pip
  • 2 postów

Zapomniałem dopisać, że nie mam opaski na rękę, a źródłem z którego Huawei Health korzysta jako ten swój "wylicznik" spalonych kalorii jest telefon, w kieszeni spodni podczas jazdy 


  • 0

#3
AdiPaco

AdiPaco

    Nowy na pokładzie

  • Nowi na forum
  • Pip
  • 6 postów
Moim zdaniem za niska kaloryka. Skoro wyliczyłeś sobie BMR na poziomie 2700kcal to dość dużo jak na podstawowa przemianę materii, więc chyba zaszła pomyłka.
Nie podajesz ile masz wzrostu więc ciężko obliczyć.
A jeśli chodzi o ilość kcal jaka teraz dostarczasz to stanowczo za mało i może być to przyczyną "wagi w miejscu"
Co do sztywnego makro to zależy od tego jak chcesz schudnąć?
Czy tylko kg w dół, czy chodzi o jakościowe zrzucenie wagi.
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

 Zamknij okienko