Skocz do zawartości


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
susa

susa

    Wczuwa się w forum

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 167 postów
Witam,
Po ostatnim porodzie miałam poporodowe zapalenie tarczycy, poziom hormonów ft3 i ft4 był znacznie podwyższony. Lekarz zalecił mi przyjmowanie kortyzonu. Po kilku tygodniach brania leku wyniki znacznie się poprawiły, a razem z nimi moja waga. Przytyłam 4 kg i boję się że nadal będę tyć. Może to przez ten lek, albo tarczyca płata znowu jakieś figle. Macie jakieś opinie na ten temat?
  • 0

Doradca KFD

Doradca KFD
  • KFD pro

Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:

#2
giadro

giadro

    Wczuwa się w forum

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 140 postów
Z tego co wiem właśnie po kortyzonie można bardzo przytyć, więc prawdopodobnie w twoim przypadku to on jest głównym sprawcą przybierania na wadze, ale nie wolno wykluczać że z tarczycą może być też coś nie tak. Powinnaś to z lekarzem skonsultować.
  • 0

#3
korporacja

korporacja

    Wczuwa się w forum

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 137 postów
Poporodowemu zapaleniu tarczycy można zaradzić. Bardzo często ustępuje ono całkowicie po obserwacji, lub ewentualnej próbie odstawienia leków, w przypadku gdy ich dawki są niewielkie. Także udaj się do lekarza i pogadaj z nim aby może zmienił ci lek lub zmniejszył dawki przyjmowanego obecnie. Przy chorobach tarczycy tycie jest charakterystyczne przy niedoczynności więc warto też może wykonać badania i pod tym kątem.
  • 0

#4
mijojo

mijojo

    Wczuwa się w forum

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 127 postów
Generalnie kobiety po ciąży tyją, a jeśli dochodzi do tego poporodowe zapalenie tarczycy to nic dziwnego że waga leci do góry, tym bardziej jeśli wyniki mówią o niedoczynności, w którą zapalenie się przekształciło.
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

 Zamknij okienko