Skocz do zawartości

Zdjęcie

Plan treningu po artroskopi, a przed rekonstrukcją ACL

- - - - -

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
Janek&

Janek&

    Nowy na pokładzie

  • Nowi na forum
  • Pip
  • 5 postów
  • Wiek: 30
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: 2,5
    Witam.

    Postaram się opisać sytuację krótko i zwięźle.

    3 miesiące temu zerwałem więzadło krzyżowe podczas meczu piłki ręcznej, którą regularnie trenowałem od dawna. Miałem już artroskopie operacyjną i czeka mnie rekonstrukcja ACL, jednak niestety minie sporo czasu zanim nadejdzie moja kolej. Obecnie mogę biegać (po równym terenie), jeździć rowerem i ostrożnie ćwiczyć na siłowni. Kolano nie jest mocno stabilne więc chciałby stworzyć odpowiednio bezpieczny plan treningu.

    Od niedawana 2,3 razy w tygodniu biegam (2km, gimnastyka, 2km) i 2,3 razy ćwiczę na siłowni. Na siłowni:
    - wyciskanie sztangi na ławce poziomej leżąc 10/10/10
    - pompki w podporze tyłem 15/15/15
    - uginanie ramion ze sztangą podchwytem 15/15/15
    - wyciskanie sztangi sprzed głowy siedząc 10/10/10
    - wspięcia na palcach stojąc 20/20/20
    - brzuszki proste 35/35/35
    Nie zawsze w takich proporcjach. Przerwy 120 sek.Mam dostęp do wybrakowanej "prawie siłowni".

    Brakuje mi porządnego planu, to co robiłem było wybrakowane o czworogłowy ud, plecy...


    Dlatego kieruję prośbę do Was.
    Pozdrawiam!
    • 0

    Doradca KFD

    Doradca KFD
    • KFD pro

    Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




    Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:

    #2
    b00g!e

    b00g!e

      KFD Gold

    • KFD pro
    • PipPipPipPipPipPip
    • 3571 postów
  • Wiek: 31
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:xxxx
    • Staż [mies.]: 60*
    Nie możesz nadwyrężyć bo czeka Cię drugi zabieg.Rekonstrukcja to poważna sprawa.Kolano jest osłabione i ja przy zerwanym wiązadle nie biegałem w ogóle.Spróbuj spięć.Użyj wyszukiwarki tematów o tym jest kilka.Pzdr
    • 0

    #3
    Aggressor

    Aggressor

      Entia non sunt multiplicanda praeter necessitatem

    • Aktywny użytkownik
    • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
    • 15119 postów
  • Wiek: 37
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Siemianowice
    • Staż [mies.]: 11lat
    Plecy mozesz cwiczyc w miare normalnie tzn podciagania na drazku roznie sciagania czy np wioslowania w oparciu o ławke to bez problemu mozesz wykonywac.

    Co do nóg - nie wiem niestety jak bardzo masz niestabilne to kolano ale na malych ciezarach delikatnie w skupieniu mozesz te nogi troche ruszyc, np jesli bedziesz widzial ze kolano nie ucieka to mozesz niepelne wypychanie na suwnicy z bardzo malym obciazeniem zrobic (tylko tak jak pisalem zakres niepelny )- aha najlepiej jakby to byla suwnica pozioma a nie skosna jak jest skosna to lepiej nie ryzykowac.
    Ewentualnie z pusta sztanga sprobowac polprzysiadu

    Ja natomiast uderzylbym do kogos po cwiczenia stabilnosci - te najprostsze z asekuracja na piłce do fitnesu (tej mniejszej).
    Mozesz tez wykonywac izometrie przodu jak i tylu uda (napinanie )
    Wszelkiego rodzaju pchania piłki w sciane przodem i tylem podudzia, w staniu lezeniu, naciskanie piłki stopą z góry etc.
    • 0




    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko