Skocz do zawartości

Zdjęcie

niepełnowartościowe białka w diecie

- - - - -

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
reddevil360

reddevil360

    Nowy na pokładzie

  • Nowi na forum
  • Pip
  • 2 postów

Witam, to mój pierwszy post.

 

Chciałbym zapytać jak wygląda sprawa zapotrzebowania na białko na masie. Teoretycznie powinno wynosić około 2g/kg masy ciała, jednak w mojej diecie mam bardzo dużo białka pochodzącego z tych niepełnowartościowych zrodel takich jak ryż, płatki owsiane, masło orzechowe, kokos. Z drugiej strony czytałem, że jedząc posiłki zawierające białko roślinne i białko np. zwierzęce, aminogram się uzupełnia. Czy lepiej będzie zwiększyć podaż do 2,5g/kg i wliczać wszystko, czy liczyć tylko białko z jaj, odżywki, mięsa, twarogu i ucinać ten nadmiar teoretycznie pustych kalorii z tłuszczy? 

 


  • 0

Doradca KFD

Doradca KFD
  • KFD pro

Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:

#2
xQuadro

xQuadro

    Wczuwa się w forum

  • Nowi na forum
  • PipPip
  • 105 postów
  • Wiek: 16
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Konin
    • Staż [mies.]: 10

    1,8-2g/kg białka w zupełności wystarczy. Powinno się wliczać wszystkie produkty zawierające te pełnowartościowe, jak i niepełnowartościowe białko z tego powodu, że niektóre produkty pochodzenia roślinnego zawierają dużą ilość białka. Choć są pewne różnice pomiędzy białkiem z jaj, ryb czy mięsa a białkiem ze zboża, nasion to jednak Twój organizm nie rozdziela białka na pełnowartościowe i niepełnowartościowe, za wliczaniem białka z różnych produktów przemawia również fakt, że wliczając białko niepełnowartościowe, możesz po części odciążyć organizm od mięsa.


    • 2




    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko