Skocz do zawartości

Zdjęcie

Modlitewnik + sztangielki?

- - - - -

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
Sir Valeq

Sir Valeq

    Się rozkreca

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 266 postów
  • Wiek: 37
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Włocławek
    Witam,

    Próbuję w swojej ogólorozwojówce pozamieniać ćwiczenia ze sztangą na ćwiczenia ze sztangielkami (kwestia asymetrii, której nie chcę pogłębić, zanim zacznę jakiś typowo masowy plan) i zastanawia mnie, czy na modlitewniku można użyć sztangielek? Jeśli tak, to ćwiczyć naraz obie ręce czy po jednej?

    Poza tym, jeśli zamienię uginanie przedramion ze sztangą podchwytem też na sztangielki, to czy warto zastosować chwyt młotkowy/supinację dla lepszego efektu (o ile takowy jest), czy wykonywać to tak, jakbym miał w rękach sztangę?

    Dalej: w atlasach wyciskanie francuskie sztangi leżąc opisywane jest jako jedno z lepszych na triceps. Czy coś stracę robiąc to sztangielkami? (poza oczywistym utrudnieniem w postaci pilnowania, by nie uciekały)

    Ostatnia sprawa: mam problem z odpowiednim angażowaniem obu stron mięśni pleców przy ćwiczeniach na tę partię - czuję wyraźnie, że po tej stronie gdzie mam silniejszy biceps angażuje się on bardziej i przez to moje plecy po tej stronie mniej pracują. Czy zmiana szerokości lub ustawienia chwytu tam, gdzie jest to możliwe, może tu pomóc? Chciałbym, żeby w ogóle bicepsy angażować tu jak najmniej.
    • 0

    Doradca KFD

    Doradca KFD
    • KFD pro

    Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




    Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:

    #2
    andrew1978

    andrew1978

      Na KFD prawie jak w domu ;)

    • Aktywny użytkownik
    • PipPipPipPipPip
    • 1703 postów
  • Wiek: 42
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:PL
    • Staż [mies.]: xxx
    1) Możesz użyć sztangielek, lecz wygodniej ci będzie użyć jednej na modlitewniku.
    2) Zastosuj wtedy uginanie z supinacją. Młotkowe też oczywiście rób.
    3) Co do francuskiego to możesz robić tak samo nachwytem jakbyś trzymał sztangę - rób i tak i chwytem młotkowym; ruch sztangą i sztangielką jest na tyle podobny, że nie ma sensu "wyważać otwartych drzwi" - biorąc sztangę chodzi tu o możliwość używania większych ciężarów i wygody ruchu (duże sztangielki = niewygoda).
    4) Co do pleców spróbuj na początek zmniejszyć używany ciężar i zatrzymywać ruch podczas największego skurczu pleców. Do tego rozciągaj plecy statycznie między seriami i na koniec treningu (stretching). Oczywiście kombinuj z rozstawem rąk i z uchwytami bo wtedy angażujesz bardziej środkowe części lub zewnętrzne pleców.

    Edytowany przez andrew1978, 04 listopad 2011 - 17:30 .

    • 1

    #3
    Sir Valeq

    Sir Valeq

      Się rozkreca

    • Użytkownicy
    • PipPipPip
    • 266 postów
  • Wiek: 37
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Włocławek
    Dzięki za konkretną odpowiedź!
    • 0




    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko