Skocz do zawartości

Zdjęcie

Keto kwasy

* * * * * 1 głosów

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
Mainevant

Mainevant

    Team KFD

  • Partner KFD
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 26420 postów
  • Wiek: 34
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Piła

    Alfa ketoglutaran


    Dodany obrazek


    Temat dotyczący alfa ketoglutaranu po raz pierwszy pojawił się w latach 90. Na tapecie znalazła się najnowsza forma argininy- AAKG, która miała zawojować świat suplementów. Cytowano wiele badań w których AAKG miało być idealnym środkiem w walce z katabolizmem mięśniowym w przypadku osób chorych na przewlekłe choroby. Keto kwasy po dzień dzisiejszy są popularne i są nadal wykorzystywane przez entuzjastów sportów siłowych oraz firmy suplementacyjne. Przyjmuje się że AAKG stanowią wyłącznie odmianę argininy, która ma na celu wzmożenie efektu pompy mięśniowej itp. Zapomina się jednak o samym keto-kwasie. Najnowsze badania opublikowane w Journal of the International Society of Sports Nutrition przedstawiają najróżniejsze formy keto-kwasów, oraz badają ich wpływ na ograniczenie powstawania amoniaku podczas intensywnych ćwiczeń. Poziom amoniaku może zwiększyć się we krwi, gdy organizm zaczyna korzystać z aminokwasów. Wielu bywalców siłowni doświadczyło woni amoniaku emanującego z ich potu po wyczerpujących sesjach treningowych, ze względu na zaniżone spożycie węglowodanów. Z kulturystycznego punktu widzenia takie postępowanie jest niekorzystne. Należy również nadmienić, iż dla zwykłego bywalca siłowni takie postępowanie również jest niewskazane gdyż amoniak indukuje poczucie zmęczenia. W badaniu opublikowanym na łamach Journal of the International Society of Sports Nutrition uczestnicy zostali podzieleni na 3 grupy: placebo, grupa otrzymująca ~72mg/kg/dzień AKG - alpha-ketogluterates oraz grupa przyjmująca ~45mg/kg/dzień BCKA - branched chain keto acids. AKG wiążąc się z amoniakiem tworzy kwas glutaminowy podczas gdy BCKA formuje BCAA. Po 4 tygodniach wyczerpującego treningu siłowo-wytrzymałościowego w grupach suplementujących AKG i BCKA odnotowano lepsze efekty, jednak to grupa stosująca AKG miała najlepsze rezultaty. W grupie placebo pojawiło się przetrenowanie, natomiast w grupach stosujących dodatkowe suplementy nie zaboserwowano tego zjawiska.

    Dodany obrazek


    Źródło: J Int Soc Sports Nutr. 2012 Aug 2;9(1):37; Int J Sports Med 1990, 11 (Suppl 2):S129–S142; Prog Neurobiol 2010, 91:200–219.

    Keto Acids Source
    • 0

    Doradca KFD

    Doradca KFD
    • KFD pro

    Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




    Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:

    #2
    Mainevant

    Mainevant

      Team KFD

    • Partner KFD
    • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
    • 26420 postów
  • Wiek: 34
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Piła
    Poniżej zamieszczam kilka badań powiązanych z tematem keto kwasów.
    Jeśli ktoś ma jakieś inne to jak najbardziej zachęcam do wrzucania!

    http://www.ergo-log.com/alpha-keto-acids-give-athletes-more-energy.html

    http://www.ergo-log.com/aakg.html

    http://www.ergo-log.com/arginine-alpha-ketoglutarate-before-work-out-no-effect.html


    • 0




    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko