Jump to content

Photo

Jogging

- - - - -

  • Please log in to reply

#1
Myla

Myla

    Się rozkreca

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 477 posts
  • Wiek: 31
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Stacja Kosmiczna
    • Staż [mies.]: 228
    Jogging

    Jogging jest formą rekreacyjnego jednostajnego biegu w wolnym tempie. Za jogging uważamy bieg z prędkością dochodzącą do 9 km/h. Taki bieg jest z punktu widzenia fizjologicznego najkorzystniejszą, najbardziej wszechstronną formą ruchu, ponieważ angażuje praktycznie cały organizm, wszystkie jego układy.

    Głównymi korzyściami płynącymi z uprawiana tej rekreacji ruchowej są:

    - poprawa sprawności fizycznej
    - poprawa wydolności fizycznej
    - poprawa krążenia
    - obniżenie poziomu cholesterolu
    - obniżenie poziomu stresu i niepokoju

    Jak często, jaki dystans, jak szybko?

    Prędkość oraz dystans powinien być uzależniony od własnych predyspozycji, teoretycznie za jogging nie uważa się biegu poniżej 7 km/h, dla porównania podczas szybkiego marszu rozwijamy prędkość około 6km/h. Podczas biegu starajmy się zwrócić uwagę na tętno, a w szczególności na oddech, powinien on być głęboki, lecz w miarę spokojny, pozwoli nam to kontrolować swój wysiłek. Częstotliwość z jaką powinno się biegać rekreacyjnie to 3 – 2 razy na tydzień po około 30 – 40 minut (5 – 6 km) oczywiście jest to uzależnione od własnych predyspozycji.

    Gdzie uprawiać jogging?

    Najlepiej wybrać drogi utwardzone o znikomym natężeniu ruchu, które dodatkowo najlepiej jakby znajdowały się w lesie (tlen). Starajmy się aby nasza trasa zaczynała się i kończyła mniej więcej tym samym miejscu, oraz żeby meta była blisko domu. Na początku wybierajmy dosyć płaskie odcinki, w miarę nabywania wzrostu doświadczenia trasa powinna być bardziej zróżnicowana.

    Kilka rad.

    - Używaj obuwia przeznaczonego do biegania, powinno one posiadać miękką amortyzującą podeszwę, oraz wyprofilowaną wkładkę.
    - Należy unikać trenowania metodą "dużo i szybko". Przed rozpoczęciem biegów odpowiednie ćwiczenia rozciągające są konieczne. Jeżeli mięśnie są odpowiednio rozgrzane, ryzyko nadwerężenia mięśni, ścięgien i stawów jest mniejsze.
    - Ćwiczenia rozciągające powinny trwać około 5-10 minut. Ważne jest aby rozciągnąć partie mięśni służących poruszaniu się, czyli nóg i pleców.
    - Biegaj w spodniach które zakrywają staw kolanowy, chroni to przed szybkim wyziębieniem kolana.

    Autor: Myla
    • 0

    Doradca KFD

    Doradca KFD
    • KFD pro

    Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




    Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:



    0 user(s) are reading this topic

    0 members, 0 guests, 0 anonymous users

     Zamknij okienko