Skocz do zawartości

Zdjęcie

JAKI OLEJ DO 1.8T?

- - - - -

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
C0rvette

C0rvette

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 1015 postów
  • Wiek: 24
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Okolice Lublina
    • Staż [mies.]: ~22

    Siema...!

     

    Musze wymienić olej w audi a4 1.8t 150KM przebieg 285 tyś km...

    Aktualnie jest 10w40 conajmniej od dwóch wymian oleju.... Zakupiłem to auto i zbliża się wymiana... myślałem o płukance LM + jakiś 5w30 lub 5w40... ale parę wujków powiedziało mi że to zniszczy silnik i trzeba zalać 10w40 tak jak jest.... 

     

    Czytałem trochę internetów i ludzie do Turbo zalecają 5w30 i 5w40 tak jak chciałem... Co myślicie jaka lepkość zalać i z jakiej firmy olej? Czy to prawda że jak wleje coś innego niż to 10w40 to rozszczelni silnik i trzeba remont robic?

     

    Myślałem o Valvoline Max life lub jakiś Liqui Moly....

     

     

    HELP ME... musze to w tym tygodniu ogarnąć


    Edytowany przez C0rvette, 15 marzec 2015 - 20:04 .

    • 0

    Doradca KFD

    Doradca KFD
    • KFD pro

    Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




    Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:

    #2
    SanchoPancho

    SanchoPancho

    • Użytkownicy
    • PipPipPipPipPipPip
    • 2695 postów
  • Wiek: 29
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Bydgoszcz
    • Staż [mies.]: nic

    Prawda, przy zmianie oleju z półsyntetyka na pełen syntetyk może dojść do rozszczelnienia jednostki. Należy zorientować się, jakie stężenie detergentów znajduje się w obecnie stosowanym oleju. Płukanie kanałów olejowych, następnie uzupełnienie układu olejem o znacznie większej ilości detergentów (środków myjąco - płuczących), może doprowadzić do wypłukania nagarów, które często uszczelniają silnik (zwłaszcza starsze konstrukcje po znacznym przebiegu). Niektóre oleje posiadają składowe, które dodatkowo degradują uszczelnienia silnika.

     

    Klasę lepkości oleju, którą masz zastosować dla danego auta znajdziesz w danych producenta. Tego się trzymać, nie rad "ekspertów" z forum.


    Edytowany przez SanchoPancho, 15 marzec 2015 - 20:22 .

    • 0

    #3
    xwojaxx

    xwojaxx

      Chyba zostanę tu na dłużej

    • Użytkownicy
    • PipPipPipPip
    • 1113 postów
  • Wiek: 30
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Katowice
    • Staż [mies.]: 5 lat

    Miałem ten sam silnik w golfie 1.8T 150 koni i lałem tylko 10w40 (taki jaki był)


    • 0

    #4
    C0rvette

    C0rvette

    • Użytkownicy
    • PipPipPipPip
    • 1015 postów
  • Wiek: 24
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Okolice Lublina
    • Staż [mies.]: ~22
    Czyli nie zmieniac lepkosci i lac 10w40??
    • 0

    #5
    Radek1982

    Radek1982

      Burned to the ground

    • KFD pro
    • PipPipPipPipPipPipPipPip
    • 8234 postów
  • Wiek: 37
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Persepolis
    • Staż [mies.]: 1xx

    Też leję 10w40 i nie kombinuję z innymi


    • 0

    #6
    C0rvette

    C0rvette

    • Użytkownicy
    • PipPipPipPip
    • 1015 postów
  • Wiek: 24
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Okolice Lublina
    • Staż [mies.]: ~22
    To pozostalo wybrac jaki... mobila nie wleje jak i jakiegos elfa czy gm... valvoline czy liqui moly??
    • 0

    #7
    ...Marian...

    ...Marian...

      KFD Silver

    • KFD pro
    • PipPipPipPipPipPipPip
    • 5683 postów
  • Wiek: 29
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:na wschodzie
    • Staż [mies.]: 24+18
    Castrol magnatec lub liqui moly
    • 0

    #8
    ziemba12345

    ziemba12345

      KFD Platinum

    • KFD pro
    • PipPip
    • 111 postów
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: 6
    Leje sie taki olej jaki zaleca producent. Ja do wszystkich swoich samochodów zawsze leje pełny syntetyk, nawet do 20 letnich. Jak silnik jest ruina to i mineralny olej nic nie da. Producent do 1.8t zaleca olej 5w30 i spełniający norme vw 502.00 i taki trzeba zalać. Nie ważne jakiej firmy. Głupia gadka starych mechaników że do starszych silników tylko półsyntetyk albo mineralny bo sie silnik rozszczelni. Kup dobry olej o ww. normie i będzie dobrze. Niczym nie musisz płukać silnika bo dobre oleje mają dodatki czyszczące. Ja zawsze leje olej shella i nawet w 20 letniej omedze czy polówce nie było żadnych problemów. O nowym audi czy pandzie już nie wspomne. A w omedze jak ją kupiłem był zalany minerał castrola.
    • 1

    #9
    C0rvette

    C0rvette

    • Użytkownicy
    • PipPipPipPip
    • 1015 postów
  • Wiek: 24
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Okolice Lublina
    • Staż [mies.]: ~22

    Dzięki Wielkie... Muszę teraz pojeździć popytać w sklepach o oleje... bo u mnie w okolicy wszędzie Lotus i GM na stanie


    • 0

    #10
    Andrzej_

    Andrzej_

      KFD Silver

    • KFD pro
    • Pip
    • 40 postów
  • Wiek: 42
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: -8lat

    Mam 1.8t, leje od kilku lat Motula X-cess 5w40,za każdym razem płukana Liqui - też zmieniałem z 10w40 - nic się nie stało. Tutaj jest turbina i wymaga odpowiedniego smarowania.


    • 0




    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko