Jump to content

Photo

Jak zmierzyć swój progres treningowy? Jak oceniać efektywność treningu?

- - - - -

  • This topic is locked This topic is locked

#1
donVincenzo

donVincenzo

    Nowy na pokładzie

  • Nowi na forum
  • Pip
  • 5 posts

Elo, elo!

Z serii "Początkujący terminator pyta":

W jaki sposób zmierzyć swój progres na siłowni? Ilość kilogramów podniesionych? Czy lepiej średni ciężar na powtórzenie?

Mówię o długoterminowym porównywaniu treningów, chciałbym zobaczyć jak układa się mój progres? Czy dalej postępuje on z taką samą szybkością jak na początku, czy zwolniłem, a jeżeli tak to w jakim tempie zwalniam i czy można wtedy prognozować na przyszłość.

 

Pytanie drugie:

Jak oceniać efektywność treningu? 

Żeby dokładnie wyjaśnić o co mi chodzi posłużę się przykładem. Skończyłem ćwiczenie (chodzi mi bardziej o efektywność pojedynczego ćwiczenia) i teraz chciałbym w jakiś sposób ocenić jak się czuję, czy ćwiczenie fajnie mnie zmęczyło, zniszczyło, czy powinienem dokładać następnym razem, czy może powinienem zwiększyć liczbę powtórzeń lub kombinować inaczej.

Ok, w sumie można powiedzieć, że odpowiedziałem sobie sam no to pytanie, bo do tej pory tak robię, oceniam w skali 5-stopniowej: (-1)-3, gdzie (-1) - ciężar był zbyt duży, nie poradziłem sobie, 0 - zniszczenie ale jakoś udźwignąłem, ciężar zbyt duży, 1 - było dobrze, czułem moc, progresja powtórzeń, 2- mogę więcej, można dokładać, 3- ciężar zbyt mały. I tak sobie oceniam po każdym ćwiczeniu jak się czuję.

 

Natomiast chodzi mi o naukowe albo zaawansowane podejście do obydwu tematów. Pytanie kieruję do doświadczonych siłaczy i proszę o merytoryczną odpowiedź. Wszystkie zbędne uwagi proszę, żebyście zachowali dla siebie. Jeżeli coś, co próbowałem przekazać będzie w jakiś sposób niejasne, dajcie znać. Dzięki za pomoc.

Pozdrówki!


  • 0

Doradca KFD

Doradca KFD
  • KFD pro

Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

 Zamknij okienko