Skocz do zawartości

Zdjęcie

Jak się odżywiać w ciąży, kiedy zaczynasz ją z nadwagą?

- - - - -

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
luiza

luiza

    Na KFD prawie jak w domu ;)

  • Aktywny user KFD
  • PipPipPipPipPip
  • 1738 postów
  • Wiek: 44
    • Płeć:Kobieta
    • Miasto:WO
    Podczas ciąży kobieta przybiera na wadze w sposób naturalny. Jednakże, kiedy zaczynasz ją z nadwagą zadbaj o siebie. Mały przyrost masy ciała uchroni cię przed otyłością.

    Przy prawidłowej wadze fizjologicznej, przyrost masy ciała podczas ciąży wynosi średnio 11-13 kilogramów. Jeśli masz nadwagę kontroluj przyrost wagi. Nie musisz jeść za dwoje. Właściwie nie powinnaś.

    Przez całą ciążę kobieta nie powinna przytyć więcej niż waży płód, wody płodowe i łożysko (średnio to waga do 8 kilogramów). Nadwaga pojawia się, kiedy kobieta podczas ciąży utyje do 30 kilogramów.

    Dieta od początku ciąży powinna zawierać wszystkie niezbędne składniki potrzebne do budowy rozwijającego się młodego organizmu. Trzeba jeść tak, aby unikać przejadania się i podjadania.

    Dietę wzbogać o produkty białkowe: sery, mleko, wędliny i ryby żeby dostarczyć organizmowi pełnowartościowe białko. Tłuszcze należy spożywać pamiętając, że ich nadmiar gromadzi się w tkankach. Wybieraj chude mięso,np. drób, wołowinę i nietłuste ryby, np: pangę, pstrąga.

    Białko jest najważniejszym składnikiem dla rosnącego młodego organizmu. Od czwartego miesiąca ciąży zapotrzebowanie na białko wzrasta do ok. 80-100 gram na dzień. Białka dostarczają produkty pochodzenia zwierzęcego i roślinnego, ale białko pochodzenia zwierzęcego jest bardziej wartościowe. Znajdziesz je w mięsie, rybach, jajkach, mleku i przetworach mlecznych. Produkty roślinne zawierające dużo białka to produkty zbożowe: ryż, płatki owsiane, rośliny strączkowe, soja, soczewica. Podstawą żywienia przyszłej mamy jest dieta wysokobiałkowa z ograniczeniem soli. Sól powoduje zatrzymywanie wody w organizmie, co przyczynia się do zwiększenia masy ciał.

    Jeśli chodzi o węglowodany ogranicz je podobnie, jak tłuszcze. Postaraj sie zrezygnować z cukru i słodyczy. Zastąp je suszonymi lub świeżymi owocami, które zawierają fruktozę. Pamiętaj jednak, żeby nie przesadzić z ilością. Owoce też mogą dodać ci zbędnych kilogramów. Natomiast witaminy pochodzące ze spożywania świeżych warzyw i owoców, są bardzo pożyteczne dla przyszłej mamy i dziecka. Poza tym zawierają błonnik, który ułatwia trawienie i zapobiega zaparciom.

    Podczas ciąży często występują niedobory żelaza. Można je uzupełniać jedząc czerwone mięso, podroby, buraczki, jaja a zwłaszcza żółtko.


    Przykładowe menu na dwa dni:


    Śniadanie I

    Chleb żytni razowy; masło śmietankowe; polędwica drobiowa; sałatka z pomidora i ogórka; banan; gorzka herbata z cytryna.

    Śniadanie II

    Bułka kajzerka z jogurtem owocowym; kawa zbożowa.

    Obiad

    Barszcz ukraiński; mięso wołowe gotowane; ziemniaki z wody, kalafior; surówka z kapusty czerwonej z oliwą z oliwek; woda mineralna niegazowana.

    Podwieczorek

    Sucharki; jabłko; jogurt naturalny

    Kolacja

    Chleb żytni pytlowy; margaryna miękka; ser żółty gouda; papryka czerwona surowa; winogrona; herbata gorzka;



    Menu II

    Śniadanie I

    Chleb żytni sitkowy; masko roślinne; szynka chuda gotowana; surówka z marchwi i jabłka; kawa z mlekiem.

    Śniadanie II

    Chleb chrupki żytni, jajko gotowane, pomidor, sałata; winogrona; woda mineralna nie gazowana.

    Obiad

    Zupa krupnik: włoszczyzna, kasza jęczmienna gotowana; olej słonecznikowy, ziemniaki; bitki wołowe; ziemniaki z wody; surówka: kapusta biała, pomidor, papryka, cebula; sok grejpfrutowy; woda mineralna.

    Podwieczorek

    Ryż na sypko na mleku z tartym jabłkiem.

    Kolacja

    Chleb graham; kiełbasa szynkowa z kurczaka, masło roślinne, zielona sałata, pomidor; mandarynki; herbatka ziołowa z cytryną.


    Pamiętaj, że wielkość porcji też ma znaczenie, więc staraj się jeść często, ale niewielkie ilości.


    Opracowała – dietetyk Renata Halicka
    www.babyboom.pl

    • 0

    Doradca KFD

    Doradca KFD
    • KFD pro

    Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




    Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:



    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników