Skocz do zawartości

Zdjęcie

Jak się za to żelastwo zabrać?

- - - - -

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
-Adrian

-Adrian

    KFD Premium

  • KFD pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8306 postów
  • Wiek: 23
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Pleszew
    • Staż [mies.]: 83

    *
    POPULARNY

    Wstęp

     

    Podnosić ciężary może praktycznie każdy, kto nie ma na swoim koncie przeciwwskazań zdrowotnych, z resztą jak w każdym sporcie. Ważne jest też ogarnięcie wad postawy, dla niektórych drobiazg, ale w sporcie ma to duże znaczenie. Link na ten temat zamieściłem niżej.

     

    Dla kogo jest przeznaczony ten sport

     

    Osoby, które nie szukają wymówek przed robieniem siadów i martwego, bo przecież wyciska każdy oraz chcą z treningu na trening notować progres i co najważniejsze... lubią podnosić duże ciężary, powinny zająć się dźwiganiem.

     

    Błędne myślenie

     

    Wielu ludzi myśli, że ten sport to tylko rozwijanie siły, a sylwetka jest zaniedbana. Nie ukrywam, w większości przypadków tak jest, ale jak ktoś ma większe ambicje to wcale tak nie musi być. Przykładem jest chociażby PowerTS z naszego forum czy Dan Green, aktualny mistrz świata swojej kategorii z wagą 110 kg.

     

    Jak zacząć

     

    Jeżeli masz dostęp do jakiegoś klubu to sprawa jest prosta, idziesz tam. Jeśli jednak nie to można na kilka sposobów ale najlepszym rozwiązaniem na początek będzie najbardziej znana progresja liniowa z progresją 1-5 kg tygodniowo do głównych bojów. Takimi treningami są np. Starting Strength, Bill Starr czy StrongLifts. Osobiście polecam Starting Strength, ponieważ jest świetnie opisane przez Marka Rippetoe, można znaleźć wiele filmików instruktażowych na YouTube i zajrzeć na wikie. Opisany trening w linku poniżej.

     

    Główne zasady

     

    Nie jest to sport dla osób, które robią ciągłe zmiany i szybko rezygnują. Ktoś, kto kombinuje z treningu na trening co by tu zmienić i zmienia decyzje, w ogóle nie powinien zaczynać. Tutaj liczy się wytrwałość i realne określanie celów. Trzeba trzymać się podstaw, bo to one budują fundamenty.

     

     

    Linki:

    Wady postawy - PRZEJDŻ
    Starting Strength - PRZEJDŹ
    Podstawowa progresja liniowa - PRZEJDŻ


    • 8




    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko