Skocz do zawartości

Zdjęcie

"Hartowanie ciała".

- - - - -

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
ANATOM

ANATOM

    Cieplice Family-Runners

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2529 postów
  • Wiek: 42
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Jelenia Góra-Cieplice
    • Staż [mies.]: 11 lat
    Zabiegi hartujące sprawiają, że nasz układ odpornościowy z łatwością zwalczy każdą bakterię lub wirusy atakujące nasz organizm. Codzienne krótkie hartowanie pomoże naszemu organizmowi szybko nauczyć się reagować na zmianiające się warunki środowiskam, tj. temperatura, obecność drobnoustrojów.

    RÓŻNE METODY HARTOWANIA CIAŁA:

    --na bosaka
    Chodzenie, bieganie boso po domu przy każdej możliwej okazji podnosi naszą odporność, pomaga gdy cierpimy na ciągle zimne nogi. Należy pamietać jednak by nie siedzieć długo bez ruchu, gdyż w ten sposób można się nabawić kataru lub reumatyzmu.

    --po trawie, kamieniach, piasku
    Ten zabieg można wykonywać nawet przy temperaturze kilku stopni powyżej zera, ponieważ w trakcie chodzenia stopy się rozgrzeją. Zwykle zaczyna się od 1 minutowych seansów, potem wydłuża je się do 5-10 minut. Po tym czasie należy wrócić do domu i założyc natychmiast suche i ciepłe skarpetki.

    --po szronie, śniegu
    Ten zabieg polecany jest głównie dla "morsów". Stopy tak bardzo sie rozgrzewają, że ma się uczucie ich "płonięcia". Znaczy to że polepszyło się ich ukrwienie i krążenie. Można także wykonywać ten zabieg po oswojeniu sie z zimnem (poprzednie przykłady). Przed wyjściem boso na śnieg należy zrobić rozgrzewkę, np:przysiady, podskoki. Po śniegu biegać należy 1-2 minuty, potem natychmiast załozyć ciepłe skarpetki. Nie należy jednak biegać po śniegu przy wietrze czy przeziębieniu.
    --dreptanie w wodzie.

    Do wanny lub dużej miski nalewa się zimnej wody (temp ok 10-15 st C). Woda powinna sięgać do połowy łydek. Należy dreptać unosząc nogi powyżej lustra wody. Zaczyna się zwykle od 1 minuty i zwieksza do 5. Następnie należy założyć ciepłe skarpetki i pobiegać chwilę by stopy się rozgrzały.

    --natryski
    Po zakończonej kąpieli należy polewać się zimną wodą zaczynając od nóg a kończąc na plecach i rękach-nigdy na odwrót. Następnie znów polewa się ciało gorącą lub bardzo ciepłą woda. Powtarza się to kilka razy. Im więcej powtórzeń tym nasze ciałało będzie bardziej jędrne. Po wyjściu z wody należy wytrzeć się energicznie szorstkim ręcznikiem i ciepło sie ubrać.

    --rozcieranie
    Ten zabieg jest przeznacznony dla osób nie lubiących lodowatej wody. Należy po kąpieli natrzeć ciało namoczonym w zimnej wodzie, a potem mocno wykręconym recznikiem. Należy pamiętać by zacząć od nóg i nacierać się w kierunku serca. Powinno to trwać około minuty.

    --chłodne powietrze
    Polega to na chodzeniu po domu w lekkim ubraniu (bielizna lub na golasa). Przy uczuciu chłodu należy wykonywać energiczne ruchy--wymachy ramion, skłony, przysiady). Takie sesje powinny trwać na początku kilka minut. Podczas ćwiczeń okno powinno być otwarte lub przynajmniej mieszkanie dobrze wywietrzone.


    CO DAJE HARTOWANIE:

    -usprawnia krążenie krwi
    -komórki ciała lepiej zaopatrywane są w tlen
    -uodparnia nas na zimno i drobnoustroje
    -oczyszcza komórki


    UWAGI DOTYCZĄCE ZABIEGÓW:

    -ochładzać należy się stopniowo (kilkanaście sekund, minuta)
    -nie wolno dopuszczać do wyziębienia organizmu
    -należy przerwać zabieg, czując że trzęsiemy się z zimna
    -po kazdej sesji szybko sie rozgrzać
    -polewać się woda zaczynając on nóg w kierunku serca


    Kuracje hartujące można przeprowadzać nawet codziennie, głównie przez cały okres jesieni i zimy.


    opracowanie-a20-na podstawie art.w czasopiśmie "Samo Zdrowie"

    AUTOR POSTU: ANIA
    • 0

    Doradca KFD

    Doradca KFD
    • KFD pro

    Siemka, sprawdź ofertę specjalną:







    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko