Skocz do zawartości

Zdjęcie

GSXR1000 czy CBR1000rr?

- - - - -

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
Bury321

Bury321

    Wczuwa się w forum

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 53 postów
  • Wiek: 28
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:LIpnik
    • Staż [mies.]: 7lat
    Zastanawiam się w najbliższej przyszłości nad zakupem któregoś z tych sprzętów z tematu roku 2009-2010.Chciałbym poznać wasze opinie.Co się psuje na co trzeba uważać, z jakim wydatkiem finansowym muszę się liczyć żeby kupić zdrowa sztukę (od do w zakresie ) a może ktoś z was sprzedaje? :)Ps.od razu zastrzega sobie posty tego typu kawasaki lepsze albo r1 ładniejsza i ma lepsze osiągi. NIE! mnie interesuje któryś z tych sprzętów a reszta jest nieznacząca.Dziękuję i pozdrawiam z góry")
    • 0

    Doradca KFD

    Doradca KFD
    • KFD pro

    Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




    Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:

    #2
    fizol89

    fizol89

      KFD Premium

    • KFD pro
    • PipPipPip
    • 407 postów
  • Wiek: 30
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Rumia
    • Staż [mies.]: 60<
    Gsxr według mnie wygodniejszy choć zrobił sie trochę dresiarski ostatnio :P i wiem wiem to sie nie liczy wazne by tobie odpowiadał sprzęt. Jesli chodzi o to na co patrzeć nie ma maja te modele jakiś mocno specyficznych rzeczy które padają, po prostu patrz na standardowe rzeczy.Czli czy nie wypadają bieg, ramę obejrzeć dokładnie bo ludzie jak sprzedają takie jak by nie patrzeć jeszcze świeże motocykle często mieli jakieś przygody, olac moto ktore już miało np 3ch właścicieli w przeciągu jej użytkowania wiadomo że coś jest nie tak i każdy się pozbył. Zawsze warto osłuchać silnik czy nic niepuka nie stuka ale o tym chyba nie musze mówić.

    Fajnym mykiem jest oznajmienie właścicielowi że chce się sprawdzenia motocykla w zaprzyjaźnionym warsztacie niedaleko i jeśli coś będzie nie tak z motocyklem koleś pokrywa koszty przyjazdy i sprawdzenia moto, czesto w takich przypadkach jesli koleś sie nie zgadza z moto cos jest. Nie bede tu truł o poszlifowych maszynach bo uznaje zasadę że każde moto sie prędzej czy później przewraca :P i jesli podczas szlifa nic oprócz drobiazgów nie poszło jest ok (oczywiście cena w takim przypadku musi być mniejsza).

    Pisałeś jaki przedział cenowy, w tym jedna nie pomogę bo nie analizowałem rynku pod tym punktem aczkolwiek nei patrzałbym na twoim miejscu że od tej ceny jest czesto ludzie co mają moto na blysk zrobione mają duża cene a silnik moze być troszeczkę już umęczony (zdziwiłbyś sie ile ludzi zapomina zmienić alej lub robic dolewki :P nie mówiąc o piłowaniu na gumie w pionie bez przegrody )

    ogólnie rzeczy ktore ja zawsze sprawdzałem przy kupnie motocykli

    1 Rama
    2 silnik wiadomo tyle o ile można sprawdzić osłuchując
    3 Biegi czy nie wypadają
    4 zawieszenie przednie czy uszczelniacze nie ciekna i czy nie ma rysek na lagach
    5 czy owiewki nie były malowane (choć bardziej zawsze patrzałem czy nie klejone ) jestem gorącym zwolennikiem zdejmowania owiewek przy kupnie !! sam jak bede sprzedawał nie bede miał nic przeciwko
    6 tarcze hamulcowe czy proste i jak juz starte to nam moze dużo o przebiegu powiedzieć
    7 klocki hamulcowe jako rzecz do zbicia ceny
    8 łożysko lówki ramy
    9 wszystkie światła
    10 hamulce podczas jazdy jak hamują czy nic nie bije
    11 sprzegło (choc z hydraulicznymi nie miałem dużo do czynienia ) ale i tak warto spojrzeć czy czasem juz się nie skończyło :P
    12 śmieszna sprawa ale tez kolektory wydechowe oglądam czy nie są nigdzie wgniecone (jeśli sa maszyna miała niezłego crasha ) i nie chodzi tu o przytarcia z dołu
    13 zawieszenie jeszcze sprawdzić tak standardowo
    14 podczas jazdy wiadomo puścić kiere by sprawdzić czy moto jedzie prosto
    15 poprosić by silnik był zimny jak przyjedziemy na oględziny by zobaczyć jak zapala na zimnym silniku


    W takiej maszynie to by było chyba na tyle a przynajmniej to mi przychodzi do głowy w tym momencie, wspomnę na koniec że i tak warto oddać moto do zaprzyjaźnionego servisu jak sie nic nie znalazło samemu bo to jednak nie kosztuje 2 czy 3 tysiecy a wiele wiecej i 3 stówki wydane na sprawdzenie wcale nie wydaja sie wygórowane

    I na koniec taka własna nieobiektywna uwaga :) serce mam przy hondzie :D bo to bardzo fajny sprzet fajna hatakterystyka silnika itd ale jednak gsxr wygodniejszy przynajmniej dla mnie (185 cm wzrostu)
    • 1

    #3
    Bury321

    Bury321

      Wczuwa się w forum

    • Użytkownicy
    • PipPip
    • 53 postów
  • Wiek: 28
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:LIpnik
    • Staż [mies.]: 7lat
    Dzięki fizol89 dobry post ale też powiem że kilka rzeczy nie wiedziałem przyda się napewno. Honda strasznie mi sie podoba w biało czarnym malowaniu ale gixer bardziej pod względem wyglądu i tych kształtów. A co do właścicieli jeśli na tak młody sprzęt jest kilku z kolei co coś jest pewnie nie tak ale gdy moto jest sprowadzane? Kolega 2 lata temu r1 kupi 2008 z angli wszyscy tam skakali znajomi że.pewnie zajechane i cofane ale co okazało sie że chlopaczek kupił i nie jeździł bo sie go poprostu bał a i jeszcze te pogody ;) dał 27tys na polskie z przebiegiem 1800km. Moto do tej pory chodzi bez zbytniego wkładu finansowego nie licząc oliwy i gumy bo moto znajomek lubi stawiać.
    • 0

    #4
    fizol89

    fizol89

      KFD Premium

    • KFD pro
    • PipPipPip
    • 407 postów
  • Wiek: 30
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Rumia
    • Staż [mies.]: 60<

    A co do właścicieli jeśli na tak młody sprzęt jest kilku z kolei co coś jest pewnie nie tak ale gdy moto jest sprowadzane? Kolega 2 lata temu r1 kupi 2008 z angli wszyscy tam skakali znajomi że.pewnie zajechane i cofane ale co okazało sie że chlopaczek kupił i nie jeździł bo sie go poprostu bał a i jeszcze te pogody ;)


    Zgodze się ale napisałeś, że koleś kupił z angli a nie moto które w przeciągu załóżmy 3 lat miało 3 czy 4 właścicieli :) z anglikami ludzie tak narzekają a prawda jest taka że zależy to od konkretnego modelu. Obydwa moje motocykle były/są anglikami i puki co sprawowały sie rewelacyjnie :) tu raczej chodzi w jakim stanie kupujesz moto itd nikt nie powiedział że z polskiego salonu będzie akurat perełka można się też na tym przejechać :) ogólnie mam zasadę pal licho z kąd jest ważne w jakim jest stanie technicznym :) ( no i wizualnym w końcu też ale to już na 2 plan idzie ) I jeszcze co do sprawdzenia moto mechanik nie sprawdzi np czy moto nie leci juz na minerale (dotyczy raczej starszych maszyn) lub czy nie chapie oleju jak dzikie :P do tego często się zdarza że jak ludzie wymieniają olej znajdują opiłki żelaza i opychają moto jak najszybciej bo panewka pewnie na wykończeniu i tego np ni jesteś wstanie sprawdzić jeśli panewka jeszcze nie wali.
    • 0

    #5
    ..::KoNik::..

    ..::KoNik::..

      Się rozkreca

    • Użytkownicy
    • PipPipPip
    • 213 postów
  • Wiek: 32
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:żelipapą...
    • Staż [mies.]: 39+
    Jako właściciel R1 wybrał bym GSX-R :D

    W ekipie z którą smigam są obydwa motocykle...Suzuki jest jednak bardziej zadziorne i brutalniej oddaje moc... Co do wyglądu to kwestia gustu... mnie oba podobają się szalenie ;) Zaletą rr zaś jest to, że jest królową winkli... na tym moto zakręty to poprostu bajka.. ;) U moich znajomych przez czas uzytkowania nic sie nie dziao, zresztą to praktycznie nowe sprzęty... ;) O rr króloje opinia, że spalają tyle samo oleju co wachy, jest to przesada oczywiście... ale 2 razy w sezonie dolewa...
    • 0

    #6
    fizol89

    fizol89

      KFD Premium

    • KFD pro
    • PipPipPip
    • 407 postów
  • Wiek: 30
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Rumia
    • Staż [mies.]: 60<
    Co to jest tylko 2 dolewki w sezonie (też zalezy ile km w sezonie sie robi ja ostatnio zrobiłem okolo 11tyś) :D O generacje starsze gixy po jednej turze na torze w poznaniu potrafiły mieć dolewki po 100ml :D Jak latasz przy czerwonym polu dolewki nawet w silniku o dobrej kondycji to normalka (choc wiadomo wszystko w jakiś sensownych granicach :P ). Co do cebry z winkowaniem sie zgodzę ale właśnie przez tą fajną pozycje do jazdy sport abstrahując już od zawieszeń wyważenia itd ta pozycja jednak meczy przy normalnej jeździe na dłuższa mete pozycja na gsxr o wiele bardziej mi podchodzi. Co do charakterystyki silników właśnie ta hondowska bardziej mi sie podoba przez liniowość oddawania mocy liczy sie właśnie to w zakrętach i wyjściach z nich a przy mocy jakie te motocykle posiadają liniowa i łagodna charakterystyka i tak brzmi śmiesznie :P choć w porównaniu do gixa zgodzę się jest mniej dzika :P. No ale wiadomo kazdy lubi to co lubi :) decyzja nalezy do kupującego jaki typ silnika woli bardziej agresywny z mocą uderzającą przy roznych obrotach czy liniowy gdzie moc oddawana jest mniej wiecej równomiernie przez cały zakres (choć przy wyższych obrotach też jest petarda :D)
    • 0

    #7
    Marioxx

    Marioxx

      KFD to mój dom ;)

    • Aktywny user KFD
    • PipPipPipPipPipPip
    • 3098 postów
  • Wiek: 106
    • Płeć:Mężczyzna
    Nie jest pewna informacja, ale coś mi obiło się o uszy, że hondy rr w tych rocznikach miały problem z nadmiernym zużywaniem oleju. jakbym miał coś brać to jednak hondę, ale dokładnie bym się dowiedział z tym olejem.
    • 0

    #8
    Bury321

    Bury321

      Wczuwa się w forum

    • Użytkownicy
    • PipPip
    • 53 postów
  • Wiek: 28
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:LIpnik
    • Staż [mies.]: 7lat
    Oba sprzęty z tego co na allegro patrzyłem stoją w podobnych granicach cenowych choć często widzi się ze jednak honda jest droższa od 3-4 tys a nie ukrywam ze to sporo kasy :) Co do suzuki przemawia za tym fakt że znajomi latają ale na starszych max k7 pięknie to chodzi:)Motor nie jest mi potrzebny do latania na torze zależy mi bardziej na street fighcie :) Nie no żart chce sobie wygodnie polatać w dłuższe trasy :) Jak na razie jestem za GSXR a co do r1 panie konik powiem że to wściekła maszyna maiłem okazje latać (nie na swojej ) ale jakoś do gustu mi nie przypadła no i ten mały kąt skrętu. Powiem tak co do r1 nowy wygląd od 2009 wcale mi się nie podoba wole te starsze :)
    • 0

    #9
    fizol89

    fizol89

      KFD Premium

    • KFD pro
    • PipPipPip
    • 407 postów
  • Wiek: 30
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Rumia
    • Staż [mies.]: 60<
    Ja zawsze byłem za old school'em :P po 2005 roku przestali robić ładne motocykle, choć muszę powiedzieć że R1 z roku 2009 z czopami na wale korbowym rozstawionymi o 90 stopni robi na mnie wrażenie, z tego motocykla stal sie trochę taki japoński Ducat z brzmienia :D

    Taraz jeśli piszesz że głównie do miasta na przejażdżki itd masz dylemat taki albo wygoda pozycja i troche gorszy do miasta silnik lub gorsza pozycja ale rewelacyjny silnik hondowski :P (z tym olejem trzeba by było sprawdzić ale jak sie doleje trochę w sezonie to tez nic takiego). A co do ceny i 3-4 tys różnicy powiem tak widać dalej w tym powiedzenie co Honda to Honda :D
    • 0




    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko