Skocz do zawartości

Zdjęcie

Dieta redukcyjna lekkoatlety

- - - - -

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
Rasoxer

Rasoxer

    Wczuwa się w forum

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 56 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Staż [mies.]: 70+

Witam, od razu na wstępie powiem, że nie zajmuje się kulturystyką ani nic z tych rzeczy jak już widać po nazwie tematu. Trenuje lekkoatletykę, a dokładniej jestem sprinterem, mam 18 lat.
Jeśli chodzi o wymiary to 181cm wzrostu / 77kg, %bf jest na pewno poniżej 10, ale nie dużo, może pod 9 podchodzi. Aktywnie fizyczny jestem 6x w tygodniu (5x w sezonie) w tym 2x na siłowni (1x w sezonie), 3x biegam, ale wiadomo żadne kręcenie godzinnego cardio  %) . 
Patrząc pod kątem aktualnego makrocyklu, na którym się znajduje moje zapotrzebowanie wg wyliczeń powinno kręcić się w okolicach 3300kcal i tutaj wrzucam załączone żarcie wraz z małymi adnotacjami poniżej. 
c2cf3256e85a839e2a97370ff8e2be8c.png

Do obiadu robię sok ze świeżych warzyw/owoców (buraki, pomarańcze, marchew, jabłka, cytryny), ale jakoś ich nie wliczam.
W obiedzie brokuły są zamiennie z kalafiorem, marchewką i burakami. Makaron żytni z brązowym ryżem, ziemniakami (gdy trening mam rano), kaszą jaglaną (tak samo - gdy trening rano), kaszą gryczaną. 
Awokado często zamieniam na orzechy włoskie, migdały, lub nerkowce.

W tej rozpisce, którą podałem wyżej jest może ciut za mało węglowodanów a za dużo tłuszczy i białka, ale tak jak mówię, używam różnych produktów i rozkład nie zawsze jest taki sam, w niektóre dni jem ponad 300g węglowodanów kosztem tłuszczy i białka. 

Ogólnie na 1 miejscu diety ma być zniwelowanie zmęczenia pomimo ujemnego bilansu, na drugim miejscu stawiam spadek wagi (im mniejsza waga tym lepiej), a na 3 dopiero wygląd.

Jeśli chodzi o witaminy i minerały to zażywam magnez, potas oraz witaminę d3. Aktualnie suplementuje tylko wpc po treningu, ale w zależności od okresu jem też bcaa i kreatynę. 

Zdarza mi się też mniej więcej raz na 2tyg puścić diete luzem, że się tak wyrażę :D Wtedy zjadam wciągu dnia 4000-4500kcal na tych samych dietetycznych produktach i mam wrażenie, że potrzebuje czegoś takiego, ale robię to najczęściej w dzień nietreningowy i mam wątpliwości czy nie lepiej byłoby robić to w dzień treningowy.

Z góry dzięki za porady i drobne sugestie. 

 


  • 0

Doradca KFD

Doradca KFD
  • KFD pro

Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:

#2
Massive`

Massive`

    Extreme Bodybuilding

  • Mod Ogólny
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 63869 postów
  • Wiek: 35
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Trójmiasto
    • Staż [mies.]: 13 lat

    Wygląda ok.

    Większa podaż tłuszczy kosztem węglowodanów to nie jest błąd ;)


    • 0




    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko