Skocz do zawartości

Zdjęcie

Dieta - porady dla nastolatków

- - - - - nastolatkow dieta masa porady

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
ANATOM

ANATOM

    Cieplice Family-Runners

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2529 postów
  • Wiek: 41
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Jelenia Góra-Cieplice
    • Staż [mies.]: 11 lat
    Jako nastolatek i w związku z gwałtownym wzrostem i zmianami zachodzącymi w twoim organizmie, masz szczególne wymagania co do zdrowej diety. Czas już zastapić fastfoody czymś zdrowszym ...
    Uczyni cię to i zdrowszym, i bardziej atrakcyjnym.

    Rady dla dziewcząt

    Wyrównaj swój poziom energii. Kiedy organizm jest młody, bardzo ważna jest jego aktywność. Ponieważ chociaż potrzeby energetyczne twojego organizmu są duże, ze względu na zachodzące w nim zmiany, bardzo łatwo przybrać na wadze w okresie rozwijania. Uprawiaj sporty i uzupełniaj zapasy energii węglowodanami w umiarkowanych ilościach. Jedz produkty bogate w błonnik, takie jak chleb razowy, a także owoce i warzywa.
    Pamiętaj o wapniu. Z powodu bardzo szybkiego rozwoju układu mięśniowego, szkieletowego, a także rozwoju hormonalnego, zapotrzebowanie twojego organizmu na wapń niezmiernie wzrosło. Ciekawostką niech będzie to, iż w wieku młodzieńczym przybywa ci 45% masy kości. Więc rzuć się na mleko, jogurt i ser, a jeśli martwisz się o swoją wagę wybierz po prostu produkty light.
    Zjadaj dużo warzyw i owoców. Jedzenie zbyt małej ilości najlepszych naturalnych lekarstw może prowadzić do raka i innych chorób w późniejszym życiu.Zaleca się zjadanie co najmniej 5 porcji warzyw i owoców dziennie.
    Rola żelaza. Z powodu okresu tracisz co miesiąc znaczną ilość żelaza. Jego brak może prowadzić do anemii, która z kolei może osłabić twój system immunologiczny i obniżyć odporność twojego organizmu. Anemia kojarzy się również z brakiem energii i zdolności koncentracji, co nie jest dobre, jeśli chcesz mieć dobre stopnie. Dlatego staraj się uwzględnić w swojej diecie produkty bogate w żelazo, takie jak wątroba, fasola, ziemniaki, owies, rodzynki, suszone brzoskwinie.
    Co z tłuszczem? Martwisz się o to, że przytyjesz? Mimo wszystko nie powinnaś rezygnować ze wszystkich tłuszczów, ponieważ niektóre są dla ciebie dobre. Ryby takie jak tuńczyk, sardynki i łosoś zawierają dobre tłuszcze i powinny być regularnie spożywane. Warto jednak ograniczyć pieczywo i słodycze.
    Nie rezygnuj ze śniadania. Zamiast pączka w południe, o wiele lepiej jest zjeść śniadanie - w ten sposób nie przytyjesz. Poza tym, nie ma co się oszukiwać, bez śniadania trudno będzie ci się skupić w szkole. Porcja owoców, płatków kukurydzianych oraz mleka bądź jogurtu, to dobry początek dnia.
    Witamina A na trądzik. Jest udokumentowane, iż witamina A jest bardzo przydatna w leczeniu trądziku. Redukuje produkcję sebum - białej, tłustej substancji obecnej w porach ciała. Znajdziesz ją w pomarańczach i czerwonych owocach i warzywach, jak marchew, pomidory, melony. Pamiętaj, że zbyt duża ilość witaminy A może być toksyczna, więc nie przesadź z nią.

    Rady dla chłopców

    Mniej fastfoodów! Mama mówi ci to od lat, a ty ciągle się wkurzasz! Fastfoody maja bardzo niewiele zdrowych składników typu żelazo, wapń, witaminy A, B, C, za to bardzo dużo tłuszczów. Jeśli jadasz na mieście, staraj się wybierać coś zdrowszego, jak chociażby makaron czy kanapkę z ciemnego pieczywa.
    Nie przesadzaj z proteinami. Białka są oczywiście niezbędne do prawidłowego rozwoju, jednak nie należy z nimi przesadzać. Zbyt duża ilość może prowadzić do zaburzeń w metabolizmie wapnia, co w późniejszym życiu może prowadzić do osteoporozy, a także do zwiększenia potrzeby przyjmowania płynów, co z kolei podczas ćwiczeń fizycznych.
    Żelazo. W związku z rozwojem masy mięśniowej w wieku młodzieńczym, zwiększa się też ilość krwi w twoim organizmie, a za tym idzie potrzeba przyjmowania większej ilości żelaza. Istnieje możliwość zwiększenia jego ilości, bez jednoczesnego zwiększania ilości białka. Zamiast mięsa zjadaj casami ziemniaki, suszone owoce, ciemnozielone warzywa oraz fasolę.
    Daj cynk! Ten minerał jest bardzo ważny dla prawidłowego rozwoju organizmu, a zwłaszcza dla dojrzewania płciowego. Pomaga również zapobiegać trądzikowi. Dodaj więc do swojej diety trochę ryb i owoców morza.
    Pij! Bardzo ważne jest zachowanie równowagi płynów, a tym bardziej, jeśli prowadzisz aktywne życie. Poprzez ćwiczenia organizm wytwarza ciepło, a płyny są niezbędne do zachowania prawidłowej temperatury ciała. Dobry napój dla sportowców zawiera odpowiednie substancje, które zastępują stracone elektrolity. Pij przynajmniej szklankę jakiegoś płynu na każde 15-20 minut ćwiczeń i co najmniej 2 po.

    Maja Zawierzeniec

    AUTOR POSTU: YARO
    • 1

    Doradca KFD

    Doradca KFD
    • KFD pro

    Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




    Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:



    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko