Skocz do zawartości

Zdjęcie

Dieta kulturysty

* * * * - 3 głosów dieta kulturysta

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

Ankieta: Dieta kulturysty (18 użytkowników głosowało)

Głosuj Goście nie mogą głosować

#1
Kriss kfd.pl

Kriss kfd.pl

    Team kfd.pl

  • Aktywny użytkownik
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3087 postów
  • Płeć:Mężczyzna
Bardzo ważnym aspektem osoby poważnie podchodzącej do kulturystyki jest dieta. Taka osoba trzyma się swojej diety, przelicza kalorie, liczy ile musi spożywać dziennie białka, ile węglowodanów i ile tłuszczy (biorąc pod wzgląd swoją wagę i cel jaki sobie założył, np. budowę masy), następnie dzieli to przez liczbę posiłków (często dochodzących nawet do 6-8) i stara się sporządzać takie posiłki, by zapewnić większą kaloryczność posiłków i żeby miały pożądaną ilość poszczególnych składników odżywczych. Nie jest to zadanie proste (dlatego sławni kulturyści często wynajmują kucharzy, którzy przygotowują odpowiednie proporcje dań , a dieta i produkty zazwyczaj są bardzo kosztowne. Dieta kulturysty musi być bogata w białka (często pochodzenia zwierzęcego - te są białkami pełnowartościowymi i zawierają całą gamę aminokwasów, których organizm sam nie może wyprodukować), węglowodany (proste - szybko przyswajalne i złożone - wolno przyswajalne), tłuszcze, witaminy i mikroelementy. By dostarczyć organizmowi odpowiednią ilość witamin, mikroelementów, białka, węglowodanów i tłuszczy (tych pożądanych) kulturyści wspomagają się suplementami które uzupełniają braki żywieniowe. Są one wielką pomocą, przez co dochodzą do gigantycznych rozmiarów. Dieta według niektórych ludzi stanowi 85% sukcesu, pozostałe 15% to trening.

1. Należy jeść od 5 do 7 posiłków dziennie. Dzięki temu przemiana materii ulegnie przyspieszeniu i zwiększy wchłanianie substancji odżywczych prze twój organizm.
2. Gdy mamy cykl na siłę, należy zachować odpowiednie proporcje: Białka 30%, Węglowodany 50%, Tłuszcze 20%.
3. W czasie cyklu na masę proporcje wyglądają następująco: Białka 25%, Węglowodany 60%, Tłuszcze 15%.
4. Cykl na rzeźbę charakteryzuje się takimi proporcjami: Białka 45%, Węglowodany 45%, Tłuszcze 10%
5. Dzienna dawka białka to 2 - 3 gramy na kilogram masy ciała. Organizm nie wchłonie jednorazowo więcej niż 40 gramów białka, dlatego należy rozłożyć spożycie białka na kilka razy w ciągu dnia.
6. Ostatni posiłek przed snem nie powinien zawierać z byt dużo węglowodanów ponieważ większość węglowodanów zostanie zmagazynowana w postaci tłuszczy.
  • 1

Doradca KFD

Doradca KFD
  • KFD pro

Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:

#2
norbixon

norbixon

    Nowy na pokładzie

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 35 postów
  • Wiek: 46
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Bxl
    • Staż [mies.]: 84
    Troche mylacy tytul Kris sugeruje zmiane na "wskazowki do diety dla kulturystow" bo tak de facto nie ma tu diety, a jedynie "bardzo cenne" wskazowki dla poczatkujacych kulturystow.
    • 0




    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko