Skocz do zawartości

Zdjęcie

Dieta Ektomorfika

- - - - -

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
LeonBrzoza

LeonBrzoza

  • KFD pro
  • Pip
  • 41 postów

Gdzieś słyszałem że jako ektomorfik, powinienem głównie ładować węgle, nawet ważniejsze jest to niż białko, lecz jak spojrzę na swoje posiłki, sa one bardziej tluszczowe niż weglowodanowe. Moja waga to 76 kilo, 180cm wzrostu, 3 treningi fbw w tygodniu. Dieta, o ile moge to dieta nazwac, bo nie trzymam sie szczególnie jakichś wytycznych, liczę kalorie plus białko, 3000 kcal i 2g bialka na kilogram masy ciała, unikam slodyczy, alkoholu, czipsów, raczej jest to w 70-80% zdrowe, czyste jedzenie. Uwielbiam mleko, spora czesc diety opiera sie wlasnie na nim, pije prawie litr dziennie, oprócz tego produkty mięsne, nie przepadam za ryżem, makaronem itp, ziemniaki, głównie z piekarnika a'la frytki bardziej mi podchodza. To oraz pieczywo to chyba jedne z niewielu weglowodanów, oczywiscie nie licząc raz w dniu jakiegoś słodycza, lub użycia cukru w kuchni. Czasem zjem jakieś musli z mlekiem a tak to raczej jak mówilem bardziej lece w tłuszcz. Czasem wiedzie również jakaś pizza itd. Moim celem nie jest atletyczna sylwetka bez grama widocznego tluszczu, a przedewszystkim zwiekszenie siły oraz choćby najmniejsze widoczne efekty. Już po tym wstępie samo nasuwa sie pytanie - czy powinienem bardziej przykladać wage do węglowodanów? 

 

______________________

 

Podczas tej spowiedzi nasunęło mi sie rowniez kolejne dobre pytanie. Czy w dni treningowe, jak i nietreningowe, wypełnienie 2g bialka na kilogram masy ciała jest rownie ważne? 


  • 0

Doradca KFD

Doradca KFD
  • KFD pro

Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:

#2
..Bartek..

..Bartek..

    KFD Premium

  • KFD pro
  • PipPipPip
  • 209 postów
  • Wiek: 18
    • Płeć:Mężczyzna

    Możesz opierać dietę na tłuszczach lub na węglowodanach, to zależy już tylko od Ciebie na czym się lepiej czujesz. Kaloryka jest ważna do nabrania masy.

     

    Podczas tej spowiedzi nasunęło mi sie rowniez kolejne dobre pytanie. Czy w dni treningowe, jak i nietreningowe, wypełnienie 2g bialka na kilogram masy ciała jest rownie ważne? 

     

    Tak, podaż białka w dni nietreningowe zapewni odpowiednią regeneracje mięśni. 

    Możesz trzymać białko na poziomie 1,5g/kg i też będzie okej  


    • 1

    #3
    xQuadro

    xQuadro

      Wczuwa się w forum

    • Nowi na forum
    • PipPip
    • 171 postów
  • Wiek: 17
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Konin
    • Staż [mies.]: 16

    Na wstępie kilka sprostowań:

    Nie ma czegoś takiego jak ektomorfik.

    Węglowodany nie są ważniejsze od białka.

    Nie ma czegoś takiego jak czyste jedzenie, tylko takie, dzięki którym łatwiej utrzymać wyliczone makro, chyba że chodzi Ci o jakość produktu czyste jedzenie w sensie takie, w którym nie ma sztucznych barwników, konserwantów itd.

    To teraz tak, jeśli Twoim celem nie jest kulturystyka, tylko ogólna poprawa składu ciała i jesteś zdrowy, to najważniejsze nie jest to, co jesz, tylko ile - powinieneś jeść tyle, żeby mieściło się w Twoje makro. 

    Są diety typu keto, high carb, ale ja bym Ci polecił zbilansowaną tzn. 0,8-1,2g/kg tłuszczów, 4-5g/kg węglowodanów i 1,8-3,2g/kg białka (białko utrzymujesz na min. 1.8g/kg przez cały czas).


    • 0




    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko