Skocz do zawartości

Zdjęcie

Dieta dla rozpoczynającego trening

- - - - -

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
pejeden

pejeden

    Nowy na pokładzie

  • Nowi na forum
  • Pip
  • 1 postów
  • Wiek: 36
    • Miasto:warszawa
    Witam,

    Na początek coś o sobie:
    26lat, wzrost 175cm, waga 70kg, budowa ciała - szczupła, doświadczenie z treningiem na siłowni = 0.

    Od pewnego momentu planuje przejście na zdrowszy tryb życia niż prowadzony dotychczasowo i trafiłem na to forum. Przeczytałem tutaj masę bardzo przydatnych informacji jednak nie znalazłem (może nie potrafię prawidłowo ich odszukać) odpowiedzi na kilka pytań.

    Chciałbym zacząć zdrowo się odżywiać stosując dietę na masę ponieważ widzę ewidentny spadek wydajności organizmu i ogólną zmianę sylwetki z lekkiej na bardziej "ociężałą". Praca jaką wykonuje (większość czasu przy komputerze) jak również duża ilość czasu spędzanego przed komputerem w wolnym czasie zaowocowały widocznym zanikiem mięśni na udach, przyrostem brzucha (nie tyle tłuszczu co bardziej sylwetką piłki, tłuszczu jednak też trochę się znalazło), zanikiem mięśni rąk. Najzwyczajniej zamieniam się w słabego, zgarbionego peceta. Nie podoba mi się to. Czas to zmienić - dla samego siebie.

    Do tej pory odżywiałem się tak niezdrowo jak to tylko możliwe w domowych warunkach, białe pieczywo, duże ilości wędlin, mięsa smażonego, nieregularne jedzenie, jedzenie w dużych ilościach, późnymi godzinami, mało snu, mało ruchu, papierosy (dużo), dużo soli w każdej postaci. Jedynie brak skłonności do słodyczy i alkoholu jest jedynym plusem w całym moim niezdrowym życiu. Od połowy przyszłego miesiąca zamierzam zmienić kompletnie dietę żywieniową jak również dodać więcej ruchu i snu. Dlaczego ta data? Mam pewne powody, które mnie wstrzymują i wcześniej się nie uda tego tak radykalnie zmienić.

    Zgodnie z informacjami, które tu uzyskałem muszę zmienić dietę na taką, która będzie się składać z większej ilości posiłków jak również odpowiednio dobraną do wagi ciała i celu jaki chce osiągnąć. Celem jest przybranie masy, poprawienie wydolności organizmu (kondycja, sylwetka). Nie zależy mi na przyrostach pokroju strongman`ów ani nawet doświadczonych kulturystów-amatorów. Chce po prostu przytyć ale w ten "lepszy" sposób niż tylko w obwodzie pasa.

    Zamierzam przez pierwsze 8 tygodni robić rozwojówkę (3tyg x 2dni, 5tyg x 3dni), a następnie ukierunkowanie ćwiczeń na rozbudowę, zamierzam trenować nogi, ramiona, plecy, klatka (w takiej kolejności jeśli chodzi o priorytet). Tutaj nasuwają się pewne pytania odnośnie diety:

    1) czy dieta ułożona dla wagi 70kg nie powinna być zbilansowana w zależności od natężenia ćwiczeń? Chodzi dokladnie o to czy na początku kiedy będę robić tylko rozwojówkę plus aeroby (rower stacjonarny, raz w tygodniu basen) dieta nie powinna być inaczej ułożona niż w późniejszym okresie gdzie zacznę już trening typowo na masę?

    2) czy przejście na dietę proponowaną w temacie na tym forum (kilka posiłków, odpowiednie proporcje składników itd) nie powinna być wprowadzana stopniowo? Tzn czy lepiej jest z dnia na dzień zmienić nawyki żywieniowe czy powinienem starać się robić to w jakiś odstępach czasu, po trochu modyfikując menu? Jeśli tak to jak to zrobić?

    3) diety, które podajecie praktycznie nigdy nie zawierają warzyw, a jeśli już to w bardzo małych ilościach. Czy składniki zawarte w proponowanych dietach zawierają wszystkie potrzebne witaminy itd? Mam bardzo niską odporność organizmu (często choruje na typowe infekcje dróg oddechowych) i mam nadzieję, że zmiana trybu życia oraz żywienia wpłynie poprawnie na tą cechę mojego organizmu. Nie chciałbym sobie jeszcze bardziej zaszkodzić jeśli mam restrykcyjnie przestrzegać diety.

    4) przez pierwsze 8 tygodni zamierzam skupić się dosyć mocno na aerobach ponieważ na chwilę obecną zarówno moje stawy jak i same mięśnie są w cholernej stagnacji i muszę je odpowiednio przygotować do zwiększonego wysiłku, wiem jednak, że aeroby są wskazane przy redukcji (czego nie oczekuję kompletnie) - czy w takim razie w pierwszej fazie ćwiczeń układać dietę jakoś specjalnie aby zredukować wpływ dużej ilości aerobów na masę ciała?

    Z góry przepraszam jeśli na powyższe pytania są już odpowiedzi na tym forum jednakże przyznam się, że temat jest mi kompletnie obcy ponieważ nigdy nie miałem zapału do sportów siłowych (zawsze byłem bardziej sprinterem w biegach krótkodystansowych - do momentu kiedy nie zacząłem palić) i czuje się w tym obcym dla mnie temacie zupełnie zagubiony. Mam co prawda dużą liczbę znajomych, którzy na siłowni spędzają lub spędzili połowę swojego życia ale wolałbym dostać informacje od kogoś kto faktycznie się zna tym temacie, a nie od kogoś kto po 3 miesiącach ćwiczenia na sucho przyjmuje strzykawki. Nie taki jest mój cel.
    • 0

    Doradca KFD

    Doradca KFD
    • KFD pro

    Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




    Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:

    #2
    -mr.P

    -mr.P

      Na KFD prawie jak w domu ;)

    • Mod
    • PipPipPipPipPip
    • 1731 postów
  • Wiek: 37
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: @#$?
    czesc,

    po 1. gratulacje decyzji ozmianie trybu zycia. i trafiles w dobre miejsce %-)

    co do pytan:
    1+2. dieta powinna byc wprowadzana stopniowo (zwlaszcza gramatura posilkow) jednak nawyki zywieniowe moga byc zastosowane 'z dnia na dzien', czyli na poczatku 'przygody' z silownia mozesz ulozyc diete, jednak spozywac mniejsze posilki, z czasem podkrecisz metabolizm i organizm bedzie sie domagal wiecej wartosci odzywczych, a wtedy stopniowo zwiekszysz gramatre posilkow aby dostarczyc zalozonych BTW.

    3.nie zawieraja, aczkolwiek w przykladowych dietach jest adnotacja aby nie zapominac o warzywach i ogolnie jest przyjete aby do posilkow dodawac warzyw.

    4.mozesz zwiekszyc troche kalorycznosc diety (np.300 kcal), aczkolwiek, zalezy to rowniez od intensywnosci/dlugosci aerobow. wg mnie na poczatek jak bedziesz sie wdrazal w diete i trening nie jest to konieczne.
    • 0




    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko