Skocz do zawartości

Zdjęcie

Dieta biegacza

* * * * - 1 głosów dieta biegacza

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

Ankieta: Dieta biegacza (26 użytkowników głosowało)

Jak oceniasz dieta?

  1. Polecam (9 głosów [36.00%])

    Procent głosów: 36.00%

  2. Nie polecam (4 głosów [16.00%])

    Procent głosów: 16.00%

  3. Nie mam zdania (12 głosów [48.00%])

    Procent głosów: 48.00%

Głosuj Goście nie mogą głosować

#1
Kriss kfd.pl

Kriss kfd.pl

    Team kfd.pl

  • Aktywny użytkownik
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3087 postów
  • Płeć:Mężczyzna
Osiągnięcie sukcesu w biegach, zależy w dużej mierze od diety prowadzonej przez osobę trenującą . Należy pamiętać o tym że posiłki powinny być dostosowane do indywidualnych potrzeb.

Niżej znajdują się rady dla początkujących biegaczy:



1.Posiłki muszą równoważyć wydatki energetyczne związane z treningiem.
W ciągu godziny treningu, w zależności od masy ciała i wzrostu organizm potrafi spalić ponad 1000 kl w czasie maratonu około 3000 kcal. Jeśli widoczny będzie spadek wagi z treningu na trening należy dodać więcej węglowodanów złożonych oraz warzyw do posiłków. Również wskazane jest zmniejszyć intensywność treningu by nie dopuścić do niedoborów mineralnych i przetrenowania organizmu.

2.W codziennej diecie powinny się znajdować produkty zbożowe, mleczne, owoce i warzywa, chude mięsa z ograniczoną ilością drobiu, nasiona roślin strączkowych oraz oleje roślinne (dostarczają NNKT – Nienasyconych Kwasów Tłuszczowych).

3. Podstawą diety są węglowodany.
Muszą stanowić 55-65% wszystkich przyjmowanych przez Ciebie kalorii. Przykładowo , jeśli dzienny trening trwa około jednej godziny lub przebiegasz dystans 6-8 km to zapotrzebowanie węglowodanów jest 5-7 gr na każdy kilogram masy ciała. To właśnie one zapewniają energie i pomagają w regenerowaniu mięśni.

4. Przed treningiem ogranicz spożywanie cukru i słodyczy .
Taka praktyka powoduje wydzielanie insuliny i bardzo szybkie zmęczenie. Słodki posiłek sprawia że gwałtownie spada ilość cukru we krwi to powoduje zahamowanie pozyskiwania energii z tłuszczy. Organizm zaczyna „spalać” własne mięśnie i następuje zakwaszenie ich . Natomiast po treningu wskazane jest uzupełnienie zapasów glikogenu. Można zastosować odżywkę węglowodanowo -białkową od razu po wysiłku.

5. Pij mleko, przynajmniej 2-3 szklanki.
Mleko dostarcza wapń w formie dobrze przyswajalnej, dzięki temu nasz kościec oraz więzadła wzmocnią się. Osoba trenująca biegi musi pamiętać że zestaw minerałów w organizmie jest wymieniany częściej niż u innych osób. Wapń pełni jeszcze jedną ważną funkcje jeśli chodzi o biegaczy , mianowicie odgrywa ważną role w skurczu mięśni.

6. Mięso .
Około 100 - 120 g, cielęciny, wołowiny lub schabu w ciągu dnia pokrywa zapotrzebowanie na żelazo i aminokwasy. Te składniki spełniają kluczową role podczas pracy mięśni. Ważne, drób mimo lekko strawności można dodać do jadłospisu po zawodach. Organizm szybciej się regeneruje i wycisza .

7. Woda lub napoje izotoniczne.
Należy pić w małych ilościach przez cały dzień. Szczególnie przed i po treningu ponieważ na bieżąco trzeba uzupełniać straty wody by nie dopuścić do odwodnienia. Nawet małe odwodnienie powoduje spadek właściwości fizycznych nawet o 3%

8. Alkohol powoduje odwodnienie organizmu , wypłukuje magnez oraz ważny minerał witaminy z grupy B. Więc wniosek jest prosty nie pomaga wręcz przeciwnie , przeszkadza w osiągnięciu celu.

9. Uwaga na sól. Już 6 gram tego produktu spożywczego powoduje podwyższenie ciśnienia oraz nie pożądane obrzęki które w czasie biegu mogą powodować dyskomfort. Wiele potraw spożywanych w ciągu dnia zwiera w sobie dużo soli więc nie ma potrzeby dosalania potraw czy dań.

10. Tłuszcze trzeba ograniczyć , zakłócają wytwarzanie energii z węglowodanów i może powodować niepotrzebne odkładanie zbędnej tkanki tłuszczowej. Trzeba pamiętać też że to jest źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych i dzięki nim witaminy A D E K mogą być rozpuszczone i wykorzystane w organizmie.
  • 2

Doradca KFD

Doradca KFD
  • KFD pro

Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:

#2
Diegoo

Diegoo

    Zbanowany

  • Zbanowany
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4570 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Miasto:Paryż
  • Staż [mies.]: 4
skopiowane ze strony marathony2009 ??
albo podobnej, bo już to kiedyś czytałem
  • 0

#3
Kamyk5011

Kamyk5011

    Chyba zostanę tu na dłużej

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 1180 postów
  • Wiek: 26
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Mazovia
    • Staż [mies.]: :>
    Skopiowane i lekko przerobione. Wstyd!

    Mogłeś podać, że to jest jedynie kopia.

    Dwa z kilku bardzo podobnych artykułów.

    http://www.akademiam...wne/dieta-3.php
    http://www.mojawyspa...cow-biegajacych
    • 0




    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko