Skocz do zawartości

Zdjęcie

Diesel czy benzyna?

- - - - -

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
bauc

bauc

    Się rozkreca

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 260 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Mam dylemat na jaki silnik postawić - benzyna czy diesel?

Auto będzie jeździło około 50 tys km rocznie (może więcej). Z jednej strony diesel jest wytrzymały (chociaż te współczesne silniki nafaszerowane są czujnikami, elektroniką itd.), ale z drugiej strony do benzyniaka założyłbym sobie instalacje gazową. Jak myślicie.


  • 0

Doradca KFD

Doradca KFD
  • KFD pro

Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:
300 Metanabol + 10 Prolongatum | Czy to dobre połączenie? , Masa i rzeźba | czy mogą iść w parze? , Ławka regulowana z serii Home | MH-L004, czy ktoś ją posiada? , Jak zacząć ćwiczyć po przebytej sepsie i późniejszym braku aktywności fizycznej? , l-karnityna + aminkowasy + weglowodany - CZY SĄ BEZPIECZNE? | Czy l-karnityna + aminkowasy + weglowodany sa bezpieczne w uzytku

#2
Prooost

Prooost

    KFD Platinum

  • KFD pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14705 postów
  • Wiek: 26
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Wrocław
    • Staż [mies.]: 2 dni

    Benzyna.

     

    "Życie jest za krótkie żeby nie jeździć benzyną".

     

    Jeżdżę benzyną od 4 lat. Czasami się przesiadam na diesla do innego samochodu, mam wrażenie że jadę traktorem. Totalnie inny styl jazdy, komfort jazdy, dynamika. Nie wiem może należę do tego typu ludzi po prostu, ale nigdy nie wybiorę diesla. Na następny samochód też będę szukał benzyny.

     

    Tym bardziej że teraz ceny są mocno zbliżone, a remont i części już mocno niekoniecznie, więc czy zyskasz te parę groszy na paliwie ? Pewnie zyskasz, ale jak walnie sprzęgło, rozrząd czy inna część to uwierz że to co zyskałeś to jeszcze stracisz z nawiązką.


    • 1

    #3
    rafio

    rafio

      KFD Basic

    • KFD pro
    • PipPipPip
    • 493 postów
  • Wiek: 39
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Wrocław
    • Staż [mies.]: 25

    Benzyna.

     

    "Życie jest za krótkie żeby nie jeździć benzyną".

     

    Jeżdżę benzyną od 4 lat. Czasami się przesiadam na diesla do innego samochodu, mam wrażenie że jadę traktorem. Totalnie inny styl jazdy, komfort jazdy, dynamika. 

     

    Wszystko zależy o jakim motorze dieslowskim mówimy z jakim momentem i mocą. Od zastosowania bezpośredniego wtrysku można zapomnieć o problemach z dynamiką. Jak ja wsiadam do swojego to micha mi się cieszy jak depnę  :devil: 460Nm robi swoje %) (koszt przejechania 100km - 29-42zł)

    W domu również mam benzynę w gazie żony i ona spokojnie sobie jeździ.  (koszt 100km - 20zł) i niestety jak tam wsiądę to mam ochotę otworzyć drzwi i jak flinston nogą machać. 

     

    A jeśli chodzi o eksploatacje to benia wygrywa. Tak jak kolega napisał. Koszty kół dwumasowych, rozrządu, pomp CR, listwy wtryskowej, turbiny, DPF, EGR - masakra. Teraźniejszy Diesel to skomplikowana konstrukcja niemająca nic wspólnego z Dieslami z lat 80-90.

     

    Jeśli miał bym wybierać to wybrał bym benzynę pomimo że wsiadając mojego "klekota" fajnie bawię się niskim kosztem spalania. Jak bym miał mieć benie z tą mocą i pomyśleć o spalaniu  %)


    • 0

    #4
    -GoldenBoy-

    -GoldenBoy-

    • Aktywny user KFD
    • PipPipPipPipPipPipPipPip
    • 8417 postów
  • Wiek: 27
    • Płeć:b/d

    Można kupić mocną benzynę i założyć LPG mieścić się w 15-20L, wyjdzie na to samo co mocny diesel


    • 0

    #5
    Prooost

    Prooost

      KFD Platinum

    • KFD pro
    • PipPipPipPipPipPipPipPip
    • 14705 postów
  • Wiek: 26
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Wrocław
    • Staż [mies.]: 2 dni

    Koszty tej benzyny o których wszyscy tak buczą że spala 99/100. Jestem studentem zaocznym, sam się utrzymuję nie zarabiam jak szejk arabski, a mimo to mam zawsze żeby wlać w samochód. No a poniżej 3.5tys obr. mało kiedy schodzę nie ważne czy w trasie czy w mieście więc nie jest też tak że za tą benzynę się płaci nie wiadomo ile. Nie popadajmy ze skrajności w skrajność.


    • 0

    #6
    rafio

    rafio

      KFD Basic

    • KFD pro
    • PipPipPip
    • 493 postów
  • Wiek: 39
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Wrocław
    • Staż [mies.]: 25

    Można kupić mocną benzynę i założyć LPG mieścić się w 15-20L, wyjdzie na to samo co mocny diesel

    Masz rację i ja bym wybrał taką opcję. Na razie starczy mnie ten klekot co mam do "mocniejszej" jazdy. Choć chyba zaczynam się starzeć. :-) ta dynamika to bardziej w sferze bezpieczeństwa niż latania od świateł do świateł.


    Do kolegi wyżej, wszystko zależy o jak mocnej beni mówimy i jakich przebiegach.

    wysłane z taptalaptalka. :)


    • 0

    #7
    lMAGO

    lMAGO

      Zbanowany

    • Mod
    • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
    • 27653 postów
  • Wiek: 99
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Piźdichowo dolne

    benzyna + gaz, dizle odchodzą do lamusa bo ani to wytrzymałe, ani takie oszczędne jak dawniej (przez pare lat ropa kosmicznie wzrosła w stosunku do etyliny)


    • 0

    #8
    -GoldenBoy-

    -GoldenBoy-

    • Aktywny user KFD
    • PipPipPipPipPipPipPipPip
    • 8417 postów
  • Wiek: 27
    • Płeć:b/d

    Jak dla mnie najważniejsze. Jeżeli ktoś naprawdę jara się samochodami, to niech nie kupuje go z rozsądku.


    • 0

    #9
    rafio

    rafio

      KFD Basic

    • KFD pro
    • PipPipPip
    • 493 postów
  • Wiek: 39
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Wrocław
    • Staż [mies.]: 25
    No i trzeba wsiąść pod uwagę przyszłe problemy z wjazdem diesli do niektórych europejskich miast. Przynajmniej takie sa plany.

    wysłane z taptalaptalka. :)


    • 0

    #10
    F3romoN

    F3romoN

      Spam to mój żywioł

    • Aktywny user KFD
    • PipPipPipPipPipPipPip
    • 7076 postów
  • Wiek: 29
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Wrocław
    • Staż [mies.]: 2007SW

    Diesle nie są już opłacalne.

     

    Benzyna i gazuj.


    • 0

    #11
    Benc

    Benc

      Wczuwa się w forum

    • Użytkownicy
    • PipPip
    • 121 postów

    Jestem zawiedzony polityką co niektórych firm motoryzacyjnych. Silniki diesela to piękny, praktyczny wynalazek. Ale kończą się od chwili gdy dokładali tam coraz więcej elektroniki. Silniki diesela słynęły z wytrzymałości, obecnie mam wrażenie że większą wytrzymałością cechują się benzyniaki (taka moja subiektywna opinia).

    No i ta cena na ON stacjach benzynowych która zrównała się z 95. Ehh - mimo sentymentu do diesela z praktycznego punktu widzienia powiem, że benzyna to lepsza opcja.


    • 0

    #12
    ziemba12345

    ziemba12345

      KFD Platinum

    • KFD pro
    • PipPip
    • 111 postów
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: 6
    Nie ma tu nadczym myslec, tylko benzyna plus dobry gaz. Diesel drożej spali, bardziej awaryjny i klekocze. Jedyny plus, że ciągnie od dołu a benzyna musi mieć te 3tys bądz turbo. Ale nie ma co tu się zastanowiać tylko pb plus lpg.
    • 0

    #13
    przyszły

    przyszły

      Nowy na pokładzie

    • Nowi na forum
    • Pip
    • 5 postów
  • Wiek: 34
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Warszawa

    Benzyna ja kupiłem diesla kilka lat temu i żałuję obecnie się nie opłaca auto droższe, spalanie niby mniejsze ale przy cenach jakie teraz są. Nie mówiąc już o odpalaniu zimą a raczej braku odpalania  %%)


    • 0

    #14
    lMAGO

    lMAGO

      Zbanowany

    • Mod
    • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
    • 27653 postów
  • Wiek: 99
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Piźdichowo dolne

    Jestem zawiedzony polityką co niektórych firm motoryzacyjnych. Silniki diesela to piękny, praktyczny wynalazek. Ale kończą się od chwili gdy dokładali tam coraz więcej elektroniki. Silniki diesela słynęły z wytrzymałości, obecnie mam wrażenie że większą wytrzymałością cechują się benzyniaki (taka moja subiektywna opinia).

    No i ta cena na ON stacjach benzynowych która zrównała się z 95. Ehh - mimo sentymentu do diesela z praktycznego punktu widzienia powiem, że benzyna to lepsza opcja.

    no tak tylko te stare wytrzymałe z 2 litrów miały po 60koni a teraz po 2x tyle, nawet większe, mocniejsze pojemności chodziły jak klekoty bo nie miały turbiny, która jakby nie patrzeć jest kolejnym kłopotem

     

    zresztą jak dla mnie nawet nowy dizel nie ma szans z benzyną jeśli chodzi o dynamikę (proszę tylko mi nie porównywać turbodizli do zwykłej benzyny, jak porównanie turbo to i z turbo benzyną itd ;) )

     

    a z cenami ropy to teraz jest już w ogóle przesada <_<


    • 0

    #15
    Benc

    Benc

      Wczuwa się w forum

    • Użytkownicy
    • PipPip
    • 121 postów

    Nie ma tu nadczym myslec, tylko benzyna plus dobry gaz. Diesel drożej spali, bardziej awaryjny i klekocze. Jedyny plus, że ciągnie od dołu a benzyna musi mieć te 3tys bądz turbo. Ale nie ma co tu się zastanowiać tylko pb plus lpg.

     

    Nie no diesel też ma jeszcze swoje zalety. Fakt, że mniej - ale dla kogoś kto dużo podróżuje przede wszystkim na trasach, robi po przysłowiowe 200 tys km rocznie (przedstawiciele handlowi itd) to diesel wydaje się być lepszą opcją. Są bardziej wytrzymałe, odporne na zużywanie.

    Tutaj znalazłem ciekawe podsumowanie tych dwóch rodzajów  silników http://teamtotal.pl/...-lepszy-i-kiedy

    Co do zasady się zgadzam. Benzyniak to w dzisiejszych czasach rozsądniejsze rozwiązanie.


    • 0

    #16
    ktn

    ktn

      Się rozkreca

    • Użytkownicy
    • PipPipPip
    • 219 postów
  • Wiek: 24
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: 40

    Nie no diesel też ma jeszcze swoje zalety. Fakt, że mniej - ale dla kogoś kto dużo podróżuje przede wszystkim na trasach, robi po przysłowiowe 200 tys km rocznie (przedstawiciele handlowi itd) to diesel wydaje się być lepszą opcją. Są bardziej wytrzymałe, odporne na zużywanie.
    Tutaj znalazłem ciekawe podsumowanie tych dwóch rodzajów silników http://teamtotal.pl/...-lepszy-i-kiedy
    Co do zasady się zgadzam. Benzyniak to w dzisiejszych czasach rozsądniejsze rozwiązanie.

    Ta tylko ze przedstawiciele mają nowe auta w leasingu i im to lata, a tu mówimy o używanym dieslu z drugiej ręki.
    Diesel na pole. Fajne jest jedynie spalanie i duży moment obrotowy, prócz tego to awaryjny szit. Turbo, cr/ pompowtryski, dwu masa do tego droższe elementy zawieszenia, droższe koszty rozrządu, sprzegla, często cala listwa wtryskow do pb i lpg jest tańsza niż jeden głupi pompowtrysk. A gadanie mamy cioci babci sąsiada syn ma ma diesla i nie psuję sie jest bez sensu bo tu jest co się zepsuć i przy takich przebiegch jakie kręcę na pewno zmagałbym sie z nie malymi kosztami napraw. Po swoim pierwszym aucie mam podejście niech spali z 2litry więcej a sie nie psuje, wizyta na stacji to 5min a postój u mechanika a wcześniej gdzies na trasie to 2x tyle pieniądz i masa nerwow, a benzyna o dużej pojemności umie wytrzymać bardzo dlugo a ewentualne koszty napraw sa często nie tak duże.
    • 0

    #17
    ziemba12345

    ziemba12345

      KFD Platinum

    • KFD pro
    • PipPip
    • 111 postów
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: 6
    Ale benzyna w gazie wychodzi taniej niż diesel. Jedyny plus klekota to moment obrotowy. Nowy diesel zaczyna się psuć po 200tys i są to koszta kilku tys. za naprawę. Wiem to po na przykładzie pasata w dieslu kupionego w salonie. Potem było Audi A6 w benzynie. Sprzedane z przebiegiem 350tys i zerojakichkolwiek problemów.
    • 0

    #18
    C0rvette

    C0rvette

    • Użytkownicy
    • PipPipPipPip
    • 1015 postów
  • Wiek: 24
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Okolice Lublina
    • Staż [mies.]: ~22
    Przy mocnej benzynie drozsze sa hamulce... a przy zs dwumas i setki innych przy motorze... mialem zs mialem zi i moim wyborem jak narazie to zi z lpg.
    • 0

    #19
    tonymontana123

    tonymontana123

      Wczuwa się w forum

    • Użytkownicy
    • PipPip
    • 89 postów
  • Wiek: 32
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:warszawa

    BENZYNA   1.6 8V   - idealne do LPG  , tanie w utrzymaniu  mialem kiedys Octavie II - szczerze polecam 


    • 0

    #20
    Michalgdb

    Michalgdb

    • KFD pro
    • PipPipPipPip
    • 881 postów
  • Wiek: 29
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: 60

    zalezy o jakim samochodzie mowimy, nowy z salonu czy uzywka z 2-3 reki. 
     


    • 0




    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko