Skocz do zawartości

Zdjęcie

Czym zamienić Endogen?

- - - - -

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
skr

skr

    Nowy na pokładzie

  • Nowi na forum
  • Pip
  • 1 postów
Witam, jakis czas temu miałem endogen firmy fit-best-line. Byłem z niego zadowokony gdyz sprawdzał sie do mojego trybu cwiczen. Mianowicie trenuje 4 razy w tygodniu pilke reczna. Czesto treningi sa po calym dniu, po pracy i wieczorami brakuje mi nieco enegrii. Kiedy zaczlaem stosowac endogen lapalem tzw kopa na treningu. Szczególnie poodbało mi sie to ze produkt ten to nie tylko zwykle carbo ale takze aminokwasy wiec byl z miare kompleksowy i mozna go bylo pic podczas treningu w formie napoju.

Jednak jedna rzecz mi przeszkadza to smak tego produktu.

Czy moze ktos polecic zammiennik dla tego produktu ?

Wiem ze lepiej jest kupic osobno carbo i aminokwasy jednak taki produkt w zupelnosci mi wystarczy.

Ponizej opis porduktu ze strony producenta oraz sklad.

a) Uzupełnienie zasobów glikogenu - poprzez dostarczenie szybko przyswajalnych węglowodanów. Wykorzystaj czas bezpośrednio po treningu - wówczas mięśnie są dosłownie jak "gąbka". Są wówczas w stanie przyswoić więcej węglowodanów niż o jakiejkolwiek innej porze dnia. Wyobraź sobie, że Twoje mięśnie to bak paliwa o pojemności 1 litra. (paliwo to węglowodany). Jeżeli uzupełnisz go tuż po zakończeniu treningu, pojemność zwiększy się do 1,3 litra. To zjawisko, będące efektem rosnącej adaptacji organizmu do treningu, określa się jako superkompensacja potreningowa. Jeżeli jednak nie "zatankujesz" paliwa po ciężkiej trasie jaką jest trening, niestety to korzystne zjawisko nie zajdzie. Nie tylko nie wystąpi ono, ale co gorsze rozpoczną się procesy kataboliczne, których łupem padną białka mięśniowe. Cóż to oznacza w praktyce? Trening w wyniku nie uzupełnienia węglowodanów, zamiast stymulować wytworzenie środowiska anabolicznego w mięśniach, staje się przyczyną ich katabolizmu (w dużym uproszeniu: "mięśnie zjadają same siebie"). Wówczas nie ma szans na to, żeby mięśnie rosły, żeby osiągane były coraz lepsze efekty treningowe.

b) Dostarczenie aminokwasów wysiłkowych i innych aminokwasów budujących białka mięśniowe. - Optymalizacja procesów energetycznych w czasie wysiłku. Gdy w czasie treningu organizm wyczerpie zasoby glikogenu zaczyna bazować na innych źródłach energii.

Wspaniale byłoby gdyby w takiej sytuacji sięgał do niewyczerpanych niemal zasobów tkanki tłuszczowej (której przy okazji każdy z nas pozbyłby się z chęcią). Niestety najczęściej zapotrzebowanie energetyczne ustroju w warunkach intensywnego wysiłku jest zbyt wysokie jak tempo pozyskiwania energii z tłuszczu, stąd organizm musi wykorzystać inny materiał energetyczny. Jednym z źródeł zasilania są aminokwasy. Najważniejsze w zakresie energetyki wysiłkowej są: ALANINA, GLUTAMINA I AMINOKWASY ROZGAŁĘZIONE - BCAA (leucyna, izoleucyna, walina). Z tego względu równie ważne, jak uzupełnienie węglowodanów jest dostarczenie tych aminokwasów w porze około treningowej. W przypadku ich deficytu organizm sięgnie do ustrojowych zasobów tych aminokwasów, które zgromadzone są w mięśniach. Alanina to ważny w energetyce wysiłku aminokwas, z którego organizm jest w stanie uzyskać najważniejszy substrat energetyczny - glukozę (cykl alaninowo - glukozowy). Alanina jest aminokwasem endogennym, czyli organizm jest w stanie samodzielnie go syntetyzować. Niestety, gdy trwa intensywny wysiłek ustrój nie nadąża z jego produkcją. Wówczas organizm zużywa BCAA w celu wytworzenia tego cennego aminokwasu.

Dodany obrazek
  • 0

Doradca KFD

Doradca KFD
  • KFD pro

Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:

#2
Massive`

Massive`

    Extreme Bodybuilding

  • Mod Ogólny
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 63867 postów
  • Wiek: 33
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Trójmiasto
    • Staż [mies.]: 13 lat
    Kup carbo oraz bcaa i mieszaj 50 g carbo+ 15 g bcaa w porcji.
    "Czyste" bcaa np. z hi teca,z dodatkiem l-glutaminy np. bcaa power od UNS.
    • 0




    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko