Skocz do zawartości

Zdjęcie

Czy jest sens robienia więcej niż 3 serie na ćwiczenie stałym ciężarem?

- - - - -

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
taksobie

taksobie

    Spam to mój żywioł

  • Aktywny użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6015 postów
  • Wiek: 39
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Północna Polska
    • Staż [mies.]: >140
    2 pytania odnośnie tego co przeczytałem w podwieszonych o HST:


    "-Niska objętość danego ćwiczenia (średnia tygodniowa)
    HST sugeruje stosowanie nie więcej niż 1-2 serii na dane ćwiczenie. Wynika to z przeanalizowania dowodów na to, że najefektywniejsza jest pierwsza seria ćwiczenia. Każda kolejna przynosi nie wiele korzyści, poza spalaniem kalorii. Niska liczba serii umożliwia stosowanie odpowiedniej częstotliwości pobudzania, koniecznej do wytworzenia środowiska sprzyjajacego hipertrofii. Objętość HST na przestrzeni tygodnie nie wiele różni się od tradycyjnego systemu:
    "

    Czyli co? Lepiej jednak zrobić 4 ćwiczenia po 3 serie niż 3 po 4? Czy robiąc progresję ciężaru z serii na serię, można spowodować, że i te dalsze serie mają jakiś sens czy również nie bawić się w progresje po 5 serii (robić tylko 3)?


    "-Stopniowe dopasowywanie ilości powtórzeń do progresywnego obciążania.
    Zasady HST przewidują trenowanie w 2-tygodniowych mikrocyklach dla każdego z zakresów (15, 10, 5, negatywy). Dlaczego? Jest to najprostsza droga do ciągłego zwiększania obciążeń treningowych. Można równie dobrze dopasować zakres powtórzeń dla każdego tygodnia (np. 15, 12, 10, 8, 5, itd), jest to jednak znacznie bardziej skomplikowane i może być przez wielu niezrozumiałe. Z reguły żeby wykorzystać dany pomysł należy go maksymalnie uprościć, aby ludzie mogli go pojąć i wykorzystać. Kiedy już to zrobią, sami dojdą do innych wariantów, mieszaczących się w zasadach hipertrofii."


    Rozumiem, że optymalnie jest połączyć progresję z serii na serię (np. 50x15, 60x10, 70x5), z progresją z treningu (lub dłużej), np. dziś 50x15, 60x10, 70x5, za 2 tygodnie, 52,5x15, 62,5x10, 72,5x5 ?
    • 0

    Doradca KFD

    Doradca KFD
    • KFD pro

    Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




    Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:
    Jak połączyć partie? | boks i silka , Xpand czy Kre-Alkalyn | co do 200 zł , brzuch | czy to da lepsze efekty?? , Kupno suplementów w sklepie czy na allegro? | co wybrać , partie | co z czym

    #2
    igorkox

    igorkox

      Wczuwa się w forum

    • Użytkownicy
    • PipPip
    • 112 postów
  • Wiek: 29
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Polska
    A nie jest tak że po 4 seri to już męczenie mięśnia ? Ale zeby robić 1-2 serie ciekawe...
    • 0

    #3
    taksobie

    taksobie

      Spam to mój żywioł

    • Aktywny użytkownik
    • PipPipPipPipPipPipPip
    • 6015 postów
  • Wiek: 39
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Północna Polska
    • Staż [mies.]: >140

    A nie jest tak że po 4 seri to już męczenie mięśnia ? Ale zeby robić 1-2 serie ciekawe...

    Na tej stronie HST widziałem ten tekst który tu Przytoczył Padre. O tych źródłach napisano tam "some" reports, z naciskiem na cudzysłów. Chciałbym się coś więcej dowiedzieć, bo jak dotąd byłem nawet skłonny wierzyć, że jak ćwiczenie jest dobre, to i można robić go np. 10 serii (np. przysiad).
    • 0




    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko