Skocz do zawartości

Zdjęcie

Cała prawda o białku sojowym

- - - - -

  • Zamknięty temat Ten temat jest zablokowany

#1
Kamil-Nowakowski

Kamil-Nowakowski

    HI TEC NUTRITION

  • Partner KFD
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11988 postów
  • Wiek: 37
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Giżycko
    • Staż [mies.]: długo

    *
    POPULARNY

    UWAGA: Ważna substancja dla kulturystów z złym image.

    Cala prawda o białku sojowym.

    Białko sojowe jest zle rozumiane przez wielu kulturystów i niedoceniane na ryku odżywek.
    Jeżeli również i WY zostaliscie zarażeni ta błędną informacja, i będziecie uważać ze jest to jakiś żart, nie to nie żart tylko prawda o bardzo skutecznym białku do wzrostu beztłuszczowej masy mięśniowej. Większość badan o soi zostało przeprowadzone o jej pro zdrowotnych właściwościach, w szczególności dla kobiet, niestety nie skupiono się na tym, ze soja nie oddziaływa negatywnie na poziom testosteronu i dodatkowo posiada anaboliczne właściwości do wzrostu beztłuszczowej masy mięśniowej. Jestem przekonany ze Państwo nie doceniali soi, dlatego najwyższy czas poznać prawdę o soi!

    Perfekcyjne właściwości soja jest białkiem roślinnym, reguła mówi ze białko roślinę nie jest pełno wartościowe, nie posiada wszystkich aminokwasów niezbędnych do budowy mięśni i innych procesów w organizmie. Lecz soja nie jest zwyczajnym białkiem roślinnym, ponieważ soja posiada wszystkie niezbędne aminokwasy. Zawartość metioniny nie jest zbyt duża, ale białko serwatkowe niema wcale niewiadomo ile więcej tego essencialnego aminokwasu. Jeżeli porównamy właściwości soi z serwatka o wchłanianie białka przez organizm, czyli ile aminokwasów z białka zostanie prawidłowo strawione, przetransportowane aminokwasy do komórek mięśniowych gdzie zostaną wykorzystane przez organizm do budowy masy mięśniowej, oby dwa białka dochodzą do 100%.
    Soja posiada bardzo podobny profil aminokwasów do serwatki, soja posiada więcej argininy i glutaminy.
    Arginina jest ważna do stymulacji NO, dzięki czemu nastepuje lpszy dopływ krwi do komórek mięśniowych, co powoduje lepsze zaopatrzenie mięśni w substancje odżywcze, hormony anaboliczne i tlen, dzięki czemu jest lepsza regeneracja i synteza białkowa, dodatkowo może arginina stymulować wytarzanie hormonu wzrostu.
    Również glutamina ma skuteczne właściwości np. działanie anaboliczne i antykataboliczne, wzmacnia system immunologiczny, zmniejsza zmęczenie podczas treningu a nawet wspiera spalanie tkanki tłuszczowej.

    Analizy mówią mimo bardzo dobremu profilu aminokwasów, zawsze była sprzeczna dyskusja o efektywnym oddziaływaniu soi na syntezę białkową czyli wzrostu masy mięśniowej. Wiele analiz potwierdzają taka sama skuteczność białka sojowego i serwatkowego w budowie mięśni.
    Przeprowadzona analiza w 2004 w Ohio State University udowodniała ze, mężczyźni, którzy uzupełnili swoja dietę o 33g białka sojowego lub serwatkowego w formie batonu białkowego, zwiększyli, po 9 tyg testu wspomaganym treningiem siłowym, swoja masę mięśniową. Mężczyźni, którzy nie używali soi ani serwatki nie odnotowali żadnego wzrostu masy mięśniowej.
    Następna analiza opublikowana w 2005 na Experimental Biology Konferenz w San Diego, ze kulturyści trenując i spożywając dwa razy dziennie albo Sojakoncentrat, Sojaisolat, mieszankę Soja/Serwatka, Koncentrat Serwatki, Isolat Serwatki, przez 12 tygodni badan wszyscy uzyskali podobne wyniki w wzroście masy mięśniowej.

    Funkcja ochronna oprócz rewelacyjnych właściwościach stymulacji syntezy białkowej naukowcy udowodnili właściwości antyoxidacyjne soi co powoduje lepsza regeneracje. Mężczyźni spożywający soje sa lepiej chronieni po treningu przeciw wolnym rodnikom, co również wiąże się z szybszym wzrostem mięśni.
    Następne opublikowane badania w 2004 w International Journal of Sports Nutrition and Exercises Metabolism mówią ze mężczyźni, którzy przez 4 tyg spożywali 40 g białka sojowego po treningu siłowym, mieli lepsza ochronę przeciw wolnym rodnikom niż mężczyźni spożywający białko serwatkowe.
    Dla osób, które nie mogą spożywać laktozy, białko sojowe jest niezwykłym darem. Laktoza jest węglowodanem występującym w mleku i przetworach mlecznych, niestety dużo osób ma problem z trawieniem laktozy.
    Serwatka i kazeina jest wytwarzana z mleka, dlatego tez niektóre osoby maja problem z trawieniem tego białka.
    W tym wypadku również białko sojowe stanowi rewelacyje źródło białka do zwiększenia masy mięśniowej.

    Obawy kulturyści boja się soi ze względu na zawartość isoflaminy, mimo dużo prozdrowotnych właściwości.
    Naukowcy potwierdzają, ze ten antyoxidant zwalcza niektóre rodzaje raka, zmniejsza poziom cholesterolu.
    Mężczyźni obawiają się ze flavonina może zmniejszyć poziom testosteronu, dobra wiadomość: Nic z tego nie jest prawda! Wszystkie przeprowadzone badania udowodnili ze mężczyźni, którzy spożywali białko sojowe mieli podobne efekty do mężczyzny spożywających białko serwatkowe. Ten wzrost mięsni nie był by możliwy przy zmniejszonym poziomie testosteronu. W analizie z 2005 z Experymental Biology Studie, w której przez 12 tyg kulturyści spożywali 2 razy dziennie albo białko sojowe, serwatkowe , mieszankę soja/serwatka nie odnotowali żadnych zmian w stosunku Testosteron-Estrogen.

    Twoja przewaga naukowcy nie daja wątpliwości, co do skuteczności białka sojowego, dlatego tez powinni Państwo uzupełnić swoja dietę o białko sojowe aby skorzystać z anabolicznych właściwości białka sojowego.


    CZAS NA BIALKO SOJOWE

    Białko sojowe tak jak serwatkowe jest szybko wchłanianym białkiem. Tak jak białko serwatkowe to i białko sojowe zwiększa syntezę białkową i stymuluje insulinę. Dodatkowo białko sojowe wzmacnia profil aminokwasów białka serwatkowego. Do maksymalnej stymulacji syntezy białkowej powinni Państwo następująco spożywać serwatkę i soje.

    1. od razu po przebudzeniu: soja dostarczy szybko wchłaniane białko, co zapobiegnie katabolizmowi, dodatkowo wysoka zawartość argininy zwiększy NO. Po przebudzeniu 10-20g białka sojowego+10-20g białka serwatkowego
    2. przed treningiem: szybko wchłaniane białko sojowe zapobiega katabolizmowi podczas treningu i zwiększa syntezę białkową. Dzięki właściwości NO jest lepsze ukrwienie mięśni podczas treningu.
    Około 30 min przed treningiem 20g białka sojowego + 20g białka serwatkowego
    3. bezpośrednio po treningu: dostarczenie szybko wchłanianych białek po treningu zwiększa syntezę
    białkową i wzrost masy mięśniowej, dodatkowo soja ma bardzo dobre właściwości antykataboliczne
    po treningu 20g białka sojowego + 20g białka serwatkowego


    INFO O SOI

    Białko sojowej występuję w dwóch rodzajach.

    Koncentrat soi: zawiera 70% białka resztę stanowią tłuszcze i węglowodany. Przez dużą zawartość węglowodanów powoduje u niektórych osob wzdęcia.

    Isolat soi: zawiera ponad 90% białka wszystkie węglowodany i tłuszcze usunięte, nie wywołuje żadnych wzdęć
    Najlepsze białko oraz alternatywa dla jaroszy i kulturystów.


    Źródło :
    Na podstawie artykułu: FLEX 12, 2007 str 70- 74 Das Geheimnis von Soja
    • 8

    Doradca KFD

    Doradca KFD
    • KFD pro

    Siemka, sprawdź ofertę specjalną:







    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko