Skocz do zawartości

Zdjęcie

Auto do 15 tys.?

* * * * * 1 głosów

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#21
SanchoPancho

SanchoPancho

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2695 postów
  • Wiek: 29
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Bydgoszcz
    • Staż [mies.]: nic

    Ja nie miałem alfy, tutaj na forum się ktoś nawet chwalił "że tylko wahacze z przodu zmienia co 20 tyś".


    Tak myślałem, kolega kolegi i spółka... Skąd możesz wiedzieć, jak auto było traktowane lub chociażby po jakich drogach jeździło oraz jakiej jakości zamienniki były stosowane? Zbyt wiele jest czynników mających na to wpływ, żeby tak pochopnie po kimś powtarzać i przyklepać mit. Tu chyba przyznasz mi rację... :ziober:

    Żeby nie było: nie jestem Alfaholikiem, po prostu miałem do czynienia z tą marką i mi ciśnienie skacze, gdy ktoś po raz kolejny podjeżdża z tekstami powtarzanymi z dziada pradziada, a mającymi tyle wspólnego z prawdą, co obietnice łaskawie nam panującego pana premiera <_<
    • 1

    #22
    jarcow

    jarcow

      KFD to mój dom ;)

    • KFD pro
    • PipPipPipPipPipPip
    • 3873 postów
  • Wiek: 39
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: 1999 r
    Fiat Stolo roczniki 1007 od 14 tysiaków. Krajówki przebieg ok. 70 tyś.. Dobre rozwiązanie.
    • 1

    #23
    SanchoPancho

    SanchoPancho

    • Użytkownicy
    • PipPipPipPipPipPip
    • 2695 postów
  • Wiek: 29
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Bydgoszcz
    • Staż [mies.]: nic
    Co do prowadzenia się samochodów z wielowahaczowym zawieszeniem, żeby poczuć różnicę w trakcji, najlepiej byłoby, gdybyś osobiście to przetestował. Przejedź się jakimś Focusem, Alfą 156 albo Audiczką, potem wsiądź do Vectry B albo astry II i myślę, że wszystko się wyjaśni. Zwłaszcza w zakrętach z większą prędkością przetestuj.

    Faktem jest, że wielowahaczowe układy zawieszenia są droższe w utrzymaniu, ale wspominałeś Game, że jakichś wielkich przebiegów nie zamierzasz robić, więc na pewno warto zainteresować się tematem. Pozdro i daj znać, jak się zdecydujesz na coś konkretnego.
    • 1

    #24
    Tytan5

    Tytan5

      Wczuwa się w forum

    • Użytkownicy
    • PipPip
    • 63 postów
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Warszawa

    Co do A6 to wady z rozrządem pojawialy się w silnikach 2.5 tdi V6.Ogólnie silnik jak i to auto nie było zbyt udane.Ze wzgledu na koszty utrzymania jest to "auto dla bogaczy".Z ojcem planowaliśmy zakup takiego samochodu, ale znajomy,który sprowadza samochody z niemiec odraził i wybraliśmy A4 B6.


    tu masz racje A6 w 2.5tdi chyba do 2001 to jakas lipa
    ja mialem A6 2.4 benzyna quattro i powiem że nigdy nie mialem lepszego auta - wygodne, stabilne, wyglad super, bezpieczne: tylko to zawieszenie...
    • 1

    #25
    PLMOKN

    PLMOKN

      KFD Basic

    • KFD pro
    • PipPipPipPipPipPip
    • 2539 postów
    • Płeć:b/d
    Mam s40, 98r na wielowachaczu z przodu i z tyłu, troszkę obniżony i twardszy niż seria. Miodzio w zakrętach
    Ale dla 1.8, 10 lpg to mało, 12 trzeba liczyć;)
    W s40 były tez silniki z mitsu- 1.8 gdi. A wydaje mi się, że volvo to ciekawszy samochód od carismy

    A co do JTDvsTDi. Niektórzy nie lubią głośnego klekotu i drgań. JTD ma o wiele lepszą kulturę pracy, a osiągi i spalanie na pewno nie gorsze niż w tdi. A w kwestii dynamiki 156 1.9 105KM lepiej przyspiesza od A3 110KM, dzisiaj testowane
    • 1

    #26
    ElDario

    ElDario

      Się rozkreca

    • Użytkownicy
    • PipPipPip
    • 716 postów
  • Wiek: 28
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Daleko hen
    • Staż [mies.]: 16

    chyba wszystkie propozycje zawarłem. kryteria takie by wyróżnić najoszczędniejsze:

    1.6

    • Pb: (do 8.5) A3, A4, Accord, Carisma, Leon, Toledo, Octavia, Bora, s40
    • Lpg: (do 10) A3, A4, Accord, Carisma, Leon, Toledo, Octavia, Bora

    1.8

    • Pb: (do 9) Mondeo, Carisma, Leon, Toledo, Octavia, s40
    • Lpg: (do 10) Mondeo, Carisma, Leon, Toledo, Octavia, Bora


    Inna sprawa to zawieszenie. Jak się ma ten wielowahacz? Jest to jakieś mało wytrzymałe dzieło szatana, czy nie jest takie straszne jak je malują ?

    I jaka jest różnica w prowadzeniu?

    Te raporty spalania trzeba traktowac oczywiście z pewnym dystansem, ale oddają w jakis spodób obraz sytuacji. Z tych wszystkich najwytrzymalszy zawieszenie ma Octavia, A3 itp jak już mówiłem tylna belka z tyłu z przodu dwa wahacze stalowe. Bardzo prosta budowa i koszty napraw są małe. Jak na tak prosty układ prowadzenie jest bardzo dobre ale zawieszenie w nim jest dosyć głośne i niezbyt komfortowe w porównaniu do np. A4.

    Tak myślałem, kolega kolegi i spółka... Skąd możesz wiedzieć, jak auto było traktowane lub chociażby po jakich drogach jeździło oraz jakiej jakości zamienniki były stosowane? Zbyt wiele jest czynników mających na to wpływ, żeby tak pochopnie po kimś powtarzać i przyklepać mit. Tu chyba przyznasz mi rację... :ziober:

    Słuchaj jak ktos tu na forum pisał, jakiś alfaholik że z przodu co chwile wahacze wymienia, wejdź sobie na forum alfaholików jest pełno tematów na ten temat. To nie jest złe zawieszenie ale niestety wyjątkowo dotkliwie dotyka je stan naszych dróg. popytaj pracowników na stacjach diagnostycznych co sądzą o tym modelu. I kto utaj gada o mitach hahaha. Nazywając TDI gównem ... :unsure: Nie ma to jak merytoryczna dyskusja.


    Mam s40, 98r na wielowachaczu z przodu i z tyłu, troszkę obniżony i twardszy niż seria. Miodzio w zakrętach
    Ale dla 1.8, 10 lpg to mało, 12 trzeba liczyć;)
    W s40 były tez silniki z mitsu- 1.8 gdi. A wydaje mi się, że volvo to ciekawszy samochód od carismy

    Swego czasu równierz zastanawiałem sie nad tymi dwoma autami dla siebie. Jak dla mnie to Carisma ma bardeziej sportową sylwetkę która mi odpowiada. Ponadto jest trochę tańsza. A co do GDI to może byc problem z zagazowaniem bo to jak na te lata dosyć nietypowa konstrukcja więc i pewnie koszty będą spore bo to wtrysk bezpośredni.

    A co do JTDvsTDi. Niektórzy nie lubią głośnego klekotu i drgań. JTD ma o wiele lepszą kulturę pracy, a osiągi i spalanie na pewno nie gorsze niż w tdi. A w kwestii dynamiki 156 1.9 105KM lepiej przyspiesza od A3 110KM, dzisiaj testowane

    Jeżeli silnik jest w dobrym stanie i podzespoły pod/w nim to nie ma prawa trzeszczeć i być głosny w takiej np Audi A3 czy A4. Ten problem tyczy się aut niższej klasy typu Ibiza i Polo które sa słabo wygłuszone/wykanane. A wiesz dlaczego JTD ma lepsza kulutre pracy ? Bo w CR paliwo jest wtryskiwane kilka razy, jest wtrysk pilotazowy/wstepny zasadniczy ze dwa razy i jeszcze dopalający (w celu poprawy emisji spalin). Daje to ładniejszą kulture pracy bo paliwo jest spalane bardziej łagodnie. Ma to taką wade że pierwszy i ostatni wtrysk jest jakby marnowany tzn nie ma z niego mocy więc spalanie w CR jest stosunkowo większe. Na VP jest jeden wtrysk, na PD chyba ze dwa co daje głośna prace silnika właśnie ze względu na bardziej gwałtowne spalanie paliwa. I nie wiem co tu musiałoby by być za A3 chyba z 90 KM że nie dało rady tej alfie. Albo było zajechane. Dobrze utrzymana seria 1.9 TDI 110 KM wypluwa nawet 120 KM, więc bije na głowe te alfe. O ile jest w dobrym stanie jak wcześniej wspominałem.
    • 1

    #27
    SanchoPancho

    SanchoPancho

    • Użytkownicy
    • PipPipPipPipPipPip
    • 2695 postów
  • Wiek: 29
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Bydgoszcz
    • Staż [mies.]: nic
    Tak się składa, że mam kilku znajomych mechaników dobrze prosperujących na naprawach 1.9tdi, więc o czymś to chyba świadczy. Poza tym wibracje, zimny start - totalna porażka, terkocze jak na ciągnik na polu, dynamika także bez szału, na wysokich obrotach brzmi, właściwie nie brzmi..., elastyczność zwłaszcza w wersjach 90KM - bez komentarza.
    Jedyny plus jaki widzę, to dobre rezultaty, jeśli idzie o ekonomikę jazdy i stosunkowo trwały układ wtryskowy.

    Natomiast o następcy, czyli 2.0tdi, zwłaszcza z początkowego okresu produkcji z fajną pękającą głowicą i kilkoma innymi wadami, aż szkoda gadać. Wystarczy przejrzeć odpowiednie fora... Dla tych, którzy mają głęboką kieszeń i anielską cierpliwość, polecam %)
    • 1

    #28
    freekPL

    freekPL

      Się rozkreca

    • Użytkownicy
    • PipPipPip
    • 291 postów
  • Wiek: 26
    • Płeć:Mężczyzna

    Tak się składa, że mam kilku znajomych mechaników dobrze prosperujących na naprawach 1.9tdi, więc o czymś to chyba świadczy. Poza tym wibracje, zimny start - totalna porażka, terkocze jak na ciągnik na polu, dynamika także bez szału, na wysokich obrotach brzmi, właściwie nie brzmi..., elastyczność zwłaszcza w wersjach 90KM - bez komentarza.
    Jedyny plus jaki widzę, to dobre rezultaty, jeśli idzie o ekonomikę jazdy i stosunkowo trwały układ wtryskowy.

    Natomiast o następcy, czyli 2.0tdi, zwłaszcza z początkowego okresu produkcji z fajną pękającą głowicą i kilkoma innymi wadami, aż szkoda gadać. Wystarczy przejrzeć odpowiednie fora... Dla tych, którzy mają głęboką kieszeń i anielską cierpliwość, polecam %)

    Ty chyba nie jeździłęś żadnym TDI oprócz 90km, skoro mówisz że nie są elastyczne.Co do 90km to się zgodze,tam często trzeba machać biegami.Ale już 110km z reszta tdi z PD ciągnie już ładnie od 1,5k obr.Użytkuję tdi 130km i na ost biegu spokojnie można jechać 60 i bez redukcji wystarczająco przyspieszać.Spalanie w A4 wychodzi mi 5.5-6l.Wibracje jak w kazdym dieslu,więc nie wiem o czym ty wogóle mówisz.
    • 1

    #29
    SanchoPancho

    SanchoPancho

    • Użytkownicy
    • PipPipPipPipPipPip
    • 2695 postów
  • Wiek: 29
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Bydgoszcz
    • Staż [mies.]: nic

    Ty chyba nie jeździłęś żadnym TDI oprócz 90km, skoro mówisz że nie są elastyczne.Co do 90km to się zgodze,tam często trzeba machać biegami.Ale już 110km z reszta tdi z PD ciągnie już ładnie od 1,5k obr.Użytkuję tdi 130km i na ost biegu spokojnie można jechać 60 i bez redukcji wystarczająco przyspieszać.Spalanie w A4 wychodzi mi 5.5-6l.Wibracje jak w kazdym dieslu,więc nie wiem o czym ty wogóle mówisz.


    Chodziło mi o elastyczność względem benzyniaków. Ale to jeszcze trzeba wiedzieć, co oznacza termin elastyczność, która w dieslach jest dużo gorsza, niż w benzyniakach generalnie :rolleyes:
    • 0

    #30
    PLMOKN

    PLMOKN

      KFD Basic

    • KFD pro
    • PipPipPipPipPipPip
    • 2539 postów
    • Płeć:b/d
    Dario tak dobrze utrzymanej A3 jeszcze nie widziałem. Ale jeśli za 2002r płaci się 23 koła to trudno, żeby było inaczej

    Sory za OT
    • 0

    #31
    SanchoPancho

    SanchoPancho

    • Użytkownicy
    • PipPipPipPipPipPip
    • 2695 postów
  • Wiek: 29
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Bydgoszcz
    • Staż [mies.]: nic

    Dario tak dobrze utrzymanej A3 jeszcze nie widziałem. Ale jeśli za 2002r płaci się 23 koła to trudno, żeby było inaczej

    Sory za OT


    To tanio, jak za A3 z tym silnikiem? Nie orientuje się w cenach audic :unsure:
    • 0

    #32
    PLMOKN

    PLMOKN

      KFD Basic

    • KFD pro
    • PipPipPipPipPipPip
    • 2539 postów
    • Płeć:b/d
    Raczej ładnych kilka tysi powyżej sredniej
    • 0

    #33
    ElDario

    ElDario

      Się rozkreca

    • Użytkownicy
    • PipPipPip
    • 716 postów
  • Wiek: 28
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Daleko hen
    • Staż [mies.]: 16

    Tak się składa, że mam kilku znajomych mechaników dobrze prosperujących na naprawach 1.9tdi, więc o czymś to chyba świadczy. Poza tym wibracje, zimny start - totalna porażka, terkocze jak na ciągnik na polu, dynamika także bez szału, na wysokich obrotach brzmi, właściwie nie brzmi..., elastyczność zwłaszcza w wersjach 90KM - bez komentarza.
    Jedyny plus jaki widzę, to dobre rezultaty, jeśli idzie o ekonomikę jazdy i stosunkowo trwały układ wtryskowy.

    Mam wrażenie że ty nigdy 1.9 TDi nie jeździłeś. Każdy silnik który ma 90 KM szału nie robi. A elastyczność to najlepsze co może być w tych silnikach. Porównaj sobie elastyczność benzyniaka który ma 110 KM i diesla 1.9 TDI 110 KM, gwarantuje Ci że w dieslu będzie lepiej ze względu na wysoki moment obrotowy który jest na niskich obrotach.

    Chodziło mi o elastyczność względem benzyniaków. Ale to jeszcze trzeba wiedzieć, co oznacza termin elastyczność, która w dieslach jest dużo gorsza, niż w benzyniakach generalnie :rolleyes:

    Niż w benzyniakach z turbo tak, ale w wolnossącycm jest gorzej jezeli mówimy o sinikach o zbliżonej pojemności i takiej samej mocy.

    Dario tak dobrze utrzymanej A3 jeszcze nie widziałem. Ale jeśli za 2002r płaci się 23 koła to trudno, żeby było inaczej

    Sory za OT

    To że Ci się wydaje że jest dobrze utrzymana nie oznacza że silnik jest w pełni sprawny.
    • 1

    #34
    PLMOKN

    PLMOKN

      KFD Basic

    • KFD pro
    • PipPipPipPipPipPip
    • 2539 postów
    • Płeć:b/d
    Nigdzie nie napisałem że "wydaje mi się". Ale koniec tego, bo burdel się robi
    • 0

    #35
    SanchoPancho

    SanchoPancho

    • Użytkownicy
    • PipPipPipPipPipPip
    • 2695 postów
  • Wiek: 29
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Bydgoszcz
    • Staż [mies.]: nic
    Widzę, że błędnie interpretujecie elastyczność. Przecież to jest zakres efektywnych obrotów silnika, na których samochód przyspiesza. W związku z tym żaden turbo diesel nie może się równać nawet z wolnossącą benzyną, o turbo benzynie nie wspominając. Kilkoma dieslami się jeździło np. w e46 2.0 bodajże ponad 160KM itd.

    Efektywne obroty w dieslu 1700 - 3800 z moich obserwacji, w benzyniaku 2500 - 6000, a w wysokoobrotówkach nawet do 8000 obr.

    Ps.: cała druga strona to jest off, ale dobrze podyskutować i poznać zdanie innych :ziober:
    • 1

    #36
    ElDario

    ElDario

      Się rozkreca

    • Użytkownicy
    • PipPipPip
    • 716 postów
  • Wiek: 28
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Daleko hen
    • Staż [mies.]: 16
    Cieżko zinterpetować słowo elestyczność, w samochodzie do sportowej jazdy będzie to silnik który sprawnie przyspiesza w jak największym zakresie obrotów. Dla przeciętnego kowalskiego elastyczność będzie oznaczała dobre przyśpieszenie na wysokich biegach przy ekonomicznej jeździe czyli nie wysokich obrotach (1500-2500 obr).

    Edytowany przez ElDario, 18 kwiecień 2012 - 21:10 .

    • 1

    #37
    ~Game

    ~Game

      Turysta

    • Aktywny user KFD
    • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
    • 15176 postów
  • Wiek: 29
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:pełne rozkoszy
    Ciekawa sensowna rozmowa na argumenty jest zawsze mile widziana :ziober:

    Co do wyboru to pewnie padnie na któryś z : A3, Toledo, Leon, Bora z silnikiem 1.6, ale to się jeszcze zobaczy co się trafi

    Edytowany przez ~Game, 18 kwiecień 2012 - 21:45 .

    • 0

    #38
    SanchoPancho

    SanchoPancho

    • Użytkownicy
    • PipPipPipPipPipPip
    • 2695 postów
  • Wiek: 29
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Bydgoszcz
    • Staż [mies.]: nic
    Rzuć okiem jeszcze na focusa z silnikiem 1.6 16V 100KM. Nie wiem, jak z założeniem instalacji gazowej do tego silnika. Ale nawet bez gazowni spalanie benzyny akceptowalne. Kumpel śmiga i sobie chwali, części eksploatacyjne tańsze od Volvo, Audi, mniej więcej cenowo jak Seat/VW.
    • 1

    #39
    zapalka

    zapalka

      Się rozkreca

    • Użytkownicy
    • PipPipPip
    • 202 postów
  • Wiek: 36
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:uk
    • Staż [mies.]: xx
    celica 2.0 gt albo honda prelude 2.2 vtec oba nie do zajechania ;)
    • 0

    #40
    styx1

    styx1

    • KFD pro
    • PipPipPip
    • 751 postów
    • Płeć:Mężczyzna
    Audi A3 102 KM [8L] (1.6 Pb 8,3 Lpg 8,6 to mam już dwa lata, zagazowane sekwencją STAGA, śmiga aż miło. Jak dobrze poszukasz kupisz dobre auto ale szukaj bez gazu i sam zagazuj. Ja o swoje dbam i kiedyś ktoś ode mnie odkupi naprawę zadbany egzemplarz póki co z 2001 lakier oryginalny. Desing po lifcie na zewnątrza bardzo dobry a wnętrze BIJE na ŁEB wszystkie te kwadratowe wolcwageny i seaty. Nawet nie ma co porównywać. Miesca z przodu dużo ale paserowie z tyły niestety mają mega ciasno. Ja w zasadzie traktuję to auto jak 3 osobowe. Spory bagażnik.

    Szukaj zadbanego egzemplarza. Może być straszy ale żeby był zadbany.

    Opel Astra II G 1.6 75 KM 1999 też mam. Auto bezawaryjne. Dużo miejsca w środku. Z zewnątrz nawet nawet, wewnątrz gorzej. Mam 3 lata i też egzemplarz bez kropli innego lakieru. Oprócz tego straszny muł.

    Golf IV 1999 1.6 101 KM 3D Bezawaryjne, bardzo dobrze jeździ, w środku dużo miejsca i z przodu i z tyłu ALE BRZYDKIE to z zewnątrz a wewnątrz ... hmmm ja nie nie jeżdzę.

    Szukaj A3 w PB, aaaa i żadnych diesli.
    • 1




    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko