Skocz do zawartości

Zdjęcie

Audi A6 C5 - jaki silnik?

- - - - -

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć

#1
michal1320

michal1320

    Się rozkreca

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 240 postów
  • Wiek: 25
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: 24

    Cze, planuję kupić audi a6 c5 najlepiej 4x4 ale nie koniecznie. Z roku 1997-2004, wychodziły w kilku silnikach diesla 2.5 TDi 150Km, 163 KM i 180 KM. Ma ktoś może takie audi i powie coś o siniku i kosztach napraw :D 


    • 0

    Doradca KFD

    Doradca KFD
    • KFD pro

    Siemka, sprawdź ofertę specjalną:




    Poniżej kilka linków do tematów podobnych do Twojego:

    #2
    PLMOKN

    PLMOKN

      KFD Basic

    • KFD pro
    • PipPipPipPipPipPip
    • 2539 postów
    • Płeć:b/d

    Ojciec miał przez 2 miesiące. 

    Wgniata w fotel, ale to bezawaryjności wymaga się od samochodu którym dojeżdża się codziennie do roboty.

    Podsumowując 2,5tdi to najgorszy silnik w audi, w co nie chciałem do końca wierzyć, przekonałem się "doświadczalnie" %)

    A, mieliśmy 163ps, w kombi, spalanie kiedy wsiadałem to 9/100, przy jeździe starego 7,5/100

    Oprócz 2,5 jeździłem jeszcze 1,9/110km(szału nie robi, ale mało pali) i 2,8 quattro znajomego (gdzieś w jesieni wymieniał silnik, chyba panewki, ale nie wiem czy to jakaś typowa usterka tego motoru) 


    • 0

    #3
    patomar

    patomar

      KFD to mój dom ;)

    • Aktywny user KFD
    • PipPipPipPipPipPip
    • 3502 postów
  • Wiek: 25
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:WO
    • Staż [mies.]: %)

    Jeśli się pytasz o ten samochód i jednocześnie o koszty napraw to chyba nie wiesz w co się pakujesz %)  Na rynku jest dużo lepszych samochodów, ja bym czego innego szukał ;)


    • 0

    #4
    deadmau5

    deadmau5

      KFD Platinum

    • KFD pro
    • PipPipPip
    • 342 postów
  • Wiek: 36
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:prawie nad morzem.
    • Staż [mies.]: ...

    ja mam 2.5 150km, kod silniika afb. A6 jest po wymianie wałków i pompy wtryskowej więc na jakieś 200-300 tys km jest spokój. Prędzej sie go pozbęde ;)Ogólnie drogi motyw z wymiana tych rzeczy(regenerowana pompa to koszt ponad 2 tys, wałki podobnie) Następne auto to też bedzie a6 tylko młodsze rocznikowo. Ogólnie a6 jak dla mnie to bardzo dobre samochody. Osobiście polecam Ci benzynę z lpg. Najlepiej 2.4 ew 2.8 (ale to nie wychodziły po lifcie i mają przypadłość do gubienia koników) . Możesz jeszcze ucelować 3.0 ale te silniki nie są już tak trwałe jak te z 2 z przodu (pękają głowice). ja zastanawiam się nad 4.2 albo s6 (ten sam silnik tylko 40 km więcej).Z dobrą instalacją podtlenku gazu koszty paliwa będą niżesz niż w przypadku 2.5 tdi ;) A i najlepiej szukaj manuala,unikaj multitronica. Tiptronic daje rade ale lubi sie wysypać i z reguły reaktywacja to jakieś 3 tys.


    • 0

    #5
    michal1320

    michal1320

      Się rozkreca

    • Użytkownicy
    • PipPipPip
    • 240 postów
  • Wiek: 25
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: 24

    No z tego co mówicie to a6 odpada :D Drogie części, i do tego awaryjność... A jakieś inne auto do 12-15 tyś, tylko nie golf %) No jest jeszcze a3(zbyt małe dla mnie według mnie, mam 2m wzrostu xd )  ale w grę wchodzi tylko auto 4 drzwiowe i w dieslu, no ostatecznie LPG. 


    • 0

    #6
    deadmau5

    deadmau5

      KFD Platinum

    • KFD pro
    • PipPipPip
    • 342 postów
  • Wiek: 36
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:prawie nad morzem.
    • Staż [mies.]: ...

    to jak drogie będą części zależy od tego jaki silnik wybierzesz i z awaryjnością jest tak samo.Chcesz diesla bierz 1.9 jak benzyne 2,4 albo 2,8. a jak chcesz mało awaryjne auto za 12 tys to kup sobie toyote corolle i będziesz smigał bez stresu.


    • 0

    #7
    F3romoN

    F3romoN

      Spam to mój żywioł

    • Aktywny user KFD
    • PipPipPipPipPipPipPip
    • 7076 postów
  • Wiek: 29
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Wrocław
    • Staż [mies.]: 2007SW

     Odpuść sobie 2,5 tdi, strasznie awaryjna jednostka i ogromnie wysokie koszty przy silniku.

    Napęd quattro może i fajny ale przy tych przebiegach bym się poważnie nad tym zastanowił.

    Bierz standardowo 1,9 tdi lub 1,8 benzynka 125km + gaz

    Może i nie będzie to rakieta ale do poruszania w sam raz.


    • 0

    #8
    Dżinston

    Dżinston

      KFD Premium

    • KFD pro
    • PipPipPip
    • 247 postów
  • Wiek: 37
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:z centrum
    • Staż [mies.]: rośnie

    Jak napisał F3romoN 1.9 TDI 110 KM najlepszy silnik z disla szału nie będzie bo mocy nie za dużo ale będzie mało palił i co najważniejsze będzie bezawaryjny, zawsze możesz zrobić softa na powiedzmy 130 KM i będzie gitara. Jeżeli chcesz benzynę to raczej nie 1.8 za słaby silnik jak na tak duże auto (znajomy ma w kombi i nie ma czym jechać) najlepszy i najbardziej żywotny do gazu będzie 2.4 od użytkowników wiem że z gazem pracuje bez problemów. Co do awaryjności ta bolączką będzie zdecydowanie przednie zawieszenie, a poza tym myślę że a6 nie odbiega od innych aut. Ja jeżdżę Toledo ale przymierzam się właśnie do A6 C5 i powiem Ci że w tych pieniążkach trudno o większe i bardziej komfortowe auto w przyzwoitym stanie. Kilku znajomych ma C5 i to już kolejne i innego auta nie chcą o czymś to świadczy.


    • 0

    #9
    patomar

    patomar

      KFD to mój dom ;)

    • Aktywny user KFD
    • PipPipPipPipPipPip
    • 3502 postów
  • Wiek: 25
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:WO
    • Staż [mies.]: %)

    Audi a4 1.8 (niektórzy twierdzą że jak brać 1.8 to tylko z turbo, moim zdaniem dużo szybciej nie pojedzie a dużo więcej spali)

    Opel omega B FL (ciężko znaleźć porządny egzemplarz od normalnego kierowcy)

    Honda Accord

    Seat Leon

    Toyota Corolla

    VW Passat B5 FL (do 15tys można znaleźć dobry egzemplarz ale trzeba trochę poszukać - ja jestem właśnie w trakcie szukania)


    • 0

    #10
    F3romoN

    F3romoN

      Spam to mój żywioł

    • Aktywny user KFD
    • PipPipPipPipPipPipPip
    • 7076 postów
  • Wiek: 29
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Wrocław
    • Staż [mies.]: 2007SW

    W tej wkocie kupisz bore/toledo/leona na płycie golfa IV z prostą kontrukcją zawieszenia.

    Wielowachaczowe zawieszenie jest cholernie drogie w naprawach.


    • 0

    #11
    ###Scorpion###

    ###Scorpion###

      KFD to mój dom ;)

    • Aktywny user KFD
    • PipPipPipPipPipPip
    • 3841 postów
  • Wiek: 25
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Aleksandrów Łódzki
    • Staż [mies.]: 5 lat

    Kolega taty ma właśnie audice w silniku 2.5, narzeka na duże spalanie i awaryjność auta. W ogóle te silniki nie są polecane.


    • 0

    #12
    Marioxx

    Marioxx

      KFD to mój dom ;)

    • Aktywny user KFD
    • PipPipPipPipPipPip
    • 3098 postów
  • Wiek: 106
    • Płeć:Mężczyzna

    Tylko nie silnik 2,5, dziastwo.


    • 0

    #13
    deadmau5

    deadmau5

      KFD Platinum

    • KFD pro
    • PipPipPip
    • 342 postów
  • Wiek: 36
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:prawie nad morzem.
    • Staż [mies.]: ...

     Odpuść sobie 2,5 tdi, strasznie awaryjna jednostka i ogromnie wysokie koszty przy silniku.

    Napęd quattro może i fajny ale przy tych przebiegach bym się poważnie nad tym zastanowił.

    Bierz standardowo 1,9 tdi lub 1,8 benzynka 125km + gaz

    Może i nie będzie to rakieta ale do poruszania w sam raz.

    w a6 nie było chyba silnika 1.8 125 km albo się nie spotkałem z takim ;), był z turbo i miał 150 i 180. Występował natomiast silnik 2.0 który dobrze znosi lpg ale jak mowisz nie jest to rakieta ;)


    Edytowany przez deadmau5, 29 kwiecień 2013 - 17:13 .

    • 0

    #14
    michal1320

    michal1320

      Się rozkreca

    • Użytkownicy
    • PipPipPip
    • 240 postów
  • Wiek: 25
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: 24

    Czyli jak oglądam auto, w grę zaczyna wchodzić vw golf4(wersja 6-biegowa, pompo wtryski :D 1,9 115 KM) Bądź leon. Silniki tylko w dieslu, nie ma opcji na LPG w tych modelach. Co powiecie o nich? 


    • 0

    #15
    PLMOKN

    PLMOKN

      KFD Basic

    • KFD pro
    • PipPipPipPipPipPip
    • 2539 postów
    • Płeć:b/d

    To czego szukasz w końcu?

    A6 a golf to kompletnie inne klasy samochodu. Do miasta czy w trase? 


    • 0

    #16
    michal1320

    michal1320

      Się rozkreca

    • Użytkownicy
    • PipPipPip
    • 240 postów
  • Wiek: 25
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: 24

    No jeszcze nie jestem zdecydowany, napaliłem się na audi ale jak usłyszałem o zawieszeniu i awaryjności to zaczynam poszukiwania czegoś nowego... 


    • 0

    #17
    Gywer

    Gywer

      Sex Alkohol Anaboliki

    • Aktywny user KFD
    • PipPipPipPipPipPipPip
    • 7948 postów
  • Wiek: 31
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:Meneli
    • Staż [mies.]: 2003r

    juz nie przesadzajcie tak z tymi kosmicznymi cenami zawieszenia wielowahaczowego w audicy, sam smigalem A4 B5 i wcalej takiej kaplicy wg mnie nie bylo, kupujac dobry zamiennik ;) a dwa ze przeciez zawieszenie nie wytlucze ci sie po paru tysiacach km, no chyba ze chinski zamiennik %)

    osobiscie celowalbym glownie z zagazowane 4.2


    • 0

    #18
    deadmau5

    deadmau5

      KFD Platinum

    • KFD pro
    • PipPipPip
    • 342 postów
  • Wiek: 36
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:prawie nad morzem.
    • Staż [mies.]: ...

    zgadzam się...zawiecha wcale nie jest taka droga...jest bardzo dużo zamienników na prawdę dobrej jakości...wiesz najwięcej zawsze mają do powiedzenia ludzie którzy w ogóle nie mieli do czynienia w tym przypadku np z zawieszeniem a swoje posty opierają na tym co usłyszą od innego znawcy w temacie. Mam, jezdże i z zawieszeniem jest wszystko ok. Wez pod uwage to, ze takie samo zawieszenie jest w passacie i tam jakoś nikt nie narzeka, że jest drogo.


    • 0

    #19
    michal1320

    michal1320

      Się rozkreca

    • Użytkownicy
    • PipPipPip
    • 240 postów
  • Wiek: 25
    • Płeć:Mężczyzna
    • Staż [mies.]: 24

    no ok, ale koszta napraw w silniku tyczą się tylko diesla? W benzyniaku nie będzie tego problemu? 


    • 0

    #20
    deadmau5

    deadmau5

      KFD Platinum

    • KFD pro
    • PipPipPip
    • 342 postów
  • Wiek: 36
    • Płeć:Mężczyzna
    • Miasto:prawie nad morzem.
    • Staż [mies.]: ...

    koszty napraw zawsze będą wyższe w dieslu niż w benzynie...jak chcesz diesla to bierz 1.9 110 km. Ten silnik masz w golfie 4 o którym myślisz. Wszystko zależy od tego jak zadbany egzemplarz kupisz...z benzyna zawsze jest mniej problemów,mniej rzeczy które maga sie wysypać (tansza w utrzymaniu) ,duże koszty napraw diesla występują tylko w silniki 2.5 tdi v6 ale to tylko dlatego, ze ludzie kupują perełki które rzekomo mają nalatane 200 tys a w rzeczywistości 3 razy tyle...stąd ta opinia na temat tych silników. Fakt nie udał im się ten silnik dlatego,że ma wade konstrukcyjną czyli wycierające się wałki rozrządu. ale to tez dzieje się przy przebiegach powyżej 400 tys no chyba,ze właściciel w ogóle nie dbal o samochód.

     

    a najlepiej zrobisz wchodząc tu: http://www.a6klub.pl/index.htm ;)


    Edytowany przez deadmau5, 29 kwiecień 2013 - 20:39 .

    • 0




    0 użytkowników czyta ten temat

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników

     Zamknij okienko